Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.6 v6 loopt onregelmatig

Hallo, ik heb last van zo nu en dan onregelmatig lopen, er brand dan ook op dat moment het motorstoringslampje. Na een paar seconden is het weer over!
Ben bij de garage geweest en uit laten lezen, ontsteekfout op de 4e cilinder.
Zij zeggen of de bobineblok, maar wil ook wel eens voorkomen dat de kleppendekselpakking lekt en dan komt er olie bij de bougie en dan slaat hij over volgens hun!
Wat is jullie ervaring hiermee, wat kan het zijn?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik denk dat hun suggestie een goede is en dat je daar eens moet beginnen met zoeken.
 
Onlangs liep mijn 3.0 op 5 cilinders.
Dit was de bobine maar ik had echter geen storingslampje of melding op het display.

Volgens mij moet je een behoorlijke lekke pakking hebben, wil er zoveel olie richting bougie lopen.
Ik heb een heel tijdje rondgereden, toen Ralph de boel ging repareren vroeg hij of ik er een peilstok bij had, zoveel olie zat er op de kabel, toch liep alles nog goed 8)7
Bij mij kreeg door de olielekkage ik een behoorlijke olielucht als ik na het rijden stil ging staan.

Kan misschien ook de bougie of de kabel zijn?
 
Hallo, probleem gevonden.
Bougie kanalen stonden vol water, schoongemaakt nieuwe bougies er in en hij loopt weer als nieuw.
P.s er zouden de verkeerde bougies in hebben gezeten volgens de automaterialenzaak moest er laser platinum bougies in, er zaten andere van gm in.
Wat is jullie ervaring hiermee?
 

tonboy

Verbannen
arjan zei:
Hallo, probleem gevonden.
Bougie kanalen stonden vol water, schoongemaakt nieuwe bougies er in en hij loopt weer als nieuw.
P.s er zouden de verkeerde bougies in hebben gezeten volgens de automaterialenzaak moest er laser platinum bougies in, er zaten andere van gm in.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Natuurlijk wil een automaterialenzaak zo duur mogelijke bougies verkopen..... Belangrijker is : wat is jouw ervaring met de huidige GM bougies ?
Bevallen ze niet, opteer dan voor andere, heb je geen problemen, laat het dan zo.
 

yoyo

The UK brothers
Het verhaal dat er andere bougies in moeten kan best wel wezen , maar waarom die dure?
Mijn grootste zorg zou wezen "hoe komt dat water erin en hoe hou ik het eruit?".
 
Eens met Ton! Mijne zijn ook duurdere dan de GMs (kwam er pas na aanschaf achter dat die zo goedkoop zijn. En dat ze eigenlijk nog niet vervangen hoefde te worden)
Was ook aangeraden Door de auto onderdelen winkel.

Maar loopt er prefect op! Euro blijft op zn kant staan, dus dat is goed!

Groet
 
Water komt van de afwatering, was verstopt.
Qua bogies ze hebben gekeken op motornummer en toen kwamen die dure er uit, ze hebben nog wel op het nummer gekeken van de bougies die er in zaten maar die horen hier helemaal niet in vandaar.
 
Bovenaan