Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.5dti houd in op 3000 toeren

Men omega heeft weer kuren. hij houd in op 3000toeren en rookt dan enorm zwart. Iemand een idee? turbodruk is in orde, egr is er uit, klepjes in de inlaat zijn er ook uit.
 
Gisteren een nieuwe lmm gestoken, op het eerste zicht lijkt hij nu wel terug te gaan (lees testrit was goed) :)
 
hij rookt weer als een stoomboot. 3000 toeren houd hij in, laat ik effe het gas los en dan trekt hij door. |:(
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Volgens mij gaat hij in een safe mode. .. laat hem eens uitlezen met tech2. Als hij het zo vaak/onmiddellijk doet moet het een fout geven. Het MM lampje moet daarvoor niet aangaan volgens mijn ervaringen.
Eventueel reset, testrit, en opnieuw uitlezen.

Check je vacuüm, er wordt aan dat blok veel aangestuurd: motor dempers, turbo, wervel kleppen, egr, ...
Hoewel ik een vacuum probleem gehad heb, had ik geen storingen.
Vacuüm lek door ontplofte dempers, olie lek van turbo/carter ontluchtingsventiel (dat laatste is trouwens een onderhoudsitem wat niet in de Opel boeken voorkomt)

Check je intercooler op vuil. Die van mij zat potdicht met zand en olie, bye bye koeling. (Thx Ralph om het aan te wijzen)
Ook de Fan ervoor wil vastlopen en dus je airflow beperken.

Jij hebt je wervel kleppen eruit gehaald dacht ik.
Heb je je MAP sensor achter op het inlaat spruitstuk terug aangekoppeld?
 
Wat ik weet is dat rook bij een diesel duidt op een onvolledige of slechte verbranding. Dus diesel krijgt hij wel, maar waarschijnlijk geen of te weinig lucht/zuurstof. Of geen warmte als je naar de brand driehoek kijkt, maar dat lijkt me niet aan de orde.

Gr. Paul
 
Sinds gisteren gaat hij van geen meter meer. Hij klinkt als een ambulance tijdens het rijden en heeft geen vermogen meer. Roken als nooit tevoren.
 
R

Ralph

Gast
turbo voordruk
egr
lmm
lekkage vacuüm
injectoren
luchtfilter
motorsteunen defect
intercooler lek
luchtinlaat traject lek
sensor absolutedruk
sensor raildruk
sensor injectortiming
turbo lek
carterontluchting

ik denk dat je hem eens uit moet lezen 7(8)7 met de tech2.
 
die geeft allen gloeikaarsen aan<br /><br />-- 02 jan 2015 14:41 --<br /><br />egr is er uit, lmm is nieuw, vacuum allemaal vernieuwd en of nagekeken, intercooler nieuw, luchtinlaat steken allemaal nieuwe dichtingen tussen en wervelkleppen zijn er uit, filter carterontluchting nieuw, ik weet het niet meer. Ik dacht ook aan de turbo ....
 
gloeikaarsen kan ook wel een probleem geven, mijn vectra startte nog niet meer toen er zo eentje kapot was!
 

richard66

500.000+
kikske zei:
starten doet hij direct, rijden doet hij niet ;)


Dat is wel zuinig als ze niet wil rijden 7(8)7

Succes met de Puzzel , ik ga je hier wel volgen ik wil wel eens weten wat het probleem is , ;)

gr Richard. :b
 
Het gaat de turbo zijn die de geest gegeven heeft, aangezien deze precies klinkt als de sirene van een ambulance :?
Moest er iemand een turbo in de aanbieding hebben van een Y25dt....
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Check even bij turbo service belgium. Dat heb ik destijds de mijne gehaald.
Ik zou je mijn spare bezorgen met 530d compressor op, maar die is bij de crash ook beschadigd geraakt.
Waarschijnlijk hebben ze zelfs stock, is ruil en ik dacht 1000€.
Stock komt afgesteld uit fabriek, want is variabele turbo.


Turbo wisselen is wel heel moeilijk in de DTI.
Bij mij was telkens de cilinderkop eraf, maar je gaat waarschijnlijk blok moeten kantelen om hem te wisselen...
Weet niet of je langs boven ermee weg kan, dacht langs onder.
Blijf van je uitlaat collector, die hoeft niet eraf. Bouten breken Garantie.
Enkel de 3 van de turbo als kleppendeksel weg is is voldoende.

Vervang dan ook meteen je carterventilatieklep.
Zie mijn howto.
 
Let wel op, als de schoepen in de turbo beschadigt zijn of afgebroken (wat het gierende geluid geeft) dat deze deeltjes niet in je blok komen of zijn gekomen want dan ben je verder van huis. Geloof dat er wel een soort "vangnetje" zit voordat het echt je blok in gaat.

Gr. Paul
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Niks vangnet. Gewoon naar binnen. Vangnet geeft weerstand.

Ah ja, die 3 van de turbo op uitlaatcollector zo'n van die 12kanten ofzo... kwestie van het niet te makkelijk te maken.
 
Ik heb al gehoord bij een maat die na zen uren werkt, gewoon voor turbo te veranderen, zonder aankoop van de turbo, zou het al snel 1000euro kosten.
Ik weet niet dat ik dat nog wil investeren :?
 
Bovenaan