Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

aluminium veerpootbrug

Wie o wie heeft er nog een veerpootbrug liggen voor een Omega B? Ben op zoek naar liefst een aluminium versie, denk dat Wiechers de enige fabrikant is die zoiets in het assortiment heeft.
Een tweedehands versie is prima, dus kom maar op met die aanbiedingen!

Heb een telefoonteam klaarzitten voor alle reacties :*)
 
Het gaat bij mij inderdaad om een 2.5DTI. Maar volgens mij past de versie gewoon, dat is het probleem niet verwacht ik.

Ben alleen even op zoek of iemand ergens zo'n ding in de schuur heeft liggen en er vanaf wil... Blijft toch een hoop geld anders 8)7
 
I

k heb hier nog een stalen versie liggen waarvan ik nog niet zeker ben wat ik ermee doe. Heb deze in mijn vorige omega gehad maar nog geen zin en tijd gehad om hem in mijn huidige diesel te monteren.
 
De oplossing is inderdaad gevonden. Vanavond de tijd gemaakt om mijn pas verworven onderdeel (thanks Jack) te monteren.
Na wat passen en meten mag het resultaat er zijn. :*)

Nu maar eens kijken wat het in de praktijk doet 8)

4lkt9l.jpg
 
Ziet er goed uit Marc. Kan je uit ervaring vertellen dat het bochte werk een heel stuk stabiler en verbeterd wordt. Ze wordt een heel stuk stugger in het voor terrein.

als ik dat zo zie krijg ik een beetje spijt van mijn beslissing :P
 
"Berouw komt na de zonde", zei mijn moeder vroeger 7(8)7 .

Joh, ik ben blij dat ik 'm van je kon overnemen, en sta te trappelen om wat km's te maken.

Greetzzz
 
GT/E 1000 zei:
"Berouw komt na de zonde", zei mijn moeder vroeger 7(8)7 .

Joh, ik ben blij dat ik 'm van je kon overnemen, en sta te trappelen om wat km's te maken.

Greetzzz


Dat is zo.
Ik vond het zonde om hem hier te laten verroesten terwijl ik er iemand anders blij mee kan maken. Was een wel overwoge beslissing. Ik kan je vertellen dat het echt een verbetering is in de bochten.
 
Vandaag de eerste 150 km's gemaakt mét veerpoorbrug. WAT een verschil zeg, is echt wel de moeite waard om te monteren. De Omega wil nu zelfs een bocht nemen _/-\o_ .

Kortom: de voorzijde voelt een stuk stabieler aan, en dat was precies mijn bedoeling :*)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Is die makkelijk te demonteren ?

Die euh, ... staat nogal over de....euh... inlaatcollector, die er. .. euh. .. nogal eens af moet bij ongeveer elk motor probleempje. ..

Heb je een merk/type ervan?

Veel plezier ermee!
 
JA kun je makkelijk losnemen. De m12 bouten aan de veerpoot kan los en dan de brug kantelen.

Merk en type weet ik niet meer. Was er in iedergeval geen van wiecher.
 
Illuminat0r zei:
Is die makkelijk te demonteren ?

Die euh, ... staat nogal over de....euh... inlaatcollector, die er. .. euh. .. nogal eens af moet bij ongeveer elk motor probleempje. ..

Heb je een merk/type ervan?

Veel plezier ermee!

Plezier heb ik er al van, elke km en vooral elke bocht is een feest geworden.
En zoals Vega al zei: een bout eruit is voldoende om alles te kunnen demonteren.

By the way: motorproblemen met een Omega? Dat kan toch niet... _/-\o_ _/-\o_

PS Wiechers is momenteel de enige leverancier die het nog in assortiment heeft. Volop verkrijgbaar hoor 8)
 
Bovenaan