Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

245/40 18 banden

B-Buster

Medewerker
Administrator
OOP'ers,

Wie heeft welke ervaring met banden in deze maat? Ik ben toe aan 2 verse rubbers en zoek een alternatief voor mijn huidige Michelin Pilot Sport 2 banden. Die waren nieuw uitstekend, maar naarmate ze slijten erg gevoelig voor spoorvorming. Die worden het dus niet meer.

Aangezien ik genoeg km's rijd moeten het geen Babi Pangang merken zijn die ik elk jaar kan vervangen.

Op basis van Ruud zijn ervaring neig ik nu naar de Good Year F1 Asymmetric 2. De Conti SCS 5 leek interessant maar schijnt niet heel duurzaam te zijn.

Graag alleen ervaring met dergelijke breedtematen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zoals je weet heb ik ook de Michelin PS2 en deze ga ik ook niet kopen.
Het zijn opzicht goede banden maar ze laten hier en daar nog wel een steekje vallen.
Ik had met 235/40/18 minder problemen dan met 245/40/18 voor en 265/35/18 achter.

Ik ben benieuwd wat jouw keuze uiteindelijk gaat worden.
 
Ha Jacco,

Ik ben echt een groot liefhebber van de Continental banden.
De Sport Contact 2 hebben perfecte grip en zijn erg duurzaam.
De Sport Contact 3 (heb ik er nu onder) hebben nog meer grip, alleen gaan deze voor mijn gevoel net iets minder lang mee.

Wat is lang in dit geval, de Sport Contact 3 heb ik nu +- 60.000 km en daar kan ik dit zomer nog verantwoord op rijden.
Volgende winter vervang ik ze echter omdat ik dan verwacht ze echt op te hebben gereden.

De Michelin Pilot Sport PS2 banden die ik heb gereden hebben ook een goede levensduur.
Echter vindt ik de grip echt aanzienelijk minder op droog wegdek.
Op nat doen ze niet onder voor de Conti's.

Pa en ma rijden nu op Bridgestone Potenza RE050 banden en dit vindt ik hele goede all-round banden.
Deze hebben een perfecte prijs kwaliteit verhouding.

Ook heb ik nog ervaring opgedaan (zei het onder een BMW) met de Vredestein Ultrac Sessanta, echter heb ik hier nu nog nachtmerries van.
De grip van deze banden vond ik om te huilen. Het enige wat ik leuk vond was het profiel, maar daar koop je geen banden voor 7(8)7
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Had jij ook de PS2? Die van mij zijn erg gevoelig voor bijv. strepen in de weg, daar gaan ze vrolijk achteraan.

Grip en duurzaamheid vind ik prima. Geluidsniveau is ook best in orde vind ik. Alleen dat continue corrigeren ben ik een beetje zat.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
60k zou prima zijn, ik ben nu nog 35k verder en heb 3.5mm over voor en achter.

Cuppen die SCS3's niet?
 
De Continental PremiumContact reeks staan bekend om het cuppen.
Zowel bij de Sport Contact 2 als 3 heb ik geen last van cuppen, hoogte slag etc.
Door dit totaal plaatje ben ik ook zo enthousiast over die banden, en wil ik voor in de zomer niks anders meer.
Wanneer ik op dit moment nieuwe banden nodig had, zou ik ook geen Sport Contact 5 kopen, maar gewoon weer de 3.

BTW ik heb overigens ook nog 3 á 4 mm over.
 
opel_omega_steinmetz zei:
Ook heb ik nog ervaring opgedaan (zei het onder een BMW) met de Vredestein Ultrac Sessanta, echter heb ik hier nu nog nachtmerries van.
De grip van deze banden vond ik om te huilen. Het enige wat ik leuk vond was het profiel, maar daar koop je geen banden voor 7(8)7


Ha ! daar kan Ruud over mee praten, die heeft die banden gehad, die wil ze ook noooit weer ! _O-


Ik was zelf heel erg positief over de Bridgestone Turanza, helaas niet leverbaar in jouw maat.. de Potenza ligt nog achter op de Corsa, slijten maar niet.. zijn al 7jaar oud.. cuppen wel ! maar dat is onder een B Corsa, kan onder een B Omega prima gaan !
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vredestein is leuk voor de winter, daar hoef ik geen zomerbanden van. Zelf voldoende negatieve ervaring mee. :P

Die Potenza's is wellicht ook nog wel wat inderdaad.

@ Lars: jij nog een mening over de koersvastheid van de Conti's / Potenza's t.o.v. de PS2's?
 
De Continental Sport Contact 3 vindt ik erg koersvast, helemaal in vergelijking met de PS2.
De Continental Sport Contact 3 vindt ik weer iets koerstvaster als de Continental Sport Contact 2.
Daarom ook mijn keus om weer op de 3 te rijden.

De Potenza's hebben er wel iets last van, maar niet zo erg als de PS2.

Overigens zijn de ervaringen met deze banden allemaal met een 235 brede band (235/40/18 en 235/45/17)
Denk niet dat het met een 245 heel veel uitmaakt, maar wellicht wel iets, daar vermeld ik het er maar even voor de zekerheid bij.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Heb je 235 om je Sport Stars liggen?

Verschil 235 <> 245 is niet zo groot, ik heb vorig jaar een weekje op Ruud zijn 17 inch'ers gereden met PS3's, die trokken net zo hard.

Over blijft nu dan de Good Year en de Conti.
 
Durf het bijna niet te noemen mare, Kumho's?

Heb ik zelf nu ook al een flink aantal km's. Al kan ik de maat niet vergelijken, evenals het vermogen van de motor. :P Maar 't verbaast me hoe goed die banden zijn! Ik heb mijn achterbanden moeten vervangen, dat waren Michelins met nog veel profiel erop (eentje kapot gereden) en die presteerden duidelijk slechter dan deze Sjineese rubbers. Zit ook een mooi logisch profiel op, daar let ik persoonlijk altijd erg op.

Heb ze nu rondom liggen en bevalt dus heel best.
 
B-Buster zei:
Heb je 235 om je Sport Stars liggen?

Verschil 235 <> 245 is niet zo groot, ik heb vorig jaar een weekje op Ruud zijn 17 inch'ers gereden met PS3's, die trokken net zo hard.

Over blijft nu dan de Good Year en de Conti.

Ha Jacco,

Heb inderdaad 235/40/18, dit vondt ik zelf net iets mooier staan als de 245/40/18.
Maargoed dat is smaak........

Kwa prijs maken de Good Year en Conti niet verschil, zag iets van 20 á 30 euro per band.

Denk dat ik eens een lijstje ga maken met ervaringen.
Kan iedereen zijn duit in het zakje doen, en wellicht handig voor mensen die nieuwe banden zoeken.......
 
warhamstr zei:
Durf het bijna niet te noemen mare, Kumho's?

Heb ik zelf nu ook al een flink aantal km's. Al kan ik de maat niet vergelijken, evenals het vermogen van de motor. :P Maar 't verbaast me hoe goed die banden zijn! Ik heb mijn achterbanden moeten vervangen, dat waren Michelins met nog veel profiel erop (eentje kapot gereden) en die presteerden duidelijk slechter dan deze Sjineese rubbers. Zit ook een mooi logisch profiel op, daar let ik persoonlijk altijd erg op.

Heb ze nu rondom liggen en bevalt dus heel best.


daar hoef je je eigen niet voor teschamen mijn maat rijdt een nieuwe astra en daar leggen ze ook onder
het zelfde als nokian schijnen ook geweldige banden tezijn

zelf rij ik nu op pirelli p7 voor het eerst omdat ze er onderlagen toen ik hem kocht maar ik ben er best tevreden over
lekker veel grip ze zijn nu half versleten en nog steeds het zefde veel grip
 
Met mijn michelins (235) viel zo goed als niet meer te rijden eens ze over de helft waren.
Was me dat een fikse tegenvaller.
Van de zomer toch maar eens iets anders monteren.
 
Ok dan ga ik nu even op de bank staan, doe m'n handen in de lucht, maak er vuisten van en roep: CONTI CONTI CONTI CONTI CONTI CONTI! ! !

Is m'n punt ongeveer duidelijk?

Gr wim
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
warhamstr zei:
Durf het bijna niet te noemen mare, Kumho's?

Heb ik zelf nu ook al een flink aantal km's. Al kan ik de maat niet vergelijken, evenals het vermogen van de motor. :P Maar 't verbaast me hoe goed die banden zijn! Ik heb mijn achterbanden moeten vervangen, dat waren Michelins met nog veel profiel erop (eentje kapot gereden) en die presteerden duidelijk slechter dan deze Sjineese rubbers. Zit ook een mooi logisch profiel op, daar let ik persoonlijk altijd erg op.

Heb ze nu rondom liggen en bevalt dus heel best.

Dat wordt hem niet, die zie ik in tests niet echt geweldig scoren en ze slijten redelijk snel.

opel_omega_steinmetz zei:
B-Buster zei:
Heb je 235 om je Sport Stars liggen?

Verschil 235 <> 245 is niet zo groot, ik heb vorig jaar een weekje op Ruud zijn 17 inch'ers gereden met PS3's, die trokken net zo hard.

Over blijft nu dan de Good Year en de Conti.

Ha Jacco,

Heb inderdaad 235/40/18, dit vondt ik zelf net iets mooier staan als de 245/40/18.
Maargoed dat is smaak........

Kwa prijs maken de Good Year en Conti niet verschil, zag iets van 20 á 30 euro per band.

Denk dat ik eens een lijstje ga maken met ervaringen.
Kan iedereen zijn duit in het zakje doen, en wellicht handig voor mensen die nieuwe banden zoeken.......

Ok duidelijk. Dat is je goed recht om die maat mooier te vinden. ;)

Krijg ik het toch nog moeilijk tussen de Conti en de GY. :+

Slurpy zei:
Met mijn michelins (235) viel zo goed als niet meer te rijden eens ze over de helft waren.
Was me dat een fikse tegenvaller.
Van de zomer toch maar eens iets anders monteren.

Herkenbaar dus. :N

Tukker sur meuse zei:
Ok dan ga ik nu even op de bank staan, doe m'n handen in de lucht, maak er vuisten van en roep: CONTI CONTI CONTI CONTI CONTI CONTI! ! !

Is m'n punt ongeveer duidelijk?

Gr wim

Donders, volgens mij ben je geen fan van Conti's? >:)
 
ik rijd nu zomers op de oude banden van omegauser, dit zin ook Continentals sportcontact 3. voor maat 235 en achter 255 breed
ik heb er al een paar duizend kms mee gereden en bevallen erg goed.
ik had de wielen tegen het begin van de winter weer gewisseld met de oude wielen met oude bijna versleten michelins (2,5, 3mm profiel) en dit viel erg tegen vergeleken met de conti's,de auto is met stevig remmen zelf bijna onbestuurbaar, deze nu vervangen met firestone winterbanden en de bestuurbaarheid is weer terug.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik ben zeer te spreken over de conti's
 
Bovenaan