HELP!
Zoals in eerdere posts al naar voren is gekomen, heb ik een groot probleem wat betreft mijn stroomverbruik
Wat is de situatie:
Als ik mijn Omega wil starten is ze helemaal leeg, er moeten dus startkabels of een Boosterpack bij aan te pas komen.
Wat is er al gebeurd:
Bij onze Ralph geweest en e.e.a. aangepast. De plus van de remote van de radio zat ook op de plus van de auto, dit ging niet goed en is nu correct aangesloten. Daarnaast is het zo dat de RDS bedrading van de ISO stekker waren losgeknipt en die bungelden lekker los achter het dashboard deze zijn netjes voorzien van een hoes om sluiting te voorkomen. Vervolgens nagemeten en vooralsnog niets verdachts te vinden. Hierbij moet gezegd worden dat dit getest is met de deuren van het slot af.
Op advies van Ralph mijn accu vervangen omdat deze een flinke opdoffer heeft gekregen door bovenstaande verhaal en dat heb ik dus afgelopen donderdag gedaan.
afgelopen paar dagen dus geen problemen ondervonden, tot ik vandaag instapte en wou starten....... niets dus wederom m'n boosterpack erbij gepakt en lopen.
er is dus nog een verbruiker die een NIEUWE accu in 3 dagen leegtrekt! ik heb afgelopen weekend ong. 300 KM gereden dus zou zeggen dat hij iets zou moeten bijladen, maar helaas is dit nog niet voldoende geweest.
- de dynamo werkt naar behoren, onlangs gereviseerd en laadt ook goed bij.
- de neon kofferbakverlichting is aangesloten op de originele kofferbakverlichting en gaat dus uit als de kofferbak is gesloten.
- de versterker van de radio is ook daadwerkelijk uit, als het contact wordt verbroken.
- ik zet alle electronica uit, voordat ik de motor afzet en het contact verbreek (ramen zijn dicht, airco+verwarming is uit, verlichting is uitgeschakeld, radio uit)
- na 10 minuten, zijn de ramen niet meer bedienbaar, dus de module zou uitgeschakeld moeten zijn.
- ik sluit af met de originele CV (2-knops A
Wat is er te constateren:
- de - pool vanaf de accu wordt zeer heet.
- Als ik de airco inschakel, begint de motor onregelmatiger te lopen.
- de temperatuurmeter op het dashboard schommelt erg.
- de temperatuurmeter geeft na een stuk rijden en vervolgens stationair draaien regelmatig tegen rood aan. Als ik weer rijd, zakt deze naar normale bedrijfstemperatuur.
- alle zekeringen nagelopen en zijn nog goed.
- uitlezen geeft geen foutmeldingen weer.
Wat denk ik dat de mogelijkheden zijn:
- Sluiting in de CV module
- Sluiting in de Airco
Gezien het feit dat het elektronische gedeelte van de Omega niet mijn sterkste punt is (m.a.w. geen ballen verstand van) hoop ik dat jullie mij kunnen helpen, want ik wordt hier gestoord van! Alvast bedankt voor het meedenken!
Aankomende woensdag staat een korte vakantie naar Zwitserland op het programma, maar zoals jullie begrijpen wordt ik daar een beetje angstig van met deze complicatie in m'n Omega, kan nooit goed zijn om er lang mee door te rijden.....
Zoals in eerdere posts al naar voren is gekomen, heb ik een groot probleem wat betreft mijn stroomverbruik
Wat is de situatie:
Als ik mijn Omega wil starten is ze helemaal leeg, er moeten dus startkabels of een Boosterpack bij aan te pas komen.
Wat is er al gebeurd:
Bij onze Ralph geweest en e.e.a. aangepast. De plus van de remote van de radio zat ook op de plus van de auto, dit ging niet goed en is nu correct aangesloten. Daarnaast is het zo dat de RDS bedrading van de ISO stekker waren losgeknipt en die bungelden lekker los achter het dashboard deze zijn netjes voorzien van een hoes om sluiting te voorkomen. Vervolgens nagemeten en vooralsnog niets verdachts te vinden. Hierbij moet gezegd worden dat dit getest is met de deuren van het slot af.
Op advies van Ralph mijn accu vervangen omdat deze een flinke opdoffer heeft gekregen door bovenstaande verhaal en dat heb ik dus afgelopen donderdag gedaan.
afgelopen paar dagen dus geen problemen ondervonden, tot ik vandaag instapte en wou starten....... niets dus wederom m'n boosterpack erbij gepakt en lopen.
er is dus nog een verbruiker die een NIEUWE accu in 3 dagen leegtrekt! ik heb afgelopen weekend ong. 300 KM gereden dus zou zeggen dat hij iets zou moeten bijladen, maar helaas is dit nog niet voldoende geweest.
- de dynamo werkt naar behoren, onlangs gereviseerd en laadt ook goed bij.
- de neon kofferbakverlichting is aangesloten op de originele kofferbakverlichting en gaat dus uit als de kofferbak is gesloten.
- de versterker van de radio is ook daadwerkelijk uit, als het contact wordt verbroken.
- ik zet alle electronica uit, voordat ik de motor afzet en het contact verbreek (ramen zijn dicht, airco+verwarming is uit, verlichting is uitgeschakeld, radio uit)
- na 10 minuten, zijn de ramen niet meer bedienbaar, dus de module zou uitgeschakeld moeten zijn.
- ik sluit af met de originele CV (2-knops A
Wat is er te constateren:
- de - pool vanaf de accu wordt zeer heet.
- Als ik de airco inschakel, begint de motor onregelmatiger te lopen.
- de temperatuurmeter op het dashboard schommelt erg.
- de temperatuurmeter geeft na een stuk rijden en vervolgens stationair draaien regelmatig tegen rood aan. Als ik weer rijd, zakt deze naar normale bedrijfstemperatuur.
- alle zekeringen nagelopen en zijn nog goed.
- uitlezen geeft geen foutmeldingen weer.
Wat denk ik dat de mogelijkheden zijn:
- Sluiting in de CV module
- Sluiting in de Airco
Gezien het feit dat het elektronische gedeelte van de Omega niet mijn sterkste punt is (m.a.w. geen ballen verstand van) hoop ik dat jullie mij kunnen helpen, want ik wordt hier gestoord van! Alvast bedankt voor het meedenken!
Aankomende woensdag staat een korte vakantie naar Zwitserland op het programma, maar zoals jullie begrijpen wordt ik daar een beetje angstig van met deze complicatie in m'n Omega, kan nooit goed zijn om er lang mee door te rijden.....