Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Airbag lampje na stuur wissel

Berry

OOP Huisleverancier
Heren na een stuur wissel brand mijn airbag lampje ....en ik kan niet tegen lampjes die niet horen tebranden |:(
Het verhaal,mijn B1 van 1997 heeft bijna alle opties behalve stuurwiel bediening,dus op mijn rommel zolder een mooi B1 stuur met radio bediening en sleepring van een B1 gevonden dus een complete set wat bij elkaar hoort.
Accu los,stuur uitgebouwd,sleepring eraf.Nieuwe sleepring erop [stekker hetzelfde]stuur erop,airbag aangesloten,en de stroom weer op de accu.En jah de stuurwiel bediening werkt,maar nu floept mijn airbag lampje aan.
Auto op contact lampje dooft en een paar seconde later gaat ie weer aan.....
Originele spul weer terug gebouwd maar hetzelfde liedje ...lampje gaat weer branden ;(
Auto uitlezen en hopen dat het met de opcom kan worden gereset ....maar helaas het lampje gaat weer branden.


Airbag -S is de originelen.
Airbag SAB6 is van de 1998er waar het stuur uit komt.

Daar staat dus foutcode 32 spanning airbag is telaag.

Hier zie je dus dar de spanning ongeveer 33 hoort tezijn,maar ik het ongeveer 14
Excuses voor de slechte fotos.
Even voor de duidelijkheid ik heb dit wel vaker gedaan bij de omega vectra en astra en dat was altijd plug and play
Bij mijn calibra ging het ook mis maar daar had ik fout code 31 [geloof ik]en dat was spanning tehoog dat heb ik opgelost door de auto teslopen en dat was ik dit keer niet van plan.
Gr B
 
Airbag module toch een tik gehad? Misschien die verwisselen... Misschien contactje in de stekker beschadigd of uit zn houder gesprongen? Wel klote dit soort dingen.

Succes man...
 
Zoals Emiel zegt.
Misschien is de stekkerverbinding niet 100 %.
Ik heb het bij de mijne ook eens voorgehad maar kon het lampje toen probleemloos resetten met de opcom.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Berry zei:
Lachen vega :'(
Kom nou maar met de oplossing

Moet je langskomen K :+ :+ , dat had ik je al gezegd, dan kan ik de Tech eraan hangen en niet zo'n hobby ding.
Je zal wel weer het een en ander kapot gemaakt hebben. _O-
 
B-Buster zei:
carenbar zei:
Oplossing


Lampje er uithalen 7(8)7 _O-

Nee Barry, dat doe je pas als het om motorstoringen gaat. :w

_O- _O- _O-<br /><br />-- 01 okt 2013 15:06 --<br /><br />
Vega zei:
Berry zei:
Lachen vega :'(
Kom nou maar met de oplossing

Moet je langskomen K :+ :+ , dat had ik je al gezegd, dan kan ik de Tech eraan hangen en niet zo'n hobby ding.
Je zal wel weer het een en ander kapot gemaakt hebben. _O-


Moet hij wel zijn paspoort meenemen 7(8)7
 

Berry

OOP Huisleverancier
Gister de opel monteur van de dealer bij mij thuis om de versnellings bakken van mijn 2 calibras aftestellen,gelijk ook naar het airbag lampje gekeken maar het kon niet gereset worden.Airbag plus sleep ring komt van een 98er das net een ander type dus komt niet overeen met het stuurapparaat dus die er ook in geschroeft ....krijg ik weer fout melding passagiers airbag enz enz
dus als iemand een stuur heeft met radio bedinging van en 97er hou ik mij aanbevolen
Gr B
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ligt niet aan het stuur, maar aan de airbag en sleepring.
Andere sleepring erin en airbaginhoud overzetten in je eigen stuurkap.
 
Bovenaan