Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

aut. schokbrekers met niveaureg.

Wie zou mij kunnen helpen aan het codenr of onderdeelnr van de aut. niveauregelingschokbrekers voor achter van een b2 station, en zijn het dezelfde als van een b1 sedan of station, volgens miij namelijk wel.
 
van sedan zijn anders station zou goed kunnen vega of metalrush kunnen je wel helpen aan nummers denk ik
 

Vega

Medewerker
Administrator
jacques zei:
Wie zou mij kunnen helpen aan het codenr of onderdeelnr van de aut. niveauregelingschokbrekers voor achter van een b2 station, en zijn het dezelfde als van een b1 sedan of station, volgens miij namelijk wel.

Volgens mij heb je hier allang problemen mee. 8)7

henri zei:
van sedan zijn anders station zou goed kunnen vega of metalrush kunnen je wel helpen aan nummers denk ik

Hier komt die dan.

Sedan en Caravan zijn niet uitwisselbaar. Er is geen verschil tussen B1 of B2.

72119085 4 36 164 SCHOKDEMPER, COMPLEET, MET BEVESTIGINGSONDERDELEN (IDENT L4) (C) Y1000001- 2

Wel laten checken.

:w
 
klopt Peter en had ook bijna zgan nieuwe van Ralph maar helaas met demonteren bij Ralph is iets fout gegaan waardoor er een is gesneuveld dus geen setje meer, en nu staat er een op marktplaats maar is een sedan daardoor even een vraag verder heb ik het ook bij Steve gevraagd maar had op dit moment niets, als ik niks kan vinden dan maar nieuwe maar zoeken nog even zo verder
 

Vega

Medewerker
Administrator
Persoonlijk zou ik nieuwe kopen, zijn niet goedkoop maar wel goed.
 
je kon ze ook van monroe krijgen die waren ongeveer de helft van de opel prijs en zijn ook te gebruiken met de originele leidingen en compressor
 
Henri, ik heb me laten vertellen dat ze alleen origineel zijn te krijgen dus niet van een ander merk, als jij wel iets weet hoor ik het graag.
 

Andrew

600.000
Welnu Jaques,

Ik heb onder mijn Omega Station oppompbare schokbrekers van Monroe zitten, voorzien van een drukmeter en aansluitnippel voor een bandenpomp. Werkt al jarenlang naar tevredenheid. Of deze schokbrekers dezelfde luchtaansluiting hebben als de originele oppompbare schokbrekers, dat weet ik niet.

Andrew


EDIT: Juist Janneman, die zijn het dus :*)
 
Andrew zei:
Of deze schokbrekers dezelfde luchtaansluiting hebben als de originele oppompbare schokbrekers, dat weet ik niet.

Ik heb ze een keer onder een sedan gezet en met een beetje freubelen zijn ze met de originele aansluiting te plaatsen.

Vega zei:
Persoonlijk zou ik nieuwe kopen, zijn niet goedkoop maar wel goed.

Mc Chief got point. :Y
 
heren maar deze zijn toch niet voor onder mijn auto hij heeft af fabriek aut. niveauregeling dit is toch wat anders, en ik weet Jan dat peter gelijk heeft om nieuwe originele te kopen alleen die van Ralph waren net een jaar oud dus dat durf je dan wel aan, maar Jan heb jij ze niet uit engeland laten komen de originele want jij zal toch ook wel aut. niveuaregeling hebben, wat kosten ze daar dan ik kan ze hier bij ons krijgen voor ongeveer 275,00 euro incl.
 
hoi de monroe dempers zijn ook top kwaliteit helemaal niks mis mee en je kan als je origineel nivoregeling had ze ook als vervanging gebruiken van origineel met de originele leidingen
 

Andrew

600.000
jacques zei:
heren maar deze zijn toch niet voor onder mijn auto hij heeft af fabriek aut. niveauregeling dit is toch wat anders

Ik snap je opmerking niet. Oppompbare schokbrekers van Monroe zijn qua werking toch niet anders dan de af-fabriek dempers. Alleen bij Monroe moet je zelf zorgen dat het niveau goed is door er lucht in te pompen. Af fabriek zit er een hoogtesensor op de achteras die een compressor aanstuurt om de dempers op te pompen. Van Janneman en Henri begrijp ik dat de aansluiting van de luchtnippel op de Monroe-demper min of meer hetzelfde is als de originele demper. Dus uitwisseling lijkt me geen probleem in dat geval.

Andrew
 
dus als ik het goed begrijp kunnen de monroe dempers er bij mij onder en is de aansluiting hetzelfde en dan werken ze hetzelfde als nu af fabriek met de hoogtesensor maar zij zeggen de aansluiting is min of meer hetzelfde dusniet helemaal moet er dan iets tussen
 
Originele aansluiting van slangetje afknippen en de wartel gebruiken die bij Monroe geleverd zit.
€275.......... doen!
 
275 is te duur ik kan ff kijken wat t precies kost als je zelf kan kijken wat origineel kost hebben we een mooi vergelijk zeg dan wel even of het bruto of netto is in of ex btw en of de korting er af is of niet.
 
Ik heb het inderdaad over de originele de prijs van 275,00, ben wel benieuwd wat dan de monroes kosten henri, maar aan vega zijn comentaar te zien is hij niet zo gecharmeerd van het afknippen van de originele aansluiting altijd leuk die verschillende meningen
 

Vega

Medewerker
Administrator
jacques zei:
maar aan vega zijn comentaar te zien is hij niet zo gecharmeerd van het afknippen van de originele aansluiting altijd leuk die verschillende meningen

Nee inderdaad, heb al te veel ellende gezien met afgeknipte onderdelen.

Het is maar goed dat Sjors-V6 dit nog niet gelezen heeft. :( :( :( :( :(
 
Bovenaan