Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

aansluiten elektrischestoel met memory en verwarming

Kan ik de stoel er eerst inzetten en dat deze dan te verstellen is, zoja welke pinnen moeten dan van stroom worden voorzien. Er zitten twee stekkers onde de stoel 1 voor de spiegels en nog een stekker.
Deze stekker heeft 2 grote pinnen en 6 kleinere pinnen. Welke moeten stroom hebben zodat ik de stoel kan verstellen.
2wce13l.jpg
2w49utd.jpg
20p8zr8.jpg


de eerste foto is van de onderkant van de stoel de andere twee foto's zijn van de overige stekkers van de auto 1 is van de stoelverwarming maar de ovale stekker waar is deze voor en hoe moet deze worden aangesloten en waarop.

Mvg Eef
 

Vega

Medewerker
Administrator
We beginnen met de 8 polige stekker X46.
1 Rood 30
2 Bruin massa
3 Rood 30
4 Zwart 15
5 bruin massa
6 Diag
8 Deurkontakt

1 + 3 aan constante spanning, kan je aan de bestaande stekker maken van de gewone elektrische stoelverstelling.
2 + 5 aan massa, kan je aan de bestaande stekker maken van de gewone elektrische stoelverstelling.
4 geschakelde plus die moet je uit de kabelboom halen die langs de dorpel loopt.
8 Deze moet naar het deurcontact, hiermee kan je als je deur opent gelijk de knoppen bedienen, als je deze niet aansluit kan je het alleen verstellen met contact aan.

De andere stekker X47 is voor de spiegelaansturing en kan je laten voor wat het is.
 
Bedankt voor het antwoord Peter, hier kan ik mee uit de voeten. Als je wil mag je mij ook alvast de pin bezetting geven voor de spiegels. Is dit een kabelboom op zich want ik heb al even gekeken maar heb totaal geen aansluiting bij de binnenspiegel.
Ik zal de geheel kabel moeten maken voor de binnen- en buitenspiegels (of is het alleen voor de linkerbuitenspiegel ?

Mvg Eef
 
Ja als het kan voor alle spiegels dan word dat het volgende project. De elektrische raambediening achter is onderweg en ook de ventilatie in de achterdeuren die komen er ook aan.

Gr Eef
 
Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien is het handiger een complete kabelboom uit een sloper te halen, bij Berry bijvoorbeeld. Scheelt een hoop werk lijkt me.

Gr. Paul
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Wat ijsblok zegt... Kabelboom strippen en overnemen.

Jouw omega gaat ook voorzien zijn voor inklappende spiegels in de deurkabelboom.
Let daar mee op want die pin bezetting is overlappend.
 
Beste Eef,
Misschien dat je hier iets aan hebt:

nq9wzl.jpg


Op deze foto zie je de 6 draden die aangesloten moeten worden om stroom te krijgen voor de stoelverstelling.
Uiteindelijk komen die stekkers samen in een blokje met 20 draden. Zie hier:

2s6rqdz.jpg


Uit een sloper hebben we dat blokje gehaald die hieraan gekoppeld moet worden, omdat de aansluiting niet aanwezig was.
Van dit blokje heb we de 8 draden die nodig zijn voor de stroomvoorziening op de stoel aangesloten op dezelfde kleur draden uit de kabelboom die langs de dorpel loopt.
Hierna deed de verstelling van de stoel het uitstekend. Misschien dat we de spiegels ook nog een keer aansluiten maar ik vind het niet zo nodig.

Echter konden we alleen de grijs/witte draad niet vinden in de kabelboom dus hebben we deze niet aangesloten. Nu denk ik dat dat de draad is die naar het deurcontact moet lopen, aan de hand van de reactie van Vega. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad die draad is en waarop ik deze moet aansluiten? Nu kan de stoel namelijk alleen versteld worden met het contact aan.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Klopt daar heb je de grijs/witte draad voor nodig.

2000 is grijs/wit
Vanaf 2001 grijs/wit die overgaat in blauw.
 
Vega zei:
Klopt daar heb je de grijs/witte draad voor nodig.

2000 is grijs/wit
Vanaf 2001 grijs/wit die overgaat in blauw.

En kan je mij misschien uitleggen waarop ik deze grijs/witte draad moet aansluiten?

Alvast bedankt!
 
Bovenaan