Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.5 dti spuit olie

nu iets raars... eens ik boven de 2500 toeren kom spuit er olie op heel mijn blok met veel rook als resultaat.
en ik dacht dat het de retour van de turbo was....dus afspraak garage gemaakt maandag kon hij binnen.
en ik in het weekend netjes onder de 2500 toeren gebleven. en alles leek ok.
nu blijkt dat het niet de retour is. en ze zijn nog steeds op zoek...iemand zoiets meegemaakt?
ben zelf benieuwd wat het gaat zijn.
 

tonboy

Verbannen
Kan het geen diesel zijn en dan toch 1 van de leidingen of afdichtingen van de dieselleidingen moet verdenken ?
 

tonboy

Verbannen
Verdomd mooie How to, Stijn.
Je hebt zelfs de moeite genomen de motor er even uit te halen voor het juiste fotoshot. Bravo ! :)
 
dus als ik het goed begrijp...en mijn blok leeft nog...gaat die na het verngen van de kleppen dekselpakking...het probleem niet opgelost zijn. want nu kon de druk weg langs de kapotte pakking...en hoe test ik dat? en zou de doem senario zijn dat mijn turbo olie gaat binnen krijgen en op hol slaat
 
Zoals ton en Stijn aangeven,zou je de carter ventilatie kunnen controleren of die dicht zit.wat ook zeer waarschijnlijk het probleem is.. :w
 
alles vervangen vele euro's later. geen olie lek meer. al mijn vermogen terug. had de indruk dat hij de laatste 2 maanden wat vermogen verlies had.
eerst dacht ik aan gewenning. maar nu wijst alles erop dat de pakking al een tijdje kapot was. en het lek steeds groter werd.
 

tonboy

Verbannen
Marco omega zei:
alles vervangen vele euro's later. geen olie lek meer. al mijn vermogen terug. had de indruk dat hij de laatste 2 maanden wat vermogen verlies had.
eerst dacht ik aan gewenning. maar nu wijst alles erop dat de pakking al een tijdje kapot was. en het lek steeds groter werd.
Dit mag je even uitleggen... kleppendeksel pakking vervangen en nu daardoor meer vermogen ? Of heb je nu ook de carterontluchting vervangen ?
 
Biede vervangen...ik had indruk dat hij niet goed trok...mijn vrouw zei het ook. en nu alles vervangen is rijd hij weer als voorheen...dus ik dacht dat het dus aan die dingen zou hebben moeten liggen.of ben ik verkeert? ofwel zat het tussen ons oren.
 

tonboy

Verbannen
Marco omega zei:
Biede vervangen...ik had indruk dat hij niet goed trok...mijn vrouw zei het ook. en nu alles vervangen is rijd hij weer als voorheen...dus ik dacht dat het dus aan die dingen zou hebben moeten liggen.of ben ik verkeert? ofwel zat het tussen ons oren.
Ah. ok, mooi dat het gelukt is. Ben helaas te weinig thuis in deze dieselmotor of een verstopte carterontluchting werkelijk effect heeft op het vermogen. Wellicht dat een ander lid dit effect kan verklaren ?
 
Bovenaan