Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

alarm/safelock uitschakelen

[B1] Opel Omega stationwagon 1997

Help mijn opel is op alarm/safelock gegaan door met originele sleutel de deuren te sluiten. Heb echter geen zender om alarm/safelock uit te schakelen. Opel dealer verwijst mij door naar ANWB maar ben geen lid. Raampje inslaan heeft geen zin deuren zijn echt vergrendeld. Alleen door originele sleutel in kontakt te stoppen zal alarm/safelock uitgeschakeld worden. Is erg lastig als je de deuen niet open krijgt. Wie kan mij helpen AUB?
 
Hallo André,

vriendelijk verzoek om je even voor te stellen in het Wie ik ben... draadje.

Normaal gesproken heb je 2 handzenders of sleutels (die het alarm mee uitschakelen).
Ik vraag mij een beetje af hoe jij het alarm aan hebt gekregen en er nu niet meer af krijgt.
Er is geen manier om jouw Omi open te krijgen zonder schade. De Omega is redelijk goed beveiligd als het om inbraak gaat. Een slotpen of -stang opvissen langs je raamlikkers gaat ook niet werken.
Maar je zegt dat de auto is afgesloten met de originele sleutel. Waar is die gebleven dan ?
Dan open je de auto toch en stap je (met blèrende sirene) gewoon in en stop je de sleutel in het contact en voilá... of zie ik iets over het hoofd ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik vraag me ook af hoe hij dan op slot is gekomen. Dan heb je een sleutel vast gehad, en daarmee kan je ook weer binnen...

Desnoods met de sleutel de kofferklep open maken en erin kruipen.
 
Helaas jongens auto gaat niet open met originele sleutel zoals ik al geschreven had. Heeft te maken met het originele opel alarm. Safelock en alarm schakelen alleen uit indien sleutel in kontakt gaat of met originele zender (die ik niet heb gekregen toen ik de auto kocht))

B-Buster zei:
Ik vraag me ook af hoe hij dan op slot is gekomen. Dan heb je een sleutel vast gehad, en daarmee kan je ook weer binnen...

Desnoods met de sleutel de kofferklep open maken en erin kruipen.


Op slot met sleutel maar wil nu niet van safelock af. Heb dit 1 keer eerder gehad, toen was achterruit kapot en ben ik daardoor naar binnen gekropen. Kon toen met sleutel in kontakt alles uitschakelen en gingen deuren automatisch van safelock en alarm uit.

MetalRush zei:
Hallo André,

vriendelijk verzoek om je even voor te stellen in het Wie ik ben... draadje.

Normaal gesproken heb je 2 handzenders of sleutels (die het alarm mee uitschakelen).
Ik vraag mij een beetje af hoe jij het alarm aan hebt gekregen en er nu niet meer af krijgt.
Er is geen manier om jouw Omi open te krijgen zonder schade. De Omega is redelijk goed beveiligd als het om inbraak gaat. Een slotpen of -stang opvissen langs je raamlikkers gaat ook niet werken.
Maar je zegt dat de auto is afgesloten met de originele sleutel. Waar is die gebleven dan ?
Dan open je de auto toch en stap je (met blèrende sirene) gewoon in en stop je de sleutel in het contact en voilá... of zie ik iets over het hoofd ?

Heb originele sleutel (zonder zender) maar deuren gaan echt niet open met de sleutel. Heb dit 1 keer erder gehad maar toen was de achterruit kapot. Daar ben ik toen doorheen gekropen en heb met sleutel in kontakt safelock en alarm kunnen uitschakelen.
 
Ik vrees dat je dan écht een probleem hebt.
Aankomende dagen zal ik er eens goed over nadenken... want zo 'on top of my hat' weet ik even niet wat je hiermee aan moet.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Beste lijkt me een zender bij te laten maken, dat moet kunnen op je chassisnummer via een Opel dealer.

Al is het maar om herhaling in de toekomst te voorkomen.

Van het intikken van een ruit wordt je ook niet blij. Net als je alarm. ;)
 
B-Buster zei:
Beste lijkt me een zender bij te laten maken, dat moet kunnen op je chassisnummer via een Opel dealer.

Al is het maar om herhaling in de toekomst te voorkomen.

Van het intikken van een ruit wordt je ook niet blij. Net als je alarm. ;)

Via opel zo'n € 175,00 !!!!! nieuwe sleutels inlezen etc etc. Heb nieuwe CV set gekocht met 2 zendersleutels zou deze week ingebouwd worden en safelock worden uitgeschakeld helaas net te laat.
jack-omegax3.0xe zei:
safe lock gaat met de sleutel erop en ook met de sleutel eraf.

Gr jack
Echt niet!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mm dat is behoorlijk geld inderdaad. Dan was je oplossing een mooie geweest.

Geen idee hoe je hem anders open gaat krijgen. Wellicht weet een van onze andere strijders met werkplaats ervaringen nog raad. :)
 
B-Buster zei:
Mm dat is behoorlijk geld inderdaad. Dan was je oplossing een mooie geweest.

Geen idee hoe je hem anders open gaat krijgen. Wellicht weet een van onze andere strijders met werkplaats ervaringen nog raad. :)
Thanks anyway


Als ik morgenavond nog geen oplossing heb gaat de zijruit eraan!!! LOL Heb de auto toch nodig en een sloopraampje zal niet veel kosten
 
Hoor net van iemand dat op de Carpas (die je krijgt als je de auto nieuw koopt) een code staat. Als dit bijvoorbeeld de code 1111 is dan sleutel 1 keer links, 1 keer rechts weer 1 keer links en dan 1 keer rechts draaien. Dit zou de safelock opheffen. Moet met kenteken naar VOD en code vragen want heb geen carpas bij m'n Omi gehad. Ga dit maandag gelijk proberen.
 

Andrew

600.000
Los van originele alarminstallatie kan ik je hetvolgende vertellen. De safelock behoort er wel af te gaan met de sleutel. Dat zou ook wel erg raar zijn als dat niet zo zou zijn. Echter, de safelock heeft wel elektriciteit nodig. Uit eigen ervaring puttend: een keer de accu afgekoppeld nadat ik de wagen op slot+safelock had gezet. En dan gaat de safelock er dus inderdaad niet vanaf. Ik had toen (puur mazzel) de motorkap nog openstaan, dus was zo opgelost. Jouw motorkap zal dichtzitten, ik zou dus eens met een startkabel onder de auto kruipen en een plus zoeken (hoofdstroomkabel van de startmotor lijkt mij een goeie optie).

Andrew
 

Vega

Medewerker
Administrator
Even voor de duidelijkheid als er geen stroom meer is in de accu krijg je de bestuurders altijd open met de sleutel (niet met AB) ook al staat deze op safelock.
Alle andere deuren krijg je niet van safelock als er geen stroom aanwezig is.

Om de bestuurdersdeur open te krijgen moet je met de sleutel naar de openstand draaien en dan doordrukken totdat je door een vrij zware klik drukt, met deze actie druk je mechanisch door de safelock van de bestuurdersdeur.
Mocht de CV motor kuren vertonen van een defect dan kan het misschien voorkomen dat dat niet gaat, maar in elk ander geval moet het gaan.

Kan je niet via de achterklep naar binnen.
 
Vega zei:
Even voor de duidelijkheid als er geen stroom meer is in de accu krijg je de bestuurders altijd open met de sleutel (niet met AB) ook al staat deze op safelock.
Alle andere deuren krijg je niet van safelock als er geen stroom aanwezig is.

Om de bestuurdersdeur open te krijgen moet je met de sleutel naar de openstand draaien en dan doordrukken totdat je door een vrij zware klik drukt, met deze actie druk je mechanisch door de safelock van de bestuurdersdeur.
Mocht de CV motor kuren vertonen van een defect dan kan het misschien voorkomen dat dat niet gaat, maar in elk ander geval moet het gaan.

Kan je niet via de achterklep naar binnen.
Acu net nieuw en niet leeg, alarmlampje knippert trouwens ook in de auto. Achterklep net zoals alle andere deuren safelock! Doordrukken zal ik proberen, bedankt
 

Vega

Medewerker
Administrator
ahellinga zei:
Acu net nieuw en niet leeg, alarmlampje knippert trouwens ook in de auto. Achterklep net zoals alle andere deuren safelock! Doordrukken zal ik proberen, bedankt

Achterklep heeft geen safelock.
 
*O* Iemand op t internet, kan niet meer vinden waar en wie, raadde me aan gewoon door de safelock "heen draaien" met kracht tot je als t ware een krak hoort en dan met sleutel in het kontakt alarm de-activeren. Et voila het werkte. Allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp en/of reacties. :*)
 
Vega zei:
ahellinga zei:
Acu net nieuw en niet leeg, alarmlampje knippert trouwens ook in de auto. Achterklep net zoals alle andere deuren safelock! Doordrukken zal ik proberen, bedankt

Achterklep heeft geen safelock.
Maar ging echt niet open met sleutel!

Zie nu net dat jij me de juiste info verschafte om door de safelock heen te draaien. Had aardig wat kracht nodig en wilde sleutel niet breken maar werkte feilloos. Hoorde echt een krak en toen werkt de CV gewoon weer. Bedankt Vega! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
 

Vega

Medewerker
Administrator
ahellinga zei:
Zie nu net dat jij me de juiste info verschafte om door de safelock heen te draaien. Had aardig wat kracht nodig en wilde sleutel niet breken maar werkte feilloos. Hoorde echt een krak en toen werkt de CV gewoon weer. Bedankt Vega! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Graag gedaan daar zijn we voor, scheelt weer een zijruit. 8)7
Klopt met de sleutel uit safelock draaien is eng, het lijkt net of je de sleutel aan het afbreken bent.
 
Vega is niet voor niks onze 'Master Chief Montage' :Y

Nu snel een paar (nieuwe) handzenders scoren. Dan kun je ook op de 'normale' manier jouw Omi van de safelock af halen (want ik neem aan dat je losse handzenders hebt/gehad/moet hebben?).
 
Bovenaan