Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.5TD Cd automaat 1997 - wil niet starten...

Goed te lezen dat je ECU iig nog goed is, Jaap.
Anders ga ik me toch afvragen: waarom is ie stuk ? En gaat de 'nieuwe' wellicht ook stuk door dezelfde oorzaak ?
Daar hoef je je dus geen zorgen (meer) over te maken.

En die eBay ECU, zet je gewoon weer te koop op eBay/Marktplaats/Speurders/etc... die eet geen brood en dat geld heb je nu toch al uitgegeven (hoe zuur ook...).
 
Tja, het blijft inderdaad raar dat die pennetjes verbogen zijn, maar ja, de auto doet het weer prima.
Helaas waren die 79 euro voor de ECU niet de enige kosten; de garage rekening was ook 200 euro, vanwege het ophalen van de auto (transport) en de uren die erin gestoken waren om de kabelboom door te meten. Verder is het uitlezen en resetten met de Tech2 ook niet gratis. Dus al met al heeft het me bijna 300 euro gekost, plus 2,5 week zonder auto terwijl er niets tot weinig aan de hand was....

De ECU bewaar ik inderdaad lekker; misschien dat ik hem vast op mijn auto laat programmeren en dan heb ik in ieder geval een reserve die ik 1 op 1 kan uitwisselen....

Nu kan ik me komende weekeinde lekker richten op de volgende stappen:

1) alle sloten vervangen door een complete set welke ik op ebay.de heb gewonnen (deur/contact/kofferklep/dashboardkast sloten + 3 sleutels)
Deze set heb ik gekocht aangezien ik maar 1 sleutel bij de auto kreeg en het contactslot nogal lastig ging. Maar ik heb alle plaatjes uit het slot verwijderd, waardoor je hem nu zelfs met een theelepeltje kan omdraaien

2) het inbouwen van de installatie; als eerste nieuwe luidsprekers want deze zijn nogal gaar, een Harman Kardon 6 kanaals actief scheidingsfilter, een paar versterkers (twee voor hoog (2 x 40W + 2 x 30W), twee voor mid (2 x 240 + 2 x 160W), één mono (600W) voor de sub en een (voor mij) nieuwe headunit Alpine CDA-9852RR -ook gewonnen op Ebay.de-. De kabels daarvoor zal wel een dagje puzzelen worden..

3) Meteen maar de defecte lampjes van de verwarmings unit vervangen.

Dus ik heb genoeg te doen komende weken!

4) de MID unit vervangen/repareren. Deze heeft meer dode dan werkende pixels.

5) alle kleine dingen die ik tegenkom...
 
Bovenaan