Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2 Omega stations advies

Gaan a.s. zomer met 15 vrienden met de auto naar spanje, met veel tussenstops in o.a Frankrijk.

Allleen willen wij met 3 vrienden het even anders doen dan de rest (die huurt een busje)

Ons oog is gevallen op een 2-tal omega's.

Een 2.5 v6 op gas: met veel opties, en apk tot eind november 2011
<a class="postlink" href="http://voorraad.wheelerdelta.nl/s7dd4077427b33da63db1aa46193b304c/3150b/details/?sid=3143426" onclick="window.open(this.href);return false;">http://voorraad.wheelerdelta.nl/s7dd407 ... id=3143426</a>

een 2.5 TD diesel (bmw motor): nog maar een maand APK.
<a class="postlink" href="http://www.nederlandmobiel.nl/index.php?module=advertentie&voertuig=auto&v_id=1746817&source=gaspedaal" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.nederlandmobiel.nl/index.php ... =gaspedaal</a>

Zoeken eigenlijk het betrouwbaarste model, hoewel de zwarte er beter uitziet maar is dat technisch gezien verstandig?

Klein onderhoud kunnen we zelf, maar distributieriemen, vliegwielen etc wagen wij ons in principe niet aan :+

Wat is jullie raad, en waarop moeten we letten bij een bezichtiging?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Onderhoudshistorie is belangrijk. Is er niet aan te tonen hoe het daarmee gesteld is zou ik hem laten staan. Zeker als je op korte termijn veel km's wilt kunnen afleggen. Zijn beide goed onderhouden dan zijn het alletwee betrouwbare blokken.

Let op de stuurinrichting / wielophanging. Gaat hij alle kanten op bij stevig remmen en volgt hij elk spoor in de weg, dan zijn de draagarmen of -rubbers aan vervanging toe.

Bij de benzineversie om de 60.000km of 4/5 jaar de distributieriem vervangen. Bij zo'n V6 een prijzig klusje zowel voor het materiaal als voor de uren.

Zo op dit uur is mijn inspiratie even op, de rest vult vast nog wel aan. :)
 
Ik heb ooit eens wat bij elkaar geveegd en begonnen aan een algemeen verhaal.
Dat kun je hier lezen.
Uiteraard staat daar nog niet alles.
Maar het is een begin.
Tevens een leuke reminder voor mijzelf om dat verhaaltje eens af te maken :$
 
Staat inderdaad goede informatie in, daar kunnen we wat mee.

Als je de advertenties hebt bekeken, ~1000 euro voor zon auto met die opties, kan dit wel goed zijn vraag ik me dan af...

Maar veel meer budget is erook niet (moet leuk blijven) en voor hetzelfde geld rijdt je lachend naar spanje toe met een goedkope omega...
 
Als ik echt moest kiezen ging ik voor de diesel.
Het blok is, zoals in de advertentie beschreven, zo goed als onverwoestbaar.
De kilometerstand is geen bezwaar, hij draait makkelijk het dubbele als het moet.

Enige nadeel is dat bij sommige rond de 200.000 km de inspuitpomp het begeefd.
Kost via de garage het dubbele van de aankoopprijs van de auto. :'(

De motor is voorzien van een distributieketting dus daar moet je ook niet naar kijken.

En hij ziet er voor zover ik uit de fotos kan opmaken betrekkelijk roestvrij uit.

De zwarte verdenk ik van roest op de achterschermen. Volgens mij nog net te zien op de foto van de achterzijde/linkerflank.

Maar dit is mijn keuze uiteraard.
Ga zowieso eens kijken en indien mogelijk er mee rijden.
 
Hoi,

kan helaas geen oordeel geven over omega diesel.( op de diesel zit trouwens nog tot 06-06 een keuring, alhoewel je er dan toch weinig aan hebt als je in de zomervakantie gaat)
Moet ook veel geluk hebben met de v6, vooral met de km-stand, maar je weet nooit want heb een v6 gehad met 155.00 km met lekke koppakking.
De v6 die ik nu heb heeft 2 ton erop staan met perfecte motor( alleen eromheen wat probleempjes gehad)
Zoals hiervoor ook besproken: de historie??
Probeer als je geen onderhoudshistorie hebt, de naam van een garage te verkrijgen waar deze in onderhoud is geweest. Hier kan je evt. nog wat onderhoudspapieren vinden.

Denk ook aan de inruil/restwaarde als je ze na de vakantie wil verkopen.
Omdat het een vrij zware auto is de wegenbelasting mss wat nadeel voor evt. potentiele kopers.
Voor de diesel denk al gauw 400 euro/kwartaal-voor de gas al gauw 300 euro/kwartaal

Alhoewel ik denk dat je ze na de vakantie niet meer kwijt wil, want eenmaal een d:)b omega d:)b onder je kont doe je het niet snel meer voor minder.
In deze prijsklasse vindt je voor mijn gevoel geen luxere/comfortabelere auto als de omega. _/-\o_ _/-\o_ .

Zoiezo raadt ik aan eens bij de ANWB te informeren mbt. hulp op reis, want dan weet je dat je onder elke omstandigheid verder wordt geholpen.( dit overigens met elke autovakantie)

grtz Ramon
 
Vandaag de zwarte omega aangeschaft:
Een 2.5 v6 op gas: met veel opties, en apk tot eind november 2011 (zie bovenstaande post voor de link naar de auto)

Motor loopt mooi op gas en benzine, automaat schakelt goed.

electr ramen, stoelen, schuifdak, stoelverwarming, airco, het werkt allemaal.

enkele aandachtspunten:

- temperatuurmeter doet niets. (fan slaat wel aan als die te warm word) jullie enig idee?
- achterbanden maken herrie (zitten winterbanden achterop, gecupt wss)
- Uitlaat is lek bij kat denken wij (zitten er 2 katalysatoren op een omega?) 1tje daarvan is iig lek (gaan we dan wel lassen)
- Ramen beslaan relatief snel (zit er een interieurfilter in een omega?)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Congratz met de aanschaf. :)

V6 heeft inderdaad 2 katalysatoren.

Interieurfilter zit in een bak onder het parafaan aan de passagierskant. Motorkap open, rubberen strip stukje loshalen en je kan hem open maken. Die regelmatig even controleren om te zien of er geen water in blijft staan. Is dat wel het geval, onderin zit een dop/afvoer welke je kunt doorprikken.
 
Bovenaan