Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

50 watt ballasten

yoyo

The UK brothers
Hallo, even een vraagje,
Standaard zittern er bij onze "xenon" Omega's balasten van 35 watt in die met een
kabel en fitting verbonden zijn aan de D2S lamp.

2h88dcg.jpg


Hier zien we ook het (rood omcirkelde) rubberen afdekhoesje dat op de kap komt die
op de achterkant van het reflectorhuis komt en de xenonlamp afschermd van de buitenlucht.

Nu komt echter het feit dat de kabel van de 5five kit zowel in de fitting als in de ballast kompleet
vast zit gekit, en dit is ook niet los te krijgen zonder de boel te beschadigen.

35kjwuw.jpg


Het eerdergenoemde rubberen afdekhoesje kan dus met geen mogelijkheid om de 50 watter kabel gedaan worden.
Mits......... deze onderbroken wordt en met stekkers weer vast kan worden gezet.
Nu de vraag: kan ik deze kabels weer aan elkaar solderen en goed afschermen of moet ik toch
gaan voor stekkers (ivm het hoge voltage) en welke stekkers moet ik dan nemen.

Ik zag hier wel iets maar daar kan ik alleen de fitting zijde zien en niet die van de ballast kant

156xrhe.jpg


Tenslotte moet het toch waterbestendig zijn en dan moet je hoe dan ook een goeie
afdichting hebben.
Misschien staan hier wel goeie stekkers tussen , maar welke moet ik dan hebben voor de het hoge voltage dat dat gebruikt wordt?
 
Daar heb ik over na zitten denken, Aart.
Ik wil proberen om d.m.v. warmte en een beetje olie of vet de rubber 'sok' eraf te halen en vice versa er weer op te zetten.
De praktijk zal moeten bewijzen of dit gaat werken. Ik heb het (nog) niet geprobeerd.
 
Je moet een 'vinger condoom' over die D2S stekker heen trekken, deze vettig maken en de rubberen hoes daar weer overheen trekken ;)
 
@ Ruud: YW !

yoyo zei:
Een vingercondoom :? :? :? moet ik daar ieoa duistere zaak zijn?


Nee hoor ! gewoon bij de Apotheek of online ergens bestellen: ;)

Voorbeeldje:



<a class="postlink" href="http://www.kring-apotheek.nl/pages/LSShowElementsPage_v2.asp?ListID=1317&elemid=21132&articleid=104475:104672&token=" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kring-apotheek.nl/pages/LSSh ... 672&token=</a>





Groetkes,
Sjors
 
Mja dat werk niet, die scheuren altijd in als je een vinger eraf zou knippen, en de de complete rest van de overige vingers erdoor halen lukt niet, dan word het te dik.. heb die ervaring..
 
Zo bedoel ik het niet sjors. Vingercondooms zijn het zelfde als handschoenen maar zonder de hand. Die condooms hebben een dikke rand waardoor ze idd niet scheuren.
 

yoyo

The UK brothers
Oke heren, dit zijn dingen die je kan proberen zonder de boel te slopen.
Helemaal top voor de reactie Sjors en Jack!

(deze week even gaan proberen, alhoewel )

215vlx.jpg


Gaat wel erg krap worden denk ik (zou hij niet scheuren dan?) :?
 
hahahah _O-

Je zou de rubber in een pannetje met warm water kunnen leggen dan geeft het wel mee. en dan zoals sjors zegt met die vinger condoom met flink wat vaseline de rubber erovertrekken( lijkt wel les over voorbehoedsmiddelen O-) )
 

yoyo

The UK brothers
Sjors-V6 zei:
Ahum, wel eens gezien door wat voor een gaatje wij gekomen zijn _O- _O-

Ik heb niet achterom gekeken toen dat gebeurde. :$

-- 16 nov 2011 02:19 --

De rubberen kapjes kreeg ik met geen mogelijkheid over de fittingen, niet met vaseline en
andere hulp voorwerpen
Dus heb ik het lef gehad om de buitenmantel vanaf de fittingen tien cm in te snijden, de draden
op verschillende hoogten door te snijden de rubberen kapjes erover en weer (goed) gesoldeerd,
krimpkous en isolatietape om de twee binnenste draden de buitenmantel weer om de draden
heen en vervolgens weer krimpkous erom heen.
Daarna de gevlochten afschermingsomhulsel weer vast geklemd op de fittingen!

Vervolgens +/- 15 minuten laten branden en totaal geen warmte aan de kabel dus ik denk
dat het wel goed zit.
 
Bovenaan