Afgelopen winter begon mijn versnellingsbak soms te bonken. Dit was meestal met het afrijden op een rotonde, gas los, versnellingsbak ontkoppelde zonder dat de auto tot stilstand was gekomen, gas geven en de versnellingsbak bonkte met het "late" koppelen.
Eerste gedachte: oliepijl van de bak te laag. Dus de brug op, 2 liter olie meegenomen en die werd er ingezogen als een gek (met lopende motor). De flessen werden echt leeggeslurpt en bijna vacuum getrokken. Die 2 liter ging er in en ja, toen was de olie voor bijvullen op.
Vervolgens een rondje gereden en alles was weer ok. Dat heeft een tijdje prima gewerkt en nu is het weer dat de automaat soms bonkt. Nu met overschakelen en met name in de sport stand.
Nu vertelde mij iemand dat de ontluchting van de bak mogelijk op het vacuum is aangesloten...?? Kan dat? Of hebben jullie meer suggesties?
De bak lekt niet, er zijn geen foutcodes. Wel gaf de bak een temperatuur aan van 170 graden met uitlezen??? Kan dat er mee te maken hebben? Het verklaart nog niet het sterke zuigen. Waar haalt de bak die temperatuurmeting eigenlijk vandaan?
Alvast bedankt!
Eerste gedachte: oliepijl van de bak te laag. Dus de brug op, 2 liter olie meegenomen en die werd er ingezogen als een gek (met lopende motor). De flessen werden echt leeggeslurpt en bijna vacuum getrokken. Die 2 liter ging er in en ja, toen was de olie voor bijvullen op.
Vervolgens een rondje gereden en alles was weer ok. Dat heeft een tijdje prima gewerkt en nu is het weer dat de automaat soms bonkt. Nu met overschakelen en met name in de sport stand.
Nu vertelde mij iemand dat de ontluchting van de bak mogelijk op het vacuum is aangesloten...?? Kan dat? Of hebben jullie meer suggesties?
De bak lekt niet, er zijn geen foutcodes. Wel gaf de bak een temperatuur aan van 170 graden met uitlezen??? Kan dat er mee te maken hebben? Het verklaart nog niet het sterke zuigen. Waar haalt de bak die temperatuurmeting eigenlijk vandaan?
Alvast bedankt!