Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1/B2] Zonnescherm

Heren,

Zonnescherm gaat niet meer omlaag,ik hoor wel een klikje maar daar houdt het ook mee op :h

Weet iemand een foefje om hem ingebouwd omlaag te krijgen of moet ik m uitbouwen?

Uiteindelijk zal ik m toch moeten uitbouwen om het scherm na te kijken maar dan staat ie in ieder geval omlaag :Y
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het kan zijn dat de motor is overleden of dat er iets los zit.
Heb je al geprobeerd om mee te helpen naar beneden te drukken als je het knopje bedient of een forse tik in het midden van de hoedenplank te geven om het mechaniek te laten schrikken.
Uitbouwen met uitgeschoven rollo lijkt me een uitdaging, zal moeilijk worden want veel speelruimte is er dan niet.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik denk dat het de motor is. Bij mijn B1 heb ik exact hetzelfde probleem, wel een klik als je de schakelaar indrukt maar daar blijft het ook bij. Het betere rammelwerk op hoedenplank helpt bij mij niet, naar beneden drukken lukt niet zonder de pootjes te forceren.

Op deze manier uitbouwen lijkt me inderdaad een lastige klus, je moet de hoedenplank een stuk naar je toetrekken en dan kom je al in de knoop..
 
Ik zal eerst wel een fikse dreun geven en daarna proberen mee te helpen ;)

Alvast bedankt heren,

-- 09 jun 2011 23:07 --

Heren,

Een ferme doch lieftallige dreun onder de hoedenplank heeft het scherm wakker geschud en doet t weer,

Effe kijken voor hoe lang en anders toch maar een keer uitbouwen,

-- 09 jun 2011 23:12 --

Zie hierboven :S

Op een of andere manier is de post hierboven ge-edit terwijl ik een snel antwoord zat te typen 8)7

Zal wel aan mij liggen :Y

Zit dit met de BB te doen,misschien daarom....
[mod=MetalRush]Dat ligt niet aan jouw, Danny, dat doet het OOP helega automagisch (om dubbelposts te voorkomen)
Mooi hè :')[/mod]
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als alles goed aangesloten zit en hij blijft het niet doen zal er weinig anders opzitten inderdaad.

De rollo's zijn nu eenmaal storingsgevoelig.
 
nou heb er twee gekocht in duitsland voor bijna noppes!

effe testen welke er prima werken, dan gaat er 1 in de verkoop!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Verstandig om er twee te nemen, dan kan dat niet tegenvallen. :)

Ben benieuwd hoe je de oude los gaat krijgen.
 
Wat een klus zeg!!! Maar hij zit erin.

Helaas was een rollo defect, hiervan was de arm die omhoog gaat gebroken.

Motor etc was wel in orde, deze staat bij de verkoop afdeling te koop!

Mijn eigen rollo had een defecte motor, deze is al verkocht!
 
Variant op een weigerend zonnescherm.
Mijn zonnescherm doet het prima, alleen vouwt deze niet mooi op.
De helft van het scherm ligt dan op de hoedenplank.
Mechanisme gaat wel helemaal omhoog en omlaag.
Iemand een idee/tip?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wat je eerst nog zou kunnen controleren is of hij tijdens het oprollen niet tegen je hoedenplank aan loopt. Is dat wel het geval dan kun je hem afstellen via de bevestigingspunten in de kofferbak.

Deze gebruik je normaliter om te zorgen dat hij tegen de achterruit staat als de rollo uitgeklapt is. Staat hij te slap dan werkt het inrollen ook niet goed.
 
dat zou ook kunnen

ik heb overegens toen ik deze auto kocht, hem overgezet van mijn ouwe naar deze auto wat ik toen alleen moest doen
is de bovenste gelijde overzeten de ene was zwart en de andere creme .
het was goed te doen effe je verstand er bij oude en dan haal je hem zo uit elkaar er zit een oprol veer in je heb kans
dat die ze kracht kwijt is .
 
Bovenaan