Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Xenon - Welke set

Heren, graag jullie mening/ervaring/expertise.

Ik heb voornamelijk de laatste jaren met Xenon rond gereden, nu heeft m'n MV6 geen xenon.
En dat miste is toch enorm afgelopen weekend, midden in de nacht in de middel of F nowhere.

Nu zie ik op MP bv diverse setjes aangeboden worden.
Van 30 tot 300 euro.
Welke zijn nu goed / aan te raden ?
het liefst heb ik een set waar ik zo de fittingen in de huidige lamp kan klikken..
is dat dan H7, H4 of H1.... ??
 

Vega

Medewerker
Administrator
Enige goede sets zijn de originele Xenon koplampen.
Verder heb ik geen ervaringen met ombouwsets
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
In mijn B1 zit een setje van Pilot, 6000K. Werkt perfect.

Tegenwoordig zie ik complete originele Xenon koplampsets langskomen voor prijzen die heel wat leuker zijn dan 2,5 jaar geleden toen ik ernaar aan het zoeken was. Als je een mooie complete set kunt vinden, zou ik daarvoor gaan. Wil je een aftermarket oplossing, ik ben erg tevreden over de Pilot set.
 
Ik zat idd aan de pilot te denken..

Maar nu nog 2 vragen..

heb ik in mijn MV6 uit 96 een CAN-bus systeem ?? oftewel lichtcontrole ??

en zitten er H7 of H4 lampen in ?
 

Vega

Medewerker
Administrator
elrenegado zei:
Ik zat idd aan de pilot te denken..

Maar nu nog 2 vragen..

heb ik in mijn MV6 uit 96 een CAN-bus systeem ?? oftewel lichtcontrole ??

en zitten er H7 of H4 lampen in ?

Nee er zit in de Omega geen CAN-Bus systeem, dat zit in de Vectra C, en alle andere nieuwe modellen vanaf ~2001
Of er Check Control opzit weet ik niet, volgens mij was dat pas een optie vanaf bouwjaar 1998 (weet niet zeker).
Als er een bv een remlicht of een koplamp lamp kapot is krijg je dan een melding in je scherm (moet er natuurlijk wel een scherm in zitten).

De enige Bus leidingen die er in een Omega zitten, zijn tussen de Navigatie radio's, CID, CDC3 en Telematica modules van bouwjaar 2000 en vanaf bouwjaar 1998 tot 2000 tussen Radio en MID verder niet.
 
zit me ook net te bedenken, heb een automaat.... dus heb de voet al op de rem voordat ik hem start.... dan zie je ook geen melding natuurlijk.... stupid me.
 
Met de nieuwere Pilot sets heb je als het goed is er geen last van. Zijn weer nieuwe voorschakel kasten.

En anders zijn er extra kabels voor bij te krijgen zodat je geen melding krijgt.

Heb zelf Pilot 6000k gehad in m'n Mazda, geen problemen mee gehad. En bij Pilot is het ook No-Nonsense garantie.

Maar origineel Xenon is natuurlijk altijd beter, maar erg duur.
 

Xedrah

Donateur 2024
Heb nu zelf deze set in de Vectra, dus inclusief canbus ontstoring. Werkt goed en veeeel licht.

<a class="postlink" href="http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150465874454" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0465874454</a>

De stadlichtjes heb ik vervangen door ontstoorde LED's. De LED's die ik uit de Omega koplampen had gehaald zitten nu in het interieur, want die geven dus inderdaad een foutmelding in het display.

<a class="postlink" href="http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190464519639" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0464519639</a>
 
Vega zei:
heb ik in mijn MV6 uit 96 een CAN-bus systeem ?? oftewel lichtcontrole ??


Antwoord was hierboven al gedeeltelijk gegeven, maar CAN-bus is absoluut niet hetzelfde als de "lichtcontrole". Je lichtcontrole is een Check Control, Can bus is, om het even HEEEEL vereenvoudigd te zeggen, een nieuwe manier van communiceren binnen de auto tussen diverse systemen en stuurapparaten. Doel;o.a.: minder kabels, efficiënter, en uiteindelijk goedkoper. Het is in feite 1 groot systeem waar informatie doorheen wordt verzonden. De betreffende systemen/stuurapparaten/whatever, pikken de informatie eruit die ze kunnen/moeten gebruiken, en de rest laten ze langs gaan. Het is niet meer zo dat er naar 1 stuurapparaat ook echt alleen maar enkel de informatie gestuurd wordt, waar dat stuurapparaat iets mee kan. Nee, alles komt langs, en hij pikt er zelf de gegevens uit waar hij iets mee kan.
 
Kijk die parkeerlichtjes zien er een stuk beter uit, qua lichtkleur, dan de standaard en de LED-lampjes van AutoStyle of zo.
Heb je een 'live' foto, David ? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet naast die 5K xenon's van je :Y

Pssst Dennis,
als je iemand quote, moet je het wel goed doen hè... het was namelijk een vraag van Steve, niet van Peter (hij beantwoorde de vraag).
elrenegado zei:
Ik zat idd aan de pilot te denken..

Maar nu nog 2 vragen..

heb ik in mijn MV6 uit 96 een CAN-bus systeem ?? oftewel lichtcontrole ??

en zitten er H7 of H4 lampen in ?
;)
 
Hmmmm. Ik zal me maar beroepen op het feit dat ik geen echte "computer-man" ben ;) 's avonds gaat hij eventjes aan, en als ik er dan al met al 1 a 1,5 uur achter zit, alles tezamen, is het veel. _O-
 

Vega

Medewerker
Administrator
Voor diegene die mooie ledlampjes zoek is hier nog wel een leuk zaakje HyperColor.de

Een paar voorbeelden
20_0.jpg

19_0.jpg

22_0.jpg
 

Xedrah

Donateur 2024
Dat is inderdaad mooi spul Peter. Nette afwerking!

MetalRush zei:
Kijk die parkeerlichtjes zien er een stuk beter uit, qua lichtkleur, dan de standaard en de LED-lampjes van AutoStyle of zo.
Heb je een 'live' foto, David ? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet naast die 5K xenon's van je :Y

Mm, ja. Ik heb het geprobeerd, maar komt niet echt goed uit zo. :?

2jaknbk.jpg
 
Bovenaan