Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B1 2.0 veren soepeler dan 2.2 veren?

Joep

Verbannen
Hallo allemaal,

Zijn de veren van de vooras van een B1 2.0 en een B2 2.2 gelijk? Ik wil namelijk de neus van m'n 2.2 een cm laten zakken zonder verlagings set. Dus ik vroeg me af of dat met B1 2.0 veren mogelijk is.

Graag jullie reactie. :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik denk niet dat je nog soepeler veren voor wil hebben. Het rijgedrag zal er niet beter op worden.
Ga gewoon voor een verlagingsset, die zij ervoor gemaakt.
 
R

Ralph

Gast
joep niet doen, rijgedrag is niet wat je zoekt.
koop gewoon een verlagingset zijn ook zo duur niet meer.
 

Joep

Verbannen
Zit er zoveel verschil in die veren dan? Een 2.2 weegt van voren toch om en nabij hetzelfde als een 2.0? Misschien ben ik eigenwijs hoor, maar verlagen door middel van een verlagings set is uitgesloten. Ik wil enkel en alleen de neus wat laten zakken met behoud van de soepele werking van de veren.
Even verder brainstormen dus. ;)

Ik heb me wel eens laten vertellen dat de schokbrekers in de veerpoten door middel van moeren ook enigzins verstelbaar zijn. Ik kan het me niet voorstellen, maargoed. :)
 

Joep

Verbannen
B-Buster zei:
Neem de veren van een Sport uitvoering.
Wat is het verschil met die veren? Ik neem aan wat stugger, of juist een slagje lager?
Ik zou ze dan wel van een 2.2 moeten hebben. Het gaat alleen om de neus, de achterkant blijft zo.
 

Colinh

Donateur 2023
Joep zei:
B-Buster zei:
Neem de veren van een Sport uitvoering.
Wat is het verschil met die veren? Ik neem aan wat stugger, of juist een slagje lager?
Ik zou ze dan wel van een 2.2 moeten hebben. Het gaat alleen om de neus, de achterkant blijft zo.


Een sport ligt iets lager.




Gr Colin
 
Maar dan moet je de achterkant ook doen eigenlijk, anders gaat je wagen gekke dingen doen bij plotseling uitwijken of zoiets. Je moet het zelf weten, maar die achterkant is zo weg....

Gr. Paul
 

Colinh

Donateur 2023
Joep dit is een orginele Sport,

200620124351.jpg



Tikje lager en waarschijnlijk net zo comfortabel.



En dat hoort natuurlijk bij je Sport velgen d:)b




Gr Colin
 

Joep

Verbannen
Kijk, das een mooi voorbeeld Colin! :) ze zouden inderdaad goed bij de velgen passen. :P De achterkant laat ik zo, die staat perfect nu. :) Ik rijd met de Omega zoiezo rustig, dus uitbreken zal ze niet zo snel doen. :P

Deze week ff op de sloop zoeken naar zulke veren, en wie weet ligt er nog meer wat ik kan gebruiken. ;)
 

Andrew

600.000
Hier nog een voorbeeld, mijn 2.2 is ook een originele Sport-uitvoering.

zoh6o.jpg


P.S.: achter is niet representatief, hangt er maar vanaf hoever ik de Monroes heb opgepompt :) )

Andrew
 

Joep

Verbannen
Oke, sportveren moeten het dus worden aan de voorkant, nu deze nog zien te vinden.. :P

-- 06 jul 2012 17:16 --

Sportveren zijn gevonden, Johnny heeft ze voor mij meegenomen bij Berry vandaan, die neemt ze weer mee naar Ralph, waar Ralph binnenkort heel de voortrein gaat vervangen. Die veren gaan er dan gelijk onder. Ben benieuwd wat het verschil gaat zijn. :) Ben jij er tevreden over Andrew?

Enne, wat heeft een sportuitvoering allemaal nog meer dan een Business?
 
Bovenaan