Pinutz zei:
Goedenavond,
Ik zal me eerst even voorstellen,
Ben Stephan 23 jaar en ik heb me opel vectra GTS verkocht omdat ik opzoek ben naar een benzine Omega. De reden is eigenlijk ik moet een auto hebben die een paard kan trekken en het liefst een sportieve auto aan de buitenkant en luxe van binnen en dan voldoet de Opel omega aan al deze eisen.
Omdat ik nog maar 23 ben zoek ik een Omega 2.2 16V station. Nu staat er 1 op internet met 141xxx automaat. Nu wil ik natuurlijk weten of deze motor veel problemen heeft en opletten op zwakkeplekken en natuurlijk kwa binnen kant of er problemen zijn. En waar kan ik dat nou beter vragen dan op het Omega forum!
Mvg
Hmmm.... Verwacht niet teveel van zo'n 2.2tje.... Hij moet al een lompe,zware 1600 kg eigen gewicht vooruit duwen, en als hij dan ook nog eens een trailer moet trekken met een paard erin(waardoor alleen al door het paard de nodige 100-en erbij komen...), dan is hij er toch ook niet echt helemaal blij mee. Krijg ze als VOD monteur vaak genoeg onder mijn vingers, maar bij iedere proefrit ben ik toch weer blij dat ik een 2.5 v6 heb, en ik heb geen trekhaak...
Stoere uiterlijk en luxe innerlijk zijn omschrijvingen die op maat gemaakt zijn voor de Omega. Zeker voor de laatste (facelift) versie. Maar wil je echt eentje met trekkracht, kom je toch al vrij gauw uit aan de V6. De laagste V6, de 2.5, is dan ook meteen meer dan genoeg. Maar de 4 cilinder 2.2 vindt ik persoonlijk niet echt geschikt ervoor. Hij mag het wel, hij kan het wel, maar hij doet het een beetje met tegenzin
Wat problemen betreft valt die motor best wel mee. Alleen ook weer hier zijn de kleppendeksels en hun pakkingen een zwak punt. M.a.w. ; ze willen nog wel eens snel gaan lekken. Is echter niet zo'n probleem als bij een V6
Let wel goed op de kokerbalken t.h.v. de achterwielophanging. Voornamelijk op dat stuk waar de balken zo schuin naar achter lopen. Heb de laatste tijd redelijk wat Omega's gezien die daar al redelijk wat roest hadden, of begonnen. De mijne heeft er gelukkig niks, maar het was 1 van de weinige uit het rijtje waarnaar ik ben gaan kijken die het niet had. Uiteraard heeft de Omega ook het welbekende probleem met de pixels van het scherm van de boordcomputer, maar goed; daar kun je toch vrij weinig tegen beginnen. Het kan een aanleiding zijn om nog iets van de prijs proberen af te dingen, maar ook niet meer dan dat.
Voor de rest gewoon goed je ogen/oren openhouden. Zorg dat de historie bekend is, want een Omega kan nogal BEHOORLIJK duur zijn in het onderhoud als je er eentje treft met achterstallig onderhoud. En dat kan je veel plezier bederven van de Omega, terwijl het net zo'n heerlijke auto is.