Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ABS Pomp/ECU

Hallo,

Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat mijn ABS pomp de geest heeft gegeven. De abs/tc lampjes blijven branden. Als ik m uit lees zegt hij relais terugvoerpomp.... Mijn snelheidsmeter werkt wel nog gewoon. Ik ben op zoek gegaan naar iemand die hem kan reviseren maar dat kost tussen de € 1000,- en € 1200,-........ Beetje veel geld zou ik zo zeggen, heeft iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen?

HGroet Jules
 

Vega

Medewerker
Administrator
Je kan er een 2ehandsje in zetten, op eBay worden ze niet al te duur aangeboden.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het verschil is ongeveer €1000,00 voor dat geld zou ik wel de gok willen wagen.
 
Heb ik bij mijn volvo ook gedaan. Pomp en regelunit voor 225 euro.... na een jaar nog steeds goede ABS... een nieuwe was de volvo dat niet eens meer waard.....
 
Ha Jules,

Ik heb nog wel een ABS pomp uit mijn MV6. Die is nog wel aan iemand anders toegezegd maar mogelijk gaat dat niet meer door.

Ik hoor het wel.

Groet,

Walter
 
Hallo,
Ik heb ook last van de veel voorkomende abs / tc storing. Ook snelheidsmeter heeft kuren en cruisecontrol werkt ook niet. Nu begreep ik uit alle voorgaande berichten over dit euvel, het waarschijnlijk de abs pomp of de computer ervan vervangen dienen te worden. Op ebay wordt idd veel aangeboden. Maar ik weet niet waar ik goed aan doe. De code DX kan ik al aflezen. Is dat de enige code die overeen moet komen? Wanneer ik alleen de stekker hoef te vervangen, zijn die ook los te koop ergens? Kan iemand mij nog van wat advies voorzien? Alvast bedankt

Groetjes Knip
 
Ha Barry,

Het wordt hier erg op prijs gesteld wanneer je je eerst even voorstelt.

Misschien heb ik nog een goede ABS-unit voor je. Deze was eerst voor Jules (de topic-opener). Helaas blijkt hij een andere unit te hebben en past die van mij niet. Ik zal je een pb met wat foto's sturen.

Groet,

Walter
 
Hoi Walter,

Ok! Excuses hoor.
Ik ben Barry en kom uit Hoek van Holland. Ben nu na 2 andere opels eigenaar van een v6 diamond. Heerlijke wagen!

Alleen heeft ie nu een beetje kuren inderdaad. Stuurbekrachtiging werkt wel ok, dus denk dat t de computer zal zijn op de abs unit??
Zou top zijn als ik die van je over kan nemen!

Groet
Barry
 
Ik had vorig jaar mijn ABS pomp ook stuk, En er was niet veel electiche luxe meer dat werkte, Toen heb ik bij iemand vlak in de buurd die omega's demonterd een goede 2 de hands ABS pomp gehaald voor 75 euro, 2 avonden sleutelen, en het werkt nu nog steeds perfect. .
 

Berry

OOP Huisleverancier
Wat zou de reden zijn dat die pompen zo vaak kapot gaan,heb er nu ook weer 1 op de brug staan met kapotte pomp,kan hem ook niet uitlezen want ik kom er niet in met de op.com.
Krijg zeker 1 keer in de week de vraag of ik een goede pomp heb voor de verkoop,maar nu heb ik geen 1 op voorraad terwijl ik er nu zelf 1 nodig heb.
Zou die electronica niet op een een of andere manier zelf temaken zijn,of in elkgeval dat de snelheidsmeter en cc weer werkt.

gr b
 
Wat ik zeker weet is dat bij de haynes pompen van de vectra e.d vaak een relais kapot is waardoor de pomp niet meer werkt. Deze is vrij simpel te vervangen door een nieuw exemplaar.
 

Vega

Medewerker
Administrator
berry zei:
Zou die electronica niet op een een of andere manier zelf temaken zijn,of in elkgeval dat de snelheidsmeter en cc weer werkt.

gr b

Ik wil er wel eens naar kijken of het te repareren is, lijkt mij wel een leuk project en een uitdaging.
 
berry zei:
....

Krijg zeker 1 keer in de week de vraag of ik een goede pomp heb voor de verkoop,maar nu heb ik geen 1 op voorraad terwijl ik er nu zelf 1 nodig heb.

....

gr b
Ha Berry,

Ik heb nog een dergelijke pomp uit mijn MV6 liggen (voor de demontage werkte de pomp perfect):

IMG_2568m-1.jpg

IMG_2567m-1.jpg

IMG_2566m-1.jpg


Stuur mij maar een pm als je interesse hebt.

p.s. heren admin: ik post het hier maar even omdat het item in de Te Koop sectie al weer is verdwenen.

Groet,

Walter
 

Berry

OOP Huisleverancier
Als ik hem straks gedemonteerd heb Peter ,dan kunnen we hem uit elkaar schroeven 8)
Maar wat ik gewoon gek vind is dat de lampjes van het ABS en de TC branden dus er moet wat uit telezen zijn,maar je komt er gewoon niet in,heb wel spanning op de zekering.
En Mickel ik denk ook dat het iets kleins is ,maar je komt er zo lekker bij ;(
Gr B
 
Bovenaan