Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.2 Omega Bj. 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond,

Ik zal me eerst even voorstellen,

Ben Stephan 23 jaar en ik heb me opel vectra GTS verkocht omdat ik opzoek ben naar een benzine Omega. De reden is eigenlijk ik moet een auto hebben die een paard kan trekken en het liefst een sportieve auto aan de buitenkant en luxe van binnen en dan voldoet de Opel omega aan al deze eisen.

Omdat ik nog maar 23 ben zoek ik een Omega 2.2 16V station. Nu staat er 1 op internet met 141xxx automaat. Nu wil ik natuurlijk weten of deze motor veel problemen heeft en opletten op zwakkeplekken en natuurlijk kwa binnen kant of er problemen zijn. En waar kan ik dat nou beter vragen dan op het Omega forum!

Mvg
 
Hallo Stephan,

welkom op het OOP :)
Ik ben even zo vrij geweest om dit draadje te verplaatsen naar de plaats waar deze hoort.

Ik kan helemaal niets zeggen over de 2.2's omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Maar ik weet zeker dat er OOP'ers zijn die deze vraag wél kunnen beantwoorden en dat ook zullen doen :Y

Waar je voor moet waken, is dat de Omega geen scheur-auto is. Zeker de 2.2 niet.
Dat wil niet zeggen dat je er niet lekker mee kunt opschieten.... ik wil alleen vermelden dat het niet een stoplichtsprinter is.
De hele Omega is daar niet het model auto voor (tenzij je de V8 weet te bemachtigen ;) )

Lees hier goed op het forum en let op de punten die hier als problemen- of aandachtspunten worden aangegeven.
Vragen kun je gewoon stellen in de juiste, daar toe bestemde, categorie.

Kijk eventueel ook over de grens. Daar is een ruimere keuze :Y

:w Ruud
 
Sorry trouwens dat ik de forum regels niet heb gelezen, wel bedankt dat je het hebt verplaats. Maar ik hoef geen sprint auto dan pak ik me motor wel (GSXR1000) ik zoek een auto die stoer aan de buitenkant is en luxe aan de binnenkant heeft. Maar op moment is een 2.5 of 2.6 gewoon te duur dus laten we beginnen met een 2.2 kan je een goed paard mee trekken.
 
Pinutz zei:
Goedenavond,

Ik zal me eerst even voorstellen,

Ben Stephan 23 jaar en ik heb me opel vectra GTS verkocht omdat ik opzoek ben naar een benzine Omega. De reden is eigenlijk ik moet een auto hebben die een paard kan trekken en het liefst een sportieve auto aan de buitenkant en luxe van binnen en dan voldoet de Opel omega aan al deze eisen.

Omdat ik nog maar 23 ben zoek ik een Omega 2.2 16V station. Nu staat er 1 op internet met 141xxx automaat. Nu wil ik natuurlijk weten of deze motor veel problemen heeft en opletten op zwakkeplekken en natuurlijk kwa binnen kant of er problemen zijn. En waar kan ik dat nou beter vragen dan op het Omega forum!

Mvg


Hmmm.... Verwacht niet teveel van zo'n 2.2tje.... Hij moet al een lompe,zware 1600 kg eigen gewicht vooruit duwen, en als hij dan ook nog eens een trailer moet trekken met een paard erin(waardoor alleen al door het paard de nodige 100-en erbij komen...), dan is hij er toch ook niet echt helemaal blij mee. Krijg ze als VOD monteur vaak genoeg onder mijn vingers, maar bij iedere proefrit ben ik toch weer blij dat ik een 2.5 v6 heb, en ik heb geen trekhaak... :P


Stoere uiterlijk en luxe innerlijk zijn omschrijvingen die op maat gemaakt zijn voor de Omega. Zeker voor de laatste (facelift) versie. Maar wil je echt eentje met trekkracht, kom je toch al vrij gauw uit aan de V6. De laagste V6, de 2.5, is dan ook meteen meer dan genoeg. Maar de 4 cilinder 2.2 vindt ik persoonlijk niet echt geschikt ervoor. Hij mag het wel, hij kan het wel, maar hij doet het een beetje met tegenzin _O-

Wat problemen betreft valt die motor best wel mee. Alleen ook weer hier zijn de kleppendeksels en hun pakkingen een zwak punt. M.a.w. ; ze willen nog wel eens snel gaan lekken. Is echter niet zo'n probleem als bij een V6 :P


Let wel goed op de kokerbalken t.h.v. de achterwielophanging. Voornamelijk op dat stuk waar de balken zo schuin naar achter lopen. Heb de laatste tijd redelijk wat Omega's gezien die daar al redelijk wat roest hadden, of begonnen. De mijne heeft er gelukkig niks, maar het was 1 van de weinige uit het rijtje waarnaar ik ben gaan kijken die het niet had. Uiteraard heeft de Omega ook het welbekende probleem met de pixels van het scherm van de boordcomputer, maar goed; daar kun je toch vrij weinig tegen beginnen. Het kan een aanleiding zijn om nog iets van de prijs proberen af te dingen, maar ook niet meer dan dat.


Voor de rest gewoon goed je ogen/oren openhouden. Zorg dat de historie bekend is, want een Omega kan nogal BEHOORLIJK duur zijn in het onderhoud als je er eentje treft met achterstallig onderhoud. En dat kan je veel plezier bederven van de Omega, terwijl het net zo'n heerlijke auto is. *O*
 

Xedrah

Donateur 2024
Eens met Dennis.

De onderhoudskosten van een 2.0 of 2.2 zijn lager dan van de V6'en. Verbruik zal niet veel schelen.

Wij rijden al een paar jaar met de 2.0 combi handgeschaltet op LPG met 2 paardstrailer met 1 paard erin. Dat gaat goed, je kunt rustig in de vijf rijden. Maar het houdt allemaal niet over. Met een V6 heb je reserves voor inhaalacties of vlotter doortrekken. Ben er trouwens ook wel mee weggeweest met twee paarden, maar dat wordt echt te traag naar mijn mening.
Overigens rijdt een 1,5 paardstrailer veel soepeler, want die vangen aanzienlijk minder wind. En dat is vanaf 60 duidelijk merkbaar.
Als je meer vragen hebt, dan stel je ze maar.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hallo Stephan,

Welkom op het OOP
Zoals je ziet denkt iedereen met je mee
 
zoiezo bedankt voor het verwelkomen en de reacties op dit topic. Het liefst zou ik een 2.5 of 2.6 V6 willen en dan is het noggeens het verbruik maar de verzekering wat aantikt bij mij. Als 23 "knul" kan ik niet met een V6 aankomen bij de verzekering.

Deze heb ik toevallig gespot op marktplaats

<a class="postlink" href="http://auto.marktplaats.nl/opel/361317233-opel-omega-2-2-i-16v-st-wgn-aut-2000-zwart.html?return=eJxNjt2KgzAQRt%2BlEO80yYi7bSQUpS%2BSaqzB%2FGEiXbr03XfcbWFv8p3vDBlGCS6%2BjWBtEvDRiEPSah3mds45CkqXELWvnFqXHK1SOVXeUrXlUCaKI0uvq%2FJjymEqr9o%2FjNd04PWxmrOz5y8reTEmmQOpO07qPm4vsPh0p1%2BCXdVHxNEg7ipjPkxETNOY3n93yxAcDjq%2FOb2aAetyxxqcvikCDTCocGEf0r4LCnPDC2LcJCuihGLCpu6k6eGTNBdMhiE5nP5sCf%2FtoX3%2BAGD4Uqo%3D&fta=eNqFU02L2zAQ%2FStB0PS0RZLlD43JIUsvC20uLb0sS5CjcWrWsY0tJ%2BmG%2FPfO2Ftoli29iKc3T6P3RraDFC4DZCDGvt4eXT2IfAAVSRDneqWWfliFFlTejbTUCiytmupZ7ivI6wAvVZcPpR9YE0Dmhw6a8YB9tcufT9AecO8%2BaKk%2F6bwdKtDLak9du25cyWW30suSdu70qNOnR%2Fm0Utry7k7PO7ZiQHRujyKnw7SNQFR%2B9mhTECqJYsxidWaws1lxVvGu9KmXxGgXy7JkgJGzE5Ml3joGRqFmRmXaJDs6paU1zhAjncIIGcQmLjIG0pYoJ5AkypK4jLGQ1JnqFiXdHmOalUYziKyz0QSypET2o3RkmMmsiVISKzRWmZiYKFYOs3niIELbOT9sa2z24ScHllSwIA7uvOUZUGw%2FDUGDcCeRO5rGpQJjUoKKn5EKD5%2FFPCaiRX6lqXE1vakS0CmDGMQXV2At5ovue9f4IbTl5EgR4XbP2PiNO%2BBEJX9pFusxtB%2BHP%2BbXIfRVMQb8%2FqubxfQ6r32%2FtX14aDyeX60pKRlRtx%2BuHjnX5H8OzHVtyfpsYVJMJm9l9Pj32LxUDV12pZh3%2Bk3MibqNyP7XdY3YLE6I%2FR6P2LwbdfN%2BqIo%2B8reBNv8Iwtr%2FRKCf7iuGRdmGljNc54c9skbC5Xr9DZEhD7E%3D&fta_ind=20&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://auto.marktplaats.nl/opel/3613172 ... nd=20&fs=1</a>

Wat vinden jullie ervan alleen de prijs vind ik zelf aan de hoge kant.
 
Voor dat geld moet je zeker eens over de grens kijken.
Meer waar voor minder geld. Komt nog wel BPM bij, maar dat valt echt mee.
Zijn er nu meerdere hier van het OOP die dit gedaan hebben. Importeren is écht een peuleschil :Y
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Scheelt het voor jou echt veel, een 2.2 of een 2.5?

Als ik kijk wat ik voor mijn 3.0 meer betaal dan ik met dezelfde condities voor m'n 2.0 zou moeten betalen dan scheelt dat op jaarbasis 100 tot 150 euro. Alles relatief natuurlijk, maar daar zou ik die V6 niet voor laten staan. Komt bij dat de aanschafprijs van een 2.5 zeker niet hoger is dan die van een 2.2.

Verder met Ruud: werp eens een blik over de grens. Importeren kan erg interessant zijn, is het niet voor het aanschafbedrag dan wel voor een leukere km stand voor dezelfde prijs, of betere uitrusting. Ik heb het zelf ook gedaan begin dit jaar, zou het zo herhalen. Zoals Ruud al aangeeft, er zitten hier meerdere mensen met ervaring daarmee, dus mocht je daar hulp bij nodig hebben: roept u maar.
 
Normaal zou ik ook wel kijken over de grens maar toevallig gisteravond is me autotje gesneuveld ;w Dus heb ik nu geen tijd om in het buitenland tezoeken. Wel tof dat jullie het aanbieden maar ik heb momenteel geen vervoer naar me werk 8)7
 
B-Buster zei:
Scheelt het voor jou echt veel, een 2.2 of een 2.5?

Als ik kijk wat ik voor mijn 3.0 meer betaal dan ik met dezelfde condities voor m'n 2.0 zou moeten betalen dan scheelt dat op jaarbasis 100 tot 150 euro. Alles relatief natuurlijk, maar daar zou ik die V6 niet voor laten staan. Komt bij dat de aanschafprijs van een 2.5 zeker niet hoger is dan die van een 2.2.

Verder met Ruud: werp eens een blik over de grens. Importeren kan erg interessant zijn, is het niet voor het aanschafbedrag dan wel voor een leukere km stand voor dezelfde prijs, of betere uitrusting. Ik heb het zelf ook gedaan begin dit jaar, zou het zo herhalen. Zoals Ruud al aangeeft, er zitten hier meerdere mensen met ervaring daarmee, dus mocht je daar hulp bij nodig hebben: roept u maar.


Ehm, ik betaal met mijn 21 jaar ook een aanzienlijk bedrag meer voor mijn 2.5 t.o.v. een 2.0/2.2. Op jaarbasis is dat echt een mooi bedrag.... Daarbij zijn de onderhoudskosten van de 4 cilinder gewoon een stuk lager, maar je moet voornamelijk kijken naar het bedrag wat je te besteden hebt aan de aankoop/onderhoud, en aan wat je ermee wilt gaan doen. Aan de hand daarvan, zul je een beslissing moeten maken.


Dus als je op voorhand weet dat die V6 te duur voor jou is in verzekering of onderhoud, zou ik er niet aan beginnen. 1 onverwachte grote reparatie, en je zit al in de problemen. Afgezien daarvan, is voor jou een v6 wel de beste keuze. Of die keuze haalbaar is, kun jij alleen beslissen.
 
Omega-B2 zei:
B-Buster zei:
Scheelt het voor jou echt veel, een 2.2 of een 2.5?

Als ik kijk wat ik voor mijn 3.0 meer betaal dan ik met dezelfde condities voor m'n 2.0 zou moeten betalen dan scheelt dat op jaarbasis 100 tot 150 euro. Alles relatief natuurlijk, maar daar zou ik die V6 niet voor laten staan. Komt bij dat de aanschafprijs van een 2.5 zeker niet hoger is dan die van een 2.2.

Verder met Ruud: werp eens een blik over de grens. Importeren kan erg interessant zijn, is het niet voor het aanschafbedrag dan wel voor een leukere km stand voor dezelfde prijs, of betere uitrusting. Ik heb het zelf ook gedaan begin dit jaar, zou het zo herhalen. Zoals Ruud al aangeeft, er zitten hier meerdere mensen met ervaring daarmee, dus mocht je daar hulp bij nodig hebben: roept u maar.


Ehm, ik betaal met mijn 21 jaar ook een aanzienlijk bedrag meer voor mijn 2.5 t.o.v. een 2.0/2.2. Op jaarbasis is dat echt een mooi bedrag.... Daarbij zijn de onderhoudskosten van de 4 cilinder gewoon een stuk lager, maar je moet voornamelijk kijken naar het bedrag wat je te besteden hebt aan de aankoop/onderhoud, en aan wat je ermee wilt gaan doen. Aan de hand daarvan, zul je een beslissing moeten maken.


Dus als je op voorhand weet dat die V6 te duur voor jou is in verzekering of onderhoud, zou ik er niet aan beginnen. 1 onverwachte grote reparatie, en je zit al in de problemen. Afgezien daarvan, is voor jou een v6 wel de beste keuze. Of die keuze haalbaar is, kun jij alleen beslissen.

Met een V6 voor mij bedoel je dat paard trekken. Maar het paard word 1x minimaal getrokken (zomer & herfst) en dan praat ik over 10 kilometer. En als ze uiteindelijk wedstrijden gaat doen is het ook maximaal 1x permaand dus V6 lijkt mij dan overbodig. Vooral wat al paar keer word vermeld de kosten die eraan komen bij een reparatie.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
idd, V6 of lijn zes hebben minder ruimte over onder de kap, en alleen dat al leid tot langere reparatietijden...

Of een 2.2 echt moet onderdoen heb ik men twijfels bij.
Met men 2.5DTI destijds aan 170pk en 350Nm koppel moest ik al 'hennig' duwen om een 2.2 te volgen.
(ik moest wel afremmen voor verkeersdrempels wegens Irmscher lip, maar toch...)

Ik denk dat Danny en yoyo hier best kunnen hun ervaring delen over de 2.2...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is dit niet wat voor je:

<a class="postlink" href="http://link.marktplaats.nl/376474480" onclick="window.open(this.href);return false;">http://link.marktplaats.nl/376474480</a>
 
Ja die zag ik gisteren ook op internet staan alleen heb even de recensies gelezen van de dealer en die zijn niet echt heel goed. Geen goede service auto's die uiteindelijk schade hebben gehad maar niet vermeld en het gene wat ik echt niet tof vond is dat er iemand is die had een peugeot waar de teller was van terug gedraait.

En kga a.s zaterdag even een bezichtiging van de zwarte want hij wil wel veel in prijs zakken :s
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan lekker links laten liggen idd.

Als die andere wat leuks doet met de prijs dan lijkt mij die zowiezo interessanter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan