Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.5 dti spuit olie

bij mij nog nooit last van gehad! als ik weet dat ie lekt zet ik hem bij de overburen _O-

ivm de klinkers bij mij en onverzorgd zand en gras bij de overbuur :)
 
voorlopig geen lekbak meer nodig.
en laten we hopen komende tijd niet meer :D<br /><br />-- 09 feb 2015 16:02 --<br /><br />voorlopig geen lekbak meer nodig.
en laten we hopen komende tijd niet meer :D
 

richard66

500.000+
lowflyer zei:
bij mij nog nooit last van gehad! als ik weet dat ie lekt zet ik hem bij de overburen _O-

ivm de klinkers bij mij en onverzorgd zand en gras bij de overbuur :)

Staat er op jou keurings rapport zeker olie of koelvloeistof lekkage _O- _O- _O-

Bij mijn niets blanco ik wil geen lek bak ;)

gr Richard.
 
de mijne lekt ook niet! heb ma ene keer gehad dat men auto lekte, dat was mijn 2e omega! toen had ik de carter kapot gereden! _O-
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
tonboy zei:
Ben helaas te weinig thuis in deze dieselmotor of een verstopte carterontluchting werkelijk effect heeft op het vermogen. Wellicht dat een ander lid dit effect kan verklaren ?

Effect op vermogen kan ik niet uitleggen omdat ik niet motortechnisch aangelegd ben,

maar ik weet wel dat als je druk in carter te hoog word, de olie door de turbo kan worden opgezogen/via turbo geforceerd naar inlaat kan.
Je krijgt dan een runaway, met meestal een dood blok als gevolg.
 
Bovenaan