Heren,
de laatste paar weken begin ik wat rare dingen aan de automaat te merken:
1. Wanneer ik de auto 's ochtends, of als deze langer dan een paar uur heeft stilgestaan, start en ik probeer weg te rijden, dan lijkt het net alsof de automaat in een te hoge versnelling zit. De motor maakt hogere toeren, maar komt slechts langzaam vooruit. Dan ineens schakelt hij hij terug en dan rijd het prima. (Het terugschakelen doet mij vermoeden dat hij om te beginnen al in een te hoge versnelling zit)
2. Overschakelen van de ene-laatste naar de laatste versnelling (met uitzondering van de over-drive) gaat met een bonk gepaard indien ik rustig rij (Hij schakelt dan over tussen de 70 en 80km/u). Wanneer ik wat flinker doorrij voel je wel een lichte schok (meer dan bij de andere versnellingen) maar is het veel minder.
Betekend dit nu dat de automaat "rot" is en aan revisie/vervanging toe is ? Of is dit op te lossen met een reiniging/spoeling en nieuwe olie + filter (met wellicht stellen van de rembanden) ?
Nog een laatste vraagje, maar deze is niet gerelateerd aan de automaat (denk ik)
Tussen de 70 en 90 km/u komt er een lichte trilling onder de auto vandaan. Word dit ook veroorzaakt door de automaat, of heeft dit te maken met de aandrijf as ?
Ontzettend bedankt alvast !!
de laatste paar weken begin ik wat rare dingen aan de automaat te merken:
1. Wanneer ik de auto 's ochtends, of als deze langer dan een paar uur heeft stilgestaan, start en ik probeer weg te rijden, dan lijkt het net alsof de automaat in een te hoge versnelling zit. De motor maakt hogere toeren, maar komt slechts langzaam vooruit. Dan ineens schakelt hij hij terug en dan rijd het prima. (Het terugschakelen doet mij vermoeden dat hij om te beginnen al in een te hoge versnelling zit)
2. Overschakelen van de ene-laatste naar de laatste versnelling (met uitzondering van de over-drive) gaat met een bonk gepaard indien ik rustig rij (Hij schakelt dan over tussen de 70 en 80km/u). Wanneer ik wat flinker doorrij voel je wel een lichte schok (meer dan bij de andere versnellingen) maar is het veel minder.
Betekend dit nu dat de automaat "rot" is en aan revisie/vervanging toe is ? Of is dit op te lossen met een reiniging/spoeling en nieuwe olie + filter (met wellicht stellen van de rembanden) ?
Nog een laatste vraagje, maar deze is niet gerelateerd aan de automaat (denk ik)
Tussen de 70 en 90 km/u komt er een lichte trilling onder de auto vandaan. Word dit ook veroorzaakt door de automaat, of heeft dit te maken met de aandrijf as ?
Ontzettend bedankt alvast !!