Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Achterveren / Omega staat lager dan "normaal"

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ruud heeft nog een gaspil erin liggen, dat scheelt ook wel wat qua hoogte. Die van mij staat t.o.v. de Omega van Ruud nog een klein stukje hoger als ik die ernaast zet.
 
A

Anonymous

Gast
Hoi Jacco

citaat Re: Achterveren / Omega staat lager dan "normaal"
door MetalRush » 10 nov 2010 10:20

"Ik heb mijn meetlint langs de achtervelg omhoog gehouden.
Hierdoor komt ie al redelijk goed uit onder de rand van het spatscherm.
Het was gister donker en ik had geen latje bij de hand... ik zal straks nog eens meten mét latje"


Ruud zou het toch nog even nameten, zal ik gelijk even vragen of die gaspil eruit kan bij het opmeten hihi _O- _O-
 
A

Anonymous

Gast
Vandaag bij de VOD geweest en de deurpanelen laten lijmen en bevestigen. Ook de veren kwamen ter spraken.

De VOD kan de technische gegevens niet achterhalen van de originele, en het ander merk veren die onder mijn Omega zitten. Zij gaan er geen originele veren onder monteren omdat zij, de VOD dus, vindt dat de veren goed zijn. Het verschil in hoogte maakt niet uit volgens hun.
 
tarzanen zei:
Vandaag bij de VOD geweest en de deurpanelen laten lijmen en bevestigen. Ook de veren kwamen ter spraken.

De VOD kan de technische gegevens niet achterhalen van de originele, en het ander merk veren die onder mijn Omega zitten. Zij gaan er geen originele veren onder monteren omdat zij, de VOD dus, vindt dat de veren goed zijn. Het verschil in hoogte maakt niet uit volgens hun.

Nou dat vind ik écht belachelijk ! en zou ik niet accepteren !!


Het is dat ik geen B2 heb (dan gebruiken ze dat weer als argument) anders gingen we samen naar die VOD om te laten zien hoe het wel hoort te staan :F
 
Hmm... Hoezo zou je dat dan niet accepteren? Als er geen aantoonbaar verschil is met het weggedrag, noch met oneffenheden in de weg(gaten/putten/drempels), en ook beladen is er geen aantoonbaar verschil, hoezo zou die VOD er dan andere veren op moeten gaan leggen?


Die veren kunnen een x-aantal jaren geleden ergens bij een bedrijf eronder zijn gekomen, omdat ze simpelweg een stuk goedkoper waren, en de klant dat graag wilde. Misschien heeft zelfs wel iemand aan de achterzijde verlagingsveren gemonteerd. Nu verkoopt die VOD de auto aan jou, en wil jij hem een setje veren laten vervangen; terwijl er geen enkel aantoonbaar verschil in weggedrag is, noch in functie, noch in uitstraling. Of wil je soms zeggen dat je het niet mooier vindt dat hij ietjes lager staat?

Dit is mijn inziens hetzelfde als dat je een auto koopt, met een goedkope WALKER demper eronder. Nadat je hem gekocht hebt en bij een vergelijkbare auto hebt gestaan, heb je gehoord dat die originele demper veel stiller is, dus ga je maar terug naar de vod, en wil je daar een originele demper aftroggelen.


Als jij, op welke wijze dan ook; kan aantonen dat die veren technisch niet voldoen,kapot zijn(winding gebroken) of hun functie/taak niet volbrengen; ben ik er zeker van dat die VOD niet moeilijk gaat doen, en jou een ander setje veren monteert. Maar zolang jij dat niet kunt, zie ik niet in waarom die dealer andere veren op zijn eigen kosten zou moeten gaan monteren.


De VOD heeft jou toch geen auto verkocht die technisch niet voldoet? Hij heeft jou toch geen auto verkocht waarvan het weggedrag aan de achterzijde serieus te wensen overlaat? Noch heeft hij jou bij aankoop iets verzwegen. Ik ben ervan overtuigd dat als je, netjes met de VOD chef werkplaats/verkoper/manager/baas/whatever om de tafel gaat zitten, je best wel wat extra korting kan bedingen op een origineel setje veren. Maar het compleet vergoed willen hebben, is mijn inziens complete bullshit. Als bij mij een klant op die manier kwam, had hij waarschijnlijk ook pech. Als die auto zich inderdaad anders gedraagd, als is het maar minimaal; ben ik het met je eens. Maar zolang dat op geen enkele manier aangetoont kan worden, vind ik het niet correct om dat te eisen...
 
Zijn Omega ligt achter zo laag ! het ziet er niet uit !! het is net alsof ze achter een setje Imrscher hebben geplaatst die 3 cm lager liggen, of dat zijn kofferbak vol met lood ligt... nee dat zou ik niet accepteren.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mwah, zo lelijk vind ik het niet hoor..

IMG_0769modded.jpg




Verder is er weinig aan te beginnen, er is geen grond om een vervanging te eisen aangezien ze wel goed zijn: hij is niet té laag, bij inveren is er geen probleem en ik denk ook niet dat dit slechts is voor het weggedrag.
Of het mooi is daar valt over te twisten, maar dit was al zo bij aanschaf dus op basis van conformiteit o.i.d. kan je weinig beginnen.
 
Ik vind het er niet uitzien, het zou aan de voorzijde ook moeten zakken ! of achter de originele hoogte.


Groetss,
Sjors
 
Sjors-V6 zei:
Ik vind het er niet uitzien, het zou aan de voorzijde ook moeten zakken ! of achter de originele hoogte.


Groetss,
Sjors


Ik snap je punt, zoals ik eerder ook al aangaf, maar hiermee had je enkel iets kunnen doen als je nog vóór de koop iets had geregeld(liefst op papier). Je kunt niet achteraf komen van "hey, ik vind het niet mooi dat hij achter zo laag staat, leg me er eens een setje OEM veren onder".

Je moet natuurlijk ook uit het oogpunt van de andere partij kijken, in dit geval de VOD. Op die manier kan hij bij iedere klant wel achteraf delen gaan vervangen. Als er technisch iets mis mee is, oke. Maar dat is nu eenmaal niet het geval... :|
 
Ik denk dat Dennis hier wel gelijk heeft. Als René het anders had gewild dan had hij het meteen bij de koop van de Omega moeten bedingen. Maar volgens mij is René best tevreden met de huidige situatie. Ikzelf zou óf de Omega achter op de originele hoogte brengen (andere achterveren dus) óf ook aan de voorzijde laten zakken (en naar dit laatste zou voor mijzelf de voorkeur uitgaan). Ik vind zelf een wat verlaagde Omega (en dan in combinatie met een set brede wielen) er net wat strakker uitzien. Maar goed dat is mijn mening en het is René zijn auto dus waar heb ik het over 7(8)7 .

Groet,

Walter
 
Omega-B2 zei:
Sjors-V6 zei:
Ik vind het er niet uitzien, het zou aan de voorzijde ook moeten zakken ! of achter de originele hoogte.


Groetss,
Sjors


Ik snap je punt, zoals ik eerder ook al aangaf, maar hiermee had je enkel iets kunnen doen als je nog vóór de koop iets had geregeld(liefst op papier). Je kunt niet achteraf komen van "hey, ik vind het niet mooi dat hij achter zo laag staat, leg me er eens een setje OEM veren onder".

Je moet natuurlijk ook uit het oogpunt van de andere partij kijken, in dit geval de VOD. Op die manier kan hij bij iedere klant wel achteraf delen gaan vervangen. Als er technisch iets mis mee is, oke. Maar dat is nu eenmaal niet het geval... :|



Ja dat is natuurlijk wel zo, de omega is zo gekocht, je hebt zo getekend.. zal je eerlijk zeggen dat ik daar gewoon overheen gelezen heb Dennis !

Dan word het heel erg lastig nog wat te kunnen regelen met de VOD, uit het oogpunt van de dealer, zouden wij in dat geval ook niet een nieuw stel veren regelen ben ik bang.. als de klant bij aankoop geaccepteerd heeft, en getekend , en het is technisch gewoon goed, heb je geen poot om op te staan... dan komt het mee ronder coulance of iets in die zin..


René ik denk dat je zelf een andere set veren voor achter, of voor (als je het mooi vind) moet zoeken.
Ik heb thuis nog een set veren liggen NIEUW die verkeerd geleverd waren voor Ruud, (de stonden veel te hoog) _O-
 
Díe set zou ik er dus níet onder zetten, Sjors.

Dan krijg je weer het tegenover gestelde effect en belicht ie de planeet Pluto als René zijn auto in z'n achteruit zet:
wbvq6d.jpg


6xu93t.jpg


nwgbd2.jpg
 
Allemachtig. Ik had toen dat verhaal over die te lange achterveren van je gehoord maar deze zijn echt veel te lang. Wat waren dit dan voor veren?

Groet,

Walter
 
Ik wil niet te ver offtopic gaan, omdat dit niet mijn draadje is, maar om toch kort te antwoorden:
Dit waren achterveren van een Opel Omega. Geleverd door onze alom vriendelijke FriesPeuk en hij was ook in volle veronderstelling dat dit de juiste waren.
Hij heeft ze ook a.d.h.v. mijn WOL-nummer besteld. Dus daar moet iets fout gegaan zijn...
Ik vermoed dat deze voor een Omega station zijn bedoeld.
Wél heb ik er ~1 week mee gereden (incl. een rit naar Groningen met mijn schoonouders achterin) in de hoop dat ze nog zouden 'inzakken'.
Dit gebeurde dus niet... :|
Daarom maar een nieuwe set laten aanrukken (OEM) en die gemonteerd :Y
 
MetalRush zei:
Díe set zou ik er dus níet onder zetten, Sjors.

Dan krijg je weer het tegenover gestelde effect en belicht ie de planeet Pluto als René zijn auto in z'n achteruit zet:



Vet Omega dragster 7(8)7
 
A

Anonymous

Gast
Ik heb ook mijn achterveren onlangs bij de opel dealer laten vervangen van mijn omega 2001 2.2 , omdat er klein stukje afgebroken bleek bij de keuring...Als ze het niet verteld hadden had ik er niks van gemerkt, maar ik heb het gelukkig met eigen ogen kunnen controleren dat het zo was.

Maar ik vind de achterkant dus ook lager hangen dan voorheen. Zelfs als ik voorzichtig rij heb ik nu al twee keer meegemaakt dat "het heuveltje" de onderkant van mn auto raakt.
Daar baal ik wel van, dus ik denk dat ik terugga naar de opel dealer om te vragen of ze dit probleem kunnen verhelpen.
 
Dát is [acro=InDerDaad]idd[/acro] niet zoals het hoort, Ron :N
Hij mag, bij normaal gebruik, de weg niet raken.
Maak dus, zoals je al van plan bent, een afspraak met jouw [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] om samen een testrit te maken en hen te laten ervaren dat dit niet hoort.
Is er een specifieke drempel waarna jouw Omi het wegdek raakt ? Neem diezelfde drempel met de testrit. En probeer zo objectief mogelijk te rijden. Anders verzeil je wellicht in een welles-nietus discussie waarbij jouw [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] zegt dat je snelheid te hoog ligt over die drempel o.i.d.
 
Bovenaan