Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

3.0 24v compressor turbo

Berry

OOP Huisleverancier
Mijn maat Henri [niet echt actief op het forum ...leest wel].Hij heeft in zijn mv6 een 3.0 lijn motor van een omega A, waar hij een compressor op heeft,in combinatie met DTA 8) en dat is goed voor 410 pk en rijd wel aardig d:)b maarja alles went op dus wat doe je dan ....nou dan schroef je er nog een turbo van een porsche 911 bij op :)
Gister ben ik effe wezen kijken met mijn pa en het schiet al aardig op



Ik heb ook nog zo'n blokkie liggen en ooit wil ik dat er ook in want het ziet er een stuk imposanter uit dan een v6. 8)
 
stond een tijd terug een b omega tekoop met deze motor erin met compressor en een week later een met een steinmetz compressor kitje spul gaat voor rond de 4 duizend gemiddeld weg een was in irmscher trim en een v ol in steinmetz spoiler kit

voor de lief hebber weet ik nog een lotus omega en een evo tekoop
 
Berry,

Zoek dan ff door naar de 4.0 24v :)
En ga daar mee bouwen! d:)b

Ziet er wel erg bruut uit ja, geloof meteen dat dat van zn plek komt.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
opcxtreme zei:
geloof meteen dat dat van zn plek komt.

Ik niet _O-

5569077466_f27f5b1bd8.jpg


Maareuh...respect voor het project!!
Reiensechser power!
 

Berry

OOP Huisleverancier
Plannetje is iets verandert,mijn maat kon aan een doorgelaste manta komen en jullie raden het al .....
Blokje loopt luister goed naar de compressor nu de turbo nog . 8)
 

Berry

OOP Huisleverancier
Gisteravond na mijn werk nog effe bij de turbo gekeken en het zit in de afwerkfase ;)
Heb effe een filmpje gemaakt

Dus de compressor en turbo doen het d:)b
 
heey berry . Wat heeft hij eigenlijk met de koppakking en de zuigers gedaan qua compressie en druk bestendigheid ? Grtz henri
 
Die dump/blow off valve is bij een compressor eigenlijk niet nodig, die doet dan meer kwaad dan goed. ..maar t klinkt wel leuk natuurlijk.. :9
Dump/blow off valve bij de turbo is wel weer aan te raden om als de gasklep dicht gaat er voor te zorgen dat de aanwezigdruk niet terugslaat naar je schoepenwiel waardoor die abrupt afremt.

Berry weet jij toevallig wat ie voor een compressor er tussen heeft zitten Eaton M62 ofzo?
En wat Henri vraag ben ik ook wel benieuwd naar, erg veel druk zal ie er niet op kunnen zetten zonder aanpassingen.
.0.4 / 0.5 zal wel beetje de max. zijn zo origineel om alles heel te houden..
 

Berry

OOP Huisleverancier
hier de antwoorden ;)
arton 45 compressor
super t70turbo
eerst een standaard blok
turbo druk word bepaald door het pingel moment en de water injectie
7(8)7
 
Eaton 45 is eigenlijk te klein toch, voor een 3.0..zou minimaal een M62 op moeten.
Weet je ook welke verhouding poelie hij gebruikt?
Ja die water injectie zorgt er weer voor dat je iets meer druk kan geven...ipv water kun je er ook een water/methanol mix ingooien
En in Amerika hebben ze er zelfs speciale mixen voor..http://www.americanmuscle.com/snowperformance-boost-juice.html

Het pingel of eigenlijk knock moment treed op als je teveel wilt boosten en je komt in de gevaren zone als je boven de (effectieve ) cr uitkomt van 15:1
Dan kan je te maken krijgen met Knock of pre-detonatie...dat spul waar zuigers en drijfstangen slecht tegen kunnen _/-\o_
Je hebt er hele berekeningen voor, hier een interessante stuk voor mensen die er zich mee bezig houden.
http://www.xcceleration.com/cr-boost 101.htm

Ik vind dit wel interessante onderwerpen..heb namelijk een M62 liggen daar heb ik net nieuwe lagers ingezet, die mag dadelijk voor mij aan de slag op x25xe
Zo eentje van een Merc SLK..met magneetkoppeling..
Maar van dat project komen uiteraard tzt ook wel wat foto's voor bij..
 
Bovenaan