Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2 probleempjes

Ik heb 2 problemen met de omega.

1 de pdc piept op een andere toon en constant als ik achteruit rij.

2 de telematica unit verbreekt regelmatig de verbinding met de provider met als gevolg dat mijn gesprekken regelmatig wegvallen.

Wie weet raad??
 

Vega

Medewerker
Administrator
1. Kapotte sensor of een slecht contact, kijk alle stekkers eens na ook op de pdc ecu.

2. Als dat gebeurd heb je dan wel nog signaal staan, kan ook losse of slechte contacten zijn.
 
Scherm geeft vol signaal aan. En krijg de melding dat de andere slechte verbinding heeft. Maar dit is al getest met een toestel met vol bereik.

Waar zit de pdc ecu?? En zijn de sensoren te testen?
 

Vega

Medewerker
Administrator
PDC ecu zit als het goed is links nabij het achterlicht.
Sensoren zijn voor ons niet te testen, loop eerst alle stekkertjes na, meestal is het een slecht contact.

Kan zijn dat de telematica moeite heeft met de volgende mast.
 

yoyo

The UK brothers
Het probleem uitvallen had ik ook regelmatig (vooral bij wat langere gesprekken) daardoor kreeg ik het idee dat de antenne aansluiting
niet goed zat.
Het signaal teken dat je ziet in je scherm is het ontvangst signaal, en geeft niet het uitgaande signaal aan.
Daardoor heb ik het idee dat het kontakt tussen zendgedeelte en antenne niet helemaal goed is, bij langere gesprekken heb je een konstante
spanning op de eindtrap van je telematica unit en wordt het allemaal te heet en zal hij automatisch uitgeschakeld worden.
Al is het kort, hij schakeld zichzelf weer in.
Dus kijk eerst alle verbindingen na (zowel antenne kabel en connectoren als de kabels die de unit met je radio verbinden.
(Ook kan de antenne wel een kuren geven)
Ik heb mij voor genomen (en dat vonden een heel veel mensen fijn( ik zal er hier maar een paar voor zijn ;) ) om niet te lang te bellen in de auto.
En ook probeer ik de op plaatsen (dit ivm vega zijn opmerking over het niet kontakt maken met volgende mast) waarvan ik inmiddels wel weet dat
bellen moeilijk wordt niet te bellen.

Dus Jack, het klinkt bekend en je zal minder lang moeten zeuren. :o

;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
yoyo zei:
Ik heb mij voor genomen (en dat vonden een heel veel mensen fijn( ik zal er hier maar een paar voor zijn ;) ) om niet te lang te bellen in de auto.

Nu minder lang schrijven. _O-

:w<br /><br />-- 13 jul 2012 00:47 --<br /><br />Warmte kan inderdaad ook nog een probleem zijn.
In de Omega zijn ze goed in dingen die veel warmte produceren geen ventilatie te geven.
 
Bovenaan