Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Alarmlichten

Vega

Medewerker
Administrator
Dat hoort niet, dat is geen Omega optie.
Mogelijk is er iets geknutseld met een of andere module.
 
Dit is gebeurd na dat ik 2 andere deuren heb geplaats. Ik heb de kabelbomen overgezet. Dat is alles. Nadat de auto op contact gaat gaan de lampen uit. Ik betwijfel of er aan geknutseld is omdat ik weet waar de auto vandaan komt.
 
Moet inderdaad niet maar zou een fout in de kabelboom kunnen zijn. Trek de stekkers van de betreffende deuren eens een voor een los en simuleer dan dat de deur dicht is (schakelaartje indrukken). Dan kun je in ieder geval herleiden welke deur(en) precies de fout veroorzaken. Als je de kabelboom van de nieuwe deuren toevallig ook hebt, zou ik daarvan de kabelboom omzetten, resp. terugzetten.

Komen de deuren trouwens van eenzelfde bouwjaar? Ik weet zeker of alle B1’s bijvoorbeeld een sensor voor de zij-airbags hadden. Als die er niet op zit, zou dat ook wel eens tot problemen kunnen leiden. Maar dit is even hardop gissen.
 
De standaarddeuren hebben ook sensoren voor de airbags. De "nieuwe" deuren komen van een b2 uit 2002, zelfde bouwjaar als mijn Omega. Ik heb de draadbomen van de oude deuren in de nieuwe gezet. Zal straks de connectoren even losmaken en kijk welke deur de schuldige is.
Bedankt
 
Bovenaan