Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Na bijna 1.000 berichten en bijna 15k views is het tijd voor alweer deeltje 7!

Kijk in dit deel mee welke modificaties weer uit de hoge hoed van Ralph en Vega komen, waar Joep deze keer weer mee thuis komt, of Paul zijn reservewiel gaat krijgen, waar de komende meeting ons gaat brengen, wat B-Buster door de winter gaat brengen :+ en hoe we allemaal weer een bijdrage gaan leveren onderweg naar 2014.

Terugkijken kan hier:

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Nou trap ik af

Nou ik de laatste veel tijd moet inleveren voor mijn geliefde baas :r

Heeft mijn ouwe heer vandaag me achter remmen uit elkaar gehaald voor rev beurt gelijk de
Schijven effe af laten draaien en alles nieuw er in kan hij weer veel heel veeel km mee :Y :Y
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Ik heb zaterdag de beide sleutels gerepareerd nadat de batterij houder was afgebroken van de printplaat.

Met een beetje geduld en een goede soldeerpen is het gelukt en kan ik de omega weer met 2 sleutels op de ab openen en sluiten.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Afgelopen weekend heb ik me maar eens uitgeleefd op het spruitstuk van de 2.2

Deze begon steeds meer te lekken, en eindelijk had ik de tijd gevonden om deze te vervangen.
Omdat ik twijfelde of het de pakking of het spruitstuk lek was, heb ik maar alles nieuw besteld, daar ik niet 2 keer die operatie wilde doen.
Achteraf bleek dat het met de pakking had kunnen volstaan 7(8)7

Het spruitstuk staat daarom ook tekoop d:)b

Klusje opzich stelt niet heel veel voor, ware het dat bijna altijd (en ook in dit geval) de 2 voorste tapeinden afbreken.
Deze heb ik verwijdert, overigens heb ik alle tapeinden verwijdert, daar ik ze perse allemaal wou vernieuwen.

Nu loopt ze weer als een naaimachine *O*

En nog even een paar crappy Ipony foto's voor de indruk :X

Hier al voorzien van een paar nieuwe tapeinden
Afbeelding004_zpse2fd1f4e.jpg


Gemonteerd
Afbeelding005_zps41aded34.jpg


En natuurlijk een bling bling hitteschildje
Afbeelding007_zps1cfb9544.jpg
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag de OOP kentekenplaathouders overgeschroefd. Moet wel een beetje reclame rijden natuurlijk :) .
Morgen misschien het nieuwe dashboardkastje erin schroeven als ik tijd heb.

Gr. Paul
 

Andrew

600.000
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

In mei 2012 moest de motor van mijn Omega noodgedwongen grondig worden aangepakt, waarbij toen uiteraard ook de distributieriem vervangen is. Vanwege de relatief korte vervangingstermijn van 60.000 km was dit klusje wederom aan de beurt (eerlijk gezegd was ik al 7.000 km te laat :X ). Afgelopen week bij Eef & Huub een distributieset opgehaald en die gistermiddag in de Omega gezet.

Je doet het omdat je nooit wilt meemaken dat de D-riem breekt, maar eerlijk gezegd zie je nauwelijks slijtage aan de riem, evenals de lagers in de omkeerrollen en spanner, alles nog in perfecte staat.

Weet iemand toevallig na hoeveel km de multiriem vervangen moet worden, die zit er ook 67.000 km in?

Nadat deze klus klaar was is de Omega uitgebreid gewassen, alsmede een rondgang met de stofzuiger gemaakt.

Andrew
 
R

Ralph

Gast
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

tevens om de 60.000 km andrew.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

vandaag effe naar veghel geweest om wat onderdeeltjes op tehalen :9~
1z2k287.jpg

2cf9ll4.jpg
33dhzwz.jpg
<br /><br />-- 22 sep 2013 14:15 --<br /><br />skirts gaan de verkoop in
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Kijk dat zijn weer mooie onderdeeltjes. d:)b
 

richard66

500.000+
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Dat ziet er goed uit mooie onderdelen voor omi.

Gr Richard. :b
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Ziet er netjes uit! Kunnen we een mooi irmscher rijtje maken op de meeting in Tilburg :-).

Gr. Paul
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Haha en net wat Jan me net vertelde de enige op oop met blauwe irmscher neus
 
Bovenaan