Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zwembad in m'n Omega

Vanmorgen toen ik in m'n Omega stapte om naar de bouwmarkt te gaan wachte mij een vervelende verrassing.
Het voetengedeelte van de passagierskant was zeiknat dit leek wel een zwembad :( .
Dus de badkamer die ik thuis aan het verbouwen ben moest maar even wachten want de Omega gaat dan toch even voor.
Ik ben gelijk naar m'n garage gegaan en ben gaan zoeken wat het kon wezen.
Gelukkig had ik het probleem snel gevonden en zat de afwatering dicht en stond het water zo hoog dat het een weg naar binnen had gevonden.
Na een uurtje bezig te zijn geweest was al het water weer verdwenen en de afwaterrubbers weer schoon ( heb ze maar gelijk allebij de kanten gedaan ) kon ik weer naar huis met een droge Omega en weer verder met m'n badkamer. :)
 
jep bekend probleem gebrek aan net onderhoud bij een beurt zou de bak even schoon moeten bij vervangen van het interieur filter
 
Ik zet altijd ff de stofzuiger erop, lekker gelijk alle blaadjes verwijderd. Aan de linkerkant is dat ook zo'n vuil ophoop plekje.

Gr. Paul
 
Kan er iemand een foto plaatsen van die afwatering rubbers en bak? Ik weet deze namelijk niet zijn(heb mn omega pas een dikke 3maanden) en voorkomen is beter dan genezen zegt men.
 
Aan de bijrijderskant zit een klepje in het parfaan onder aan de voorruit. Als je het rubber van de afdichting van de motorkap lostrekt kun je dit klepje optillen. Hier zit tevens je interieur filter.
 

yoyo

The UK brothers
En in die bak zit helemaal onderin een rubberen afvoer die verstopt kan zitten.
Je hebt wel erg dunne armpjes nodig om erbij te kunnen, ik gebruikte een ty wrap
om hem door te prikken.

Eén keer gedaan en daarna gewoon goed bijhouden dan heb je nooit last meer van.
 

renepaul

Donateur 2024
Zit onder dit klepje

vqs5n9.jpg
 
Bedankt voor deze uitleg, ik ga dit eens vlug nakijken. d:)b<br /><br />-- 16 jun 2012 16:34 --<br /><br />Na dit nagekeken te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dit gedeelte zeer proper is en niet verstopt.
Wel heb ik gezien dat mijn interieurfilter dringend aan vervanging toe is, deze ziet er zeer smerig uit, vol met pluisjes en stof. Ik heb hem eens uitgeklopt zodat die toch een beetje zuiverder is tot ik er een nieuwe heb ingezet.
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij aankoop, merk ofzo.

Ik ben hier op het forum ergens iets over "green filter" die uitstekend zouden zijn tegengekomen maar weet niet meer waar.

Zijn dat speciale filters, waar te krijgen en wat kost een volledige set, lucht, interieur en weet ik niet wat nog allemaal filters samen.

Alvast bedankt ;)
 
Green filters zij lucht filters en niet voor interieur. Voor het interieur heb je de keuze uit normaal of koolstoffilters. De laatste zijn duurder maar ideaal voor mensen met een allergie.
 
Bovenaan