Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

R

Ralph

Gast
Even je kan niet zomaar de zekering 2X zo zwaar maken. Dit betekend dat er kortsluiting is.
Een 0,75 kwadraad kabel op 20 amp zekering gaat niet meer springen omdat de zekering dikker is dan de draad zelf. Dus kan de boel in brand vliegen.
Een 1 kwadraad kabel op 20 amp is al op het randje.

denk dat je spoel of diode kapot is gegaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar zit er ook in fout in de kabelboom. Want de zekering waar de airco op draait zit op de plaats van het trekhaak embleempje. ... en de airco en zetelverwarming en.... wat normaal bij elkaar zit heeft een zekering van 30a als ik mij niet vergis.... Dus er klopt zoveel niet
 
Die trekhaak is inderdaad later geplaatst. Door mij... maar ik heb de bekabeling niet gedaan daar heb ik balle verstand van. Maar mij is gezegd dat ik tot 20a mocht gaan omdat die kabels tot 25a voorzien zouden zijn....
 
Hier heeft de Omega ook weer het nodige onderhoud gehad om over een week lekker met de caravan op vakantie te gaan.
- 4 nieuwe banden
- remschijven en remblokken voor vervangen
- grote beurt
- APK
- thermostaat vervangen, had al een tijdje last van vreemde temperatuur meetingen hopelijk is dat nu opgelost.
- Sensor koplamphoogte verstellen op de achter-as vervangen, met dank aan Berry voor de snelle en correcte levering

Uiteraard gisteren nog even van binnen en buiten alles netjes zuiver gemaakt dus hij is er weer meer dan klaar voor om de caravan en 4 personen naar onze vakantie bestemming te brengen!

Iedereen een hele fijne vakantie, en geniet van jullie Omega's!!
 

Vega

Medewerker
Administrator
@lowflyer
F29 10A motorkoeling / schuifdak / airbag / binnenverlichting
F14 30A ruitensproeiers, ecc, dwa, servolenkung, zonnerollo
F5 30A is de draad voor de aanhanger, memory, stoelverstelling.

Er ligt volgens mij ook nog een extra draad (ik dacht een witte deze is apart afgezekerd) voor stroomvoorziening aanhanger.

F29 is maar 1.5 mm2
F14 en F5 is 2.5 mm2

Helaas is het door een prutser aangelegd als nu alle zekeringen springen.
 
Ja enkel 29 springt en dan werkt de airco niet meer... en bij eentje van 20a wel...

Ik dacht (volgens boekje) dat de airco bij de zetelverwarming en.... zat op 14

De bedrading voor de trekhaak hebben ze volgens mij gewoon afgetapt van de achterlichten...
 

Joep

Verbannen
Ik moet daar ook aan geloven binnenkort. Heb 'm ook lek bij de aansluiting van de dikke slang bovenop. Ga 'm nog 1x proberen te lijmen. :P

Ik wil je best helpen Wim.
 

clach

Donateur 2023
Vandaag de B1 V6 MV6 laten keuren.....d:)b

2uj3zbo.jpg
 
Ik moet daar ook aan geloven binnenkort. Heb 'm ook lek bij de aansluiting van de dikke slang bovenop. Ga 'm nog 1x proberen te lijmen. :P

Ik wil je best helpen Wim.
kun je lijmen maar wel met de goede lijm, en je moet het goed doen zit bij mij al 3 jaar, en geen druppel lek
 

clach

Donateur 2023
kun je lijmen maar wel met de goede lijm, en je moet het goed doen zit bij mij al 3 jaar, en geen druppel lek
Lijmen met 2k lijm (geschikt voor harde plastic), ondergrond ABSOLUUT vetvrij maken.....! OPRUWEN.....! PRIMEREN met 'ruiten -primer' (zwart) goed door laten drogen (min 5min) alvorens het kitten..... Secuur werken en de goede volgorde aanhouden en dan kan het inderdaad jaren zitten..... SUCCES!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan