Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

afstellen achter ophanging

Is er buiten de verstelbare stangen op de achter as nog een manier om de achter assen af te stellen? Mijn rechter achter wiel staat boven te ver naar binnen waardoor bij iets aan belading mijn banden aan de binnenkant afslijten.
 

richard66

500.000+
Hoi Jack.

Ik ben nog nieuwe hier en nog onbekend met omega.
Maar hier voor had ik een Merceders benz typ w126 de grote S klasse.
En daar had ik ook het probleem dat de banden van binnen bij beladen toestand ook van binnen af slijten.
Dat had twee oorzaken bredebanden standaard was 195-70-15 en ik had er 245-50-16 ondergezet waar door de wielen iets gaan kantelen
en daar na had ik hem nog eens verlaagd toen werd het nog erger. Toen heb ik hem weer op nieuwe laten uitlijnen en dan doen ze de kembel stellen
en dat gaat wel op de voor wielen maar niet achter.
Dus had ik de verlagingset er weer onderuitgehaald en heb ik er hulpveren bij gezet toen was het probleem wel wat mindergeworden.

Wat ik hier mee wil zeggen is het probleem ligt bij brede banden in plaats van standaard.

Mechien kan je hier wat mee.

Gr. Richard. :b
 
Ik heb er de standaard banden maat onder liggen winterset 205/65/15 en zomer heb ik achter 225/60/16 en voor 205/60/16.

Volgens de bandenboer zou de omega wel eens een ongeluk kunnen hebben gehad. Maar daar is weinig van te zien.

Ik krijg als het goed is wel een telefoon nr van een duitser die van alle vaste assen een instelbaar set kan maken.
 

Joep

Verbannen
9 van de 10 Omega's die ik zie rijden hebben allemaal last van wat schuin staande achterwielen. Denk dat het gewoon met de uitlijning te maken heeft. De spoorstangen zitten vaak muurvast en menig uitlijnbedrijf begint daar dan ook maar niet aan. Het is dat ik er bij de mijne bij stond te kijken, anders weet ik 100% zeker dat ze het hadden overgeslagen.
 

Joep

Verbannen
jack-omegax3.0xe zei:
Die verstelbare stang is daar niet voor Joep. Daar stellen ze de horizontale hoek mee.

De vertikale hoek camber is niet te verstellen.
Sorry Jack, mijn fout.. :)(
 
"Last" van scheve wielen ?
Die staan origineel gewoon zo. Is bij de meeste achtertrekkers zo dacht ik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mijn achterwielen stonden ook flink schuin, boven vrij ver naar binnen. Die zijn keurig recht gezet m.b.v. de spoorstangen. Was een half uur werk maar uiteindelijk stonden mn 265'ers recht onder de auto. Het kan dus wél.

De voorgaande 3 uitlijners kregen het echter niet voor elkaar met dezelfde spoorstangen...
 
R

Ralph

Gast
Joep zei:
9 van de 10 Omega's die ik zie rijden hebben allemaal last van wat schuin staande achterwielen. Denk dat het gewoon met de uitlijning te maken heeft. De spoorstangen zitten vaak muurvast en menig uitlijnbedrijf begint daar dan ook maar niet aan. Het is dat ik er bij de mijne bij stond te kijken, anders weet ik 100% zeker dat ze het hadden overgeslagen.

heb ik een uniek exemplaar zeker.
 
Bovenaan