Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

airco compressor

gisteren eindelijk mijn airco laten vullen. Ga ik de omega na het werk ophalen verteld de monteur mij dat de compressor kapot is. Nu is het vreemde dat de airco wel werkt maar de drukken in het systeem niet haalt. Bij mijn weten is een compressor kapot of niet. Kan het nog ergens anders aan liggen en hoe is het op te lossen. kunnen het de klepjes zijn.

Gr jack
 

Xedrah

Donateur 2024
Ik weet het niet Jack. Heb weinig ervaring met die dingen.

Heb er nog wel 1 liggen voor je. Voor 5 tientjes is tie voor jouw. Speciale OOP-prijs. :)
 
Ja maar is die nog wel in orde???

De mijne werkte ook nog voor dat ik met de revisie begon. Moet toch niet zo zijn dat na 8 maanden zomaar een compressor kapot gaat???

Als ik hem nodig heb hoor je het wel.

Gr Jack
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
jack-omegax3.0xe zei:
Ja maar is die nog wel in orde???

De mijne werkte ook nog voor dat ik met de revisie begon. Moet toch niet zo zijn dat na 8 maanden zomaar een compressor kapot gaat???

Als ik hem nodig heb hoor je het wel.

Gr Jack

Mij hebben ze destijds verteld bij de demontage van de Limousine, dat de airco compressor onmiddellijk moet afgedicht worden van de buitenlucht. Deze bevat nl. te veel vocht, waardoor er lamelletjes in de compressor zouden vastroesten ofzo...
Zelf ken ik er niets van!
 
ha jack
het systeem van de opel is op zich simpel
kan ook zijn dat je druksensor stuk is
kan je heel simpel checken trek de stekker los en slaat je pomp in dan is die stuk
slaan je vennen wel aan ??
gr michel
 
De airco werkt ondertussen alweer.

@Stijn. de slangen zaten nog aan de compressor vast en deze waren ophun beurt weer af geplakt.
Maar er zitten vlinder klepjes in die idd zijn gaan vast plakken roesten kunnen ze niet want ze zijn van messing.

Gr Jack
 

yoyo

The UK brothers
Fijn dat dat ook weer werkt Jack.
Wanneer ga je met vakantie?

Want voor die tijd is alles toch wel goed?
meer was er niet aan de hand he, dan kan je eindelijk een rustig op vakantie!
 
Bovenaan