Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

12 volt kabel vanaf motor ruimte naar kofferruimte trekken

Heren,

Eindelijk heb ik een week vakantie vrouwtje werken en IK nu tijd hebben voor mijn OMMIE.

Al heel lang staat er op mijn lijst om een dikke kabel naar mijn kofferruimte te trekken. Heden ochtend een 35 kwadraad 8)7 (aardig dik dus) 12 volt kabel gehaald.

Echter nu heb ik even gekeken hoe ik deze kabel door mijn schutboard moet krijgen. Geen idee dus!

Heeft iemand tips en/of suggesties waar ik deze kabel door heen kan krijgen is er Übberhaupt een gaatje ergens te vinden waar ik deze kbel door heen kan krijgen.

Ik hoor het wel.

Groet

Martijn
 
Dank je Jack,

Moet ik ook nog ergens rekening mee houden? Qau bekabeling.

Laatst toen ik mijn radio in bouwde in mijn andere omega ging per toeval direct erna mijn 3 weg klep lek. Was wel heel toevallig.

Zonder gekheid. Het is een vrij dikke kabel moet er nog ergens op gelet worden dat er geen andere kabel weg of kapot gedrukt word?

gr.
 
Eerst draai je de ruitenwissers los en haal je ze van de assen af.
Sleutel 13mm.

fotosgeluidinstallatie019.jpg

Vervolgens til je de rubber aan de parvaan zijde op hier onder zitten totaal 10 kunstof torx schroefjes. Deze draai je een kwartslag los en trek je er voorzichtig uit.
Dan trek je voorzichtig de rubber los en haalt het parvan los.

fotosgeluidinstallatie013.jpg

Rechts achter de rembekrachtiger zit een doorvoer tulle. In deze maak je een kruis snee


fotosgeluidinstallatie016.jpg


Denk ook aan de zekering
fotosgeluidinstallatie002.jpg


Aan de binnen zijde van de auto onder de zekeringkast haal je de afdekplaat los dmv de platte schroeven een kwartslag los te draaien. Te hoogte van het rempedaal zie je de tulle zitten.

fotosgeluidinstallatie015.jpg


fotosgeluidinstallatie014.jpg


fotosgeluidinstallatie011.jpg


fotosgeluidinstallatie010.jpg


fotosgeluidinstallatie008.jpg


fotosgeluidinstallatie007.jpg


fotosgeluidinstallatie006.jpg


Veel plezier met het gehobby.

Gr Jack
 
Hoi Jack,

Nou net even gekeken eerst vanuit binnen uit maar helaas geen doorvoer kunnen ontdekken.

Toen vanuit de motor ruimte parafaan los gehad. Ik zie hier geen doorvoer tule zitten helaas. Mijn rug wilde het ook niet meer kreeg met mooeite de parafaan er weer op.

Ik heb de kabel al liggen ga wel even opzoek naar een bedrijf die het wil uitvoeren voor me. Of is er een handig iemand hier op het forum

Bedankt voor de info in iedergeval

Gr.

Martijn
 
ik zal eens kijken ofdat dat gaatje bij mij ook te vullen is met een kabeltje!

ik was ook al even op zoek geweest maar dit is dan de enigste doorvoer??
bij mijn vorige auto had ik wel een stuk of 6 loze doorvoeren
maar bij de ommie nu dus 1 ontdekt en hoe leg je je kabel dan achter de parafaan ??
 
Ja dit is de enige doorvoer,. je kunt altijd zelf een gat boren en dan met een rubber tule dicht maken.

Wat bedoel je met achter de parvaan??

aan de bestuurderskant zit een torx schroef als je deze losmaakt kun je daar de kabel onder leggen.

Gr Jackk
 
Hmmm... bij een B2 uit 2003 met 2.5DTI zit daar dus ook geen gat.
Kan ook nergens anders een gat vinden, motorruimte zit ook gewoon TE vol....

Maar, ik heb heel niet zoveel stroom nodig..
Is er elders niet een stroompunt te vinden met iets dikkere plus draad dan bv de sigarettenaansteker.
Bij mijn cabrio heb ik de plus van de stroomvoorziening van het electrische dak gebruikt.
Dus misschien zit er voor de omega ook ergens een dikkere plus kabel. (trekhaak misschien)
 
Hmm.. Dat zou net genoeg moeten zijn.

Er moet een versterkertje op van 50w rms met een subwoofertje,
Op zich heb ik flinke bass in de auto maar als het echt hard staat vervormd die bass soms.
Dus een subje erbij zodat er wat minder bass naar de speakers hoeft.
 
Bovenaan