Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Antenne vervangen welke?

Ik wil graag een andere antenne op m'n dak plaatsen,
het wel bekende korte sprietje. waar moet ik rekening mee houden?

Is er een vervanger voor te krijgen?
Zoja welke heb ik dan nodig?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Als je nu het korte sprietje hebt, hoe werkt dan je navi?
De korte spriet is enkel GSM antenne.

Met navi heb je voor GPS een blokje en ik dacht bij sedan ook dan een lange spriet (voor GSM)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Als je nu het korte sprietje hebt, hoe werkt dan je navi?
De korte spriet is enkel GSM antenne.

Daar zit ook een brede voet aan.

Met navi heb je voor GPS een blokje en ik dacht bij sedan ook dan een lange spriet (voor GSM)

Sedan heeft altijd een korte spriet deze is voor gsm, radio antenne zit in de achterruit, bij de Caravan zit alles in de antenne, gps/gsm in de voet /radio (lange spriet).
 
Vega zei:
Sedan heeft altijd een korte spriet deze is voor gsm, radio antenne zit in de achterruit, bij de Caravan zit alles in de antenne, gps/gsm in de voet /radio (lange spriet).

Ik heb een korte spriet, maar geen gsm in de auto.
En bijvoorbeeld Joep had helemaal geen antenne op zijn dak (uiteraard na de navi update wel).
 

yoyo

The UK brothers
Dat klopt ook, bij de sedan met navigatie zit standaard de korte spriet.
Ik heb echter ook een lange imi antenne gekocht maar die gierde in de wind, en toen ik een vectra antenne
erop had zitten had de wind geen grip meer op de antenne en bleef het lekker rustig.

De windingen om de antenne zorgen voor het gejank bij die neppert, dus wees gewaarschuwd : koop een originele Opel antenne, maakt niet uit of het een astra, vectra oid als het maar een opel antenne is.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Weer wat bijgeleerd.
Ik had destijds geen navi in de limousine, wel gsm , dus enkel een klein rond kort stompje.
 
Das duidelijk jongens,
maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.
Welke antenne ism GPS kan ik nu plaatsen op mijn dak?
is er nog iets waar ik rekening moet houden zoals de aansluitingen en dergelijke?
Ik heb geen flauw benul, of er iets vervangend is dan idd alleen een originele van opel zelf.

http://www.ebay.nl/itm/271339800963?ssP ... 1436.l2649
bijvoorbeeld zoiets?

Bedankt voor jullie hulp!
 

Vega

Medewerker
Administrator
BrutalForce zei:
Das duidelijk jongens,
maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.
Welke antenne ism GPS kan ik nu plaatsen op mijn dak?
is er nog iets waar ik rekening moet houden zoals de aansluitingen en dergelijke?
Ik heb geen flauw benul, of er iets vervangend is dan idd alleen een originele van opel zelf.

http://www.ebay.nl/itm/271339800963?ssP ... 1436.l2649
bijvoorbeeld zoiets?

Bedankt voor jullie hulp!

Ligt eraan wat voor aansluitingen er nu aanzitten.
Er kan Opel Fakra aanzitten is net iets anders dan de standaard Fakra en er kan FME aanzitten.
Knippen aan de bestaande kabels is vragen om moeilijkheden, je moet met verloopstekkers gaan werken.

En je gaat er toch niet zo'n wazige haaievinantenne opzetten. :S :N :h

Joep zei:
Koop een orginele van Opel zoals Aart aangaf.

Dat werkt het best.
 

yoyo

The UK brothers
Deze uitvoering moet je hebben. (gps, gsm ) radio zit in de achterruit.
Het gedeelte voor de schroef aansluiting van de gsm is het gedeelte waar de gps verborgen is.

mrsmbl.jpg


Sorry, sorry maar ik had even geen betere foto.
En moet je opletten op het verschil tussen de schroefdraad aansluiting (5 of 6 mm)
Ik kon bij de dealer alleen maar één maat krijgen(ik weet niet meer precies welke , maar het was wel de verkeerde.)
Ik heb er nu de lange versie erop zitten (persoonlijke smaak)
 
@ Vega,

Tja leek me ook wel mooi 7(8)7
was maar een idee of dit zou kunnen.
of het mooi staat is een questie van persoonlijke smaak.

omdat het rubber begint te verduren wil ik erger voorkomen.

@yoyo

hoe kom ik erachter of het 5 of 6 mm ZONDER eerst de boel los te moeten maken?
en wat de aansluiting is op of aan de antenne? fakra ofzoiets? _O-

Wat kost een antenne origineel bij de VOD?
 
gewoon dezelfde originele bestellen! kan toch niet zo duur zijn! ik ga er binnenkort ook een originele nieuwe opzette (indien deze nog verkrijgbaar is tenminste!) dan kan ik je wel late, weten wat ik ervoor betaald heb!
 

yoyo

The UK brothers
BrutalForce zei:
hoe kom ik erachter of het 5 of 6 mm ZONDER eerst de boel los te moeten maken?
en wat de aansluiting is op of aan de antenne?

Ik bedoel het schroefdraad van de antenne zelf dat in het voetje gedraaid wordt.(in de rode cirkel)
Ik had er geloof in één die was 5 mm en wilde er één kopen bij de dealer (klein Rubberen sprietje
moest geloof ik rond de €40,00 kosten) en was 6 mm (of net andersom) maar het paste niet!

2lpbfc.jpg


Deze heb ik destijds op ebay gekocht en was incl verzenden (Dld) rond de €35,00 kwijt.
(dacht ik)
 
Bovenaan