Goedenavond,
sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een supermooie Omega B2 (2.6i v6 Onyx AUT, bouwjaar 06-2003). Helaas bleek tijdens de rit terug naar huis vanaf de verkoper dat mijn aanjager (blower) niet meer werkt. Typisch detail was dat de mat bij de bijrijder erg nat was. Na navraag bleek dat een overijverige medewerker de auto grondig had willen reinigen aan de buitenkant (om de stickers van de ruit te verwijderen waarschijnlijk) en met de hogedruk spuit vol in het parafeen had gespoten. Het schijnt zo te zijn (en dit heb ik ook al hier op het forum gelezen) dat als het reservoir onder dit parafeen verstopt is, dat dan het overtollige water via de passagierskant naar binnen komt.
Kan het zijn dat hierdoor de aanjager niet meer werkt ? Ik begreep dat de "kachelweerstand" zich ook aan de passagierskant bevind en dat deze kapot kan gaan door overtollig water. Tevens begreep ik ook dat indien de auto voorzien is van ECC (en dat is de mijne) dat er dan een ander soort "kachelweerstand" benodigd is. Hoe heet deze precies en waar kan ik deze ergens halen ?
Laatste vraag, is er ergens een handleiding online die mij beschrijft hoe ik te werk moet gaan voor het vervangen van deze weerstand ? Het begint al met het verwijderen van het handschoenenkastje, ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.
ik realiseer me dat dit een hoop vragen zijn voor een "first-time poster" maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een supermooie Omega B2 (2.6i v6 Onyx AUT, bouwjaar 06-2003). Helaas bleek tijdens de rit terug naar huis vanaf de verkoper dat mijn aanjager (blower) niet meer werkt. Typisch detail was dat de mat bij de bijrijder erg nat was. Na navraag bleek dat een overijverige medewerker de auto grondig had willen reinigen aan de buitenkant (om de stickers van de ruit te verwijderen waarschijnlijk) en met de hogedruk spuit vol in het parafeen had gespoten. Het schijnt zo te zijn (en dit heb ik ook al hier op het forum gelezen) dat als het reservoir onder dit parafeen verstopt is, dat dan het overtollige water via de passagierskant naar binnen komt.
Kan het zijn dat hierdoor de aanjager niet meer werkt ? Ik begreep dat de "kachelweerstand" zich ook aan de passagierskant bevind en dat deze kapot kan gaan door overtollig water. Tevens begreep ik ook dat indien de auto voorzien is van ECC (en dat is de mijne) dat er dan een ander soort "kachelweerstand" benodigd is. Hoe heet deze precies en waar kan ik deze ergens halen ?
Laatste vraag, is er ergens een handleiding online die mij beschrijft hoe ik te werk moet gaan voor het vervangen van deze weerstand ? Het begint al met het verwijderen van het handschoenenkastje, ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.
ik realiseer me dat dit een hoop vragen zijn voor een "first-time poster" maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.