Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1] Monteur gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een tweetal problemen met mijn 2.5 v6 Omega uit '98 te weten een lekkende kleppendekselpakking en ( naar zeggen ) een lek uitlaatspruitstuk. Nu heb ik op het forum een geweldige how-to gevonden over het vervangen van de pakking maar ben toch best geschrokken van de hoeveelheid werk die ermee gepaard gaat. Verder is het al een lastig begin als het juiste gereedschap niet voorhanden is.

Nu is mijn vraag of iemand de klus kan klaren voor mij die daarbij geen moeite heeft met een helpende hand van mijn kant. Op die manier is er voor de geboden hulp wat te verdienen en leer ik weer wat bij voor wat het sleutelen aan de Omega. Ik kom zelf uit Utrecht maar heb er geen moeite mee als er een stuk gestuurd moet worden, als je de extra geluidsproductie ff vergeet blijft het natuurlijk een feest om op stap te zijn met de auto 8)
 
R

Ralph

Gast
roept u maar, bedrijf zit in amsterdam.
moet je wel zelf heen komen.
stuur maar even een PM.
 
hoi Ralph bedankt voor jouw reactie, pm zojuist verstuurd

-- 09 jul 2011 15:33 --

Via OOP ben ik in contact gekomen met Ralph van R&R Cartechnics in mijn zoektocht naar een monteur die mij kon helpen met wat reparaties aan mijn Omega 2.5 V6. Bij de dealer in Utrecht was naar voren gekomen dat mijn uitlaatspruitstuk gescheurd was en mijn klepdekselpakkingen waren aan vervanging toe. Omdat ik een vreemd gevoel kreeg bij die beste man heb ik besloten de boel niet te laten maken bij de dealer.

Door mijn eigen kennis was het plan eigenlijk om zelf aan de slag te gaan maar de complexheid van de V6 hield mij tegen.

Na telefonisch een afspraak gemaakt te hebben met Ralph hebben wij elkaar in Wilnis ontmoet om de boel te bekijken en te bespreken. De computer is uitgelezen en daar kwamen gelukkig geen schokkende dingen uit. Plan was al snel het op de kop tikken van een spruitstuk en de pakkingsetjes aanschaffen. Uiteindelijk heb ik met wat moeite een spruitstuk weten te scoren in het mooie Friese Tytsjerk en ben ik na een ritje van 1,5 uur heen en 1,5 uur terug in het bezit van een vervangend spruitstuk.

Vandaag was het dan zo ver de spullen waren in huis en de afspraak stond om de Omega onder handen te gaan nemen. Al snel bleek dat ik van geluk mag spreken dat ik de dealer niet op zijn woord gelooft heb want van een scheur in het spruittuk was geen sprake! Een stukje slang van zo`n 5cm was de booesdoener en de extra productie van herrie onder de motorkap behoort inmiddels tot het verleden. De klepdekselpakkingen zijn vervangen en ook de olielekkage is niet meer. Helemaal TOP!

Al met al ben ik voor niets naar het hoge noorden gereden, hebben we voor niets spruitstukpakking en uitlaatpakking gescoord en had ik dus best wat centjes kunnen besparen. Ik krijg de kriebels als ik bedenk hoevel biertjes ik daar van had kunnen bekostigen in de plaatselijke kroeg. Volgende keer is een bezoek aan de dealer voor mij geen optie en regel ik het meteen met Ralph.

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik een zeer prettige ervaring opgedaan heb met Ralph en dat wij elkaar zeker in de toekomst meer gaan zien. Tenminste als Ralph mij met mijn gevatte opmerkingen en vervelende Omega nog wenst te zien 8)7

Oh ja voor de goede orde, deze thread mag dicht "Monteur gevonden" :f
 
R

Ralph

Gast
1100 euro aan een pomp, was wel even gezellie gisteren.
fijne vakantie.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooi dat het is opgelost.

Patrick, je kunt je post met je ervaring het beste hier kwijt, dat is voor andere gebruikers het makkelijkste terug te vinden.

Bij deze een slotje. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan