Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Xenonlampen vervangen

Mannen

Bij mijn Omega is de rechter xenonlamp stervende , ik zag dit net in de achterzijde van mijn voorganger bij de stoplichten.
Is dit zelf makkelijk te doen of moet ik hier mee langs de garage, en wat kan ik er eventueel in plaatsen ?

gr Hugo
 

Vega

Medewerker
Administrator
Er gaan D2S lampen in.
Deze uitvoering D2S 85122+ Philips Xenon lampen 35 Watt / 4300K zijn goede vervangers.

Het is goed zelf te doen.
Het makkelijkst is de koplampen eruit halen en dan de lampen vervangen of anders kan je het luchtfilterhuis en de accu verwijderden om erbij te komen.
 
Ok Peter

Moet ik de accu kabels ook losmaken ?

Ik probeer het dan wel via het luchtfilterhuis, ben bang dat ik anders wat sloop, waar kan ik deze lamp halen, ik denk dat ik bij de VOD anders 3 x betaal !

gr Hugo
 
Ik heb destijds de D2S 4300K van Philips via ebay.de besteld voor een 60-tal euro.

Hier zul je normaal gezien je gading wel vinden...
<a class="postlink" href="http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=philips+d2s+xenon+brenner&_sacat=0&_dmpt=DE_Autoteile&_odkw=philips+d2s&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=phil ... m270.l1313</a>

Ik heb toen de batterij en de luchtfilterbak even verwijderd. Dat vind ik persoonlijk de makkelijkste manier .
 

yoyo

The UK brothers
Hugo als je dan de accu/luchtfilterbak eruit heb, moet je alleen de kap aan de achterzijde van je
lichtunit los halen (zijn drie torx schroefjes)
kijk wel uit dat je ze niet kwijtraakt.

Succes.
 
Ok Aart rij morgen wel even langs de garage, dan maar 50 eu meer kwijt, dan weet ik dat het goed zit, hij voelt dat ie er uit moet ha ha, ik 3 mails met foto,s uitstaan naar dealers ( dit gezien de afstanden waar ze staan ) om hem in te ruilen op een Vectra GTS 3.2 v6 automaat, heb de eerste bieding op de Omega gister binnen gekregen, 2500 euro, hij is in topstaat maar dit is gewoon de marktwaarde, wacht de andere twee nog even af.

gr Huug
 
hugo46 zei:
om hem in te ruilen op een Vectra GTS 3.2 v6 automaat, heb de eerste bieding op de Omega gister binnen gekregen, 2500 euro, hij is in topstaat maar dit is gewoon de marktwaarde, wacht de andere twee nog even af.

gr Huug

De Vectra is geen Omega, spreek uit ervaring, ga je voor een GTS?

Ik kreeg vorig jaar €2300.- inruil voor mijn B1 uit 1999.
 
Ja Mickel, ik ga voor een GTS V6 of een 2.2 automaat, moet even kijken hoe dat rijd, ik rij nu 10 jaar Omega, en ze hebben het eeuwige leven niet, de mijne staat er supernetjes bij en top onderhouden zonder krassen of parkeerdeuken, maar wil nu graag wat jonger en moderner, hij voelt dat ie weg gaat ha ha, hij staat nu in de garage voor een nieuwe xenonlamp en een krukassensor, hij wilde de laatste 2 dagen soms moeilijk starten dus vanmorgen uitgelezen bij de garage, en direct laten vervangen.

gr Hugo :)
 

yoyo

The UK brothers
Volgens mij is hij een beetje boos op je. (vandaar die xenon en de krukassensor)

Ik hoop dat je gaat slagen met die vectra Hugo.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
yoyo zei:
Hugo als je dan de accu/luchtfilterbak eruit heb, moet je alleen de kap aan de achterzijde van je
lichtunit los halen (zijn drie torx schroefjes)
kijk wel uit dat je ze niet kwijtraakt.

Succes.

Aart hier ben je even de hoogteafstelmotor vergeten, die moet je ook nog uitklikken omdat die nét vóór één torx schroefje van dat kapje zit.
Best koplamp eruithalen, is de makkelijkste weg volgens mij.

Bij het vervangen van de lamp goed opletten dat je niet té hard tegen de spiegel drukt om de hoogte-regel-as-waar-een-breek-ziekte-op-zit niet te breken...die D2S klem wil nog wel eens taai vastzitten...
 
Bovenaan