Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

(B1) Xenon lamp vervangen

Goedendag,

Mijn rechterkoplamp schijnt rood, de lamp is dus bijna stuk, denk ik. Het betreft hier xenon.
Wie weet een adresje om nieuwe lampen te kopen?
Wie heeft de lampen vervangen, is dit zelf te doen of moet dit door de VOD gebeuren?
Wat is het type lamp wat erin zit in een omega B1 van 1999?

Alvast bedankt.
Jacco
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
er zijn hier op't forum heel recent 2 leden geweest die via Ebay een set gescoord hebben dacht ik. Philips lampjes? >>effe zoeken, posts zijn denk ik geen 3 maanden oud!
 
Heb de lampjes gevonden, via ebay voor 55 euro per set, moet nog kunnen. Maar dan het inbouwen, is dit echt zo makkelijk dus de accu demonteren en de luchtfilterbak dan simpelweg lampjes wisselen.
 

Xedrah

Donateur 2024
Ja, dat is het. Meeste werk is het demonteren van de accu en filterbak. De rest valt wel mee. Niet met je vingers aan de glaasjes zitten he! ;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mijn ervaring is dat je sneller bent met de koplampen eruit halen en dan de lampen verwisseld.
Met het verwijderen van de accu en luchtflter kan je er wel bij maar makkelijk is dat dan nog steeds niet.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
Mijn ervaring is dat je sneller bent met de koplampen eruit halen en dan de lampen verwisseld.
Met het verwijderen van de accu en luchtflter kan je er wel bij maar makkelijk is dat dan nog steeds niet.

:$ _O-

Geweldig, "hoe de handleiding te lezen, en zo te interpreteren dat het gewoon simpeler wordt..." d:)b
 
Ik heb nog nooit een xenon lamp vervangen, wel een normale lamp.
Is dit zoveel moeilijker of moet dit zelf te doen zijn?
Ik hoop dat er iemand is die mij dit kan vertellen.Ik heb dus weinig sleutel ervaring maar alles valt te leren.

Jacco
 
Is gemakkelijk zelf te doen, Jacco.
Ook voor iemand met 2 linker handen (kijk maar naar mij :+)
Het ziet er iets anders uit dan bij een normale gloei-lamp, maar het principe is het zelfde.
 
MetalRush zei:
Is gemakkelijk zelf te doen, Jacco.
Ook voor iemand met 2 linker handen (kijk maar naar mij :+)
Het ziet er iets anders uit dan bij een normale gloei-lamp, maar het principe is het zelfde.
Bedankt voor de reactie, als de lampen binnen zijn ga ik er aan beginnen.
Ik zal tzt laten weten of alles gelukt is.
 
Vega zei:
Mijn ervaring is dat je sneller bent met de koplampen eruit halen en dan de lampen verwisseld.
Met het verwijderen van de accu en luchtflter kan je er wel bij maar makkelijk is dat dan nog steeds niet.

Dat heb je nou met die dikke vingers _O-
Ik had nergens last van d:)b (Behalve van de kou,dan)

gr

Danny
 
Ik heb ook redelijk dikke vingers, O-) , mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog de lampen eruit halen, van de kou zal ik geen last hebben, het wordt nu lente. *O*
Ik heb bericht gekregen dat ze verstuurd zijn vanuit Duitsland, dus misschien deze week nog en anders volgende week. De rechterlamp is nu echt kapot na een mooie roze gloed.

Jacco
 

Vega

Medewerker
Administrator
Danny zei:
Dat heb je nou met die dikke vingers _O-
Ik had nergens last van d:)b (Behalve van de kou,dan)

gr

Danny

Jij had wijs de goede kant genomen waar meer plek was. :( :(
 
Het is me gelukt, nadat ik de lampen binnen heb gekregen ben ik vandaag aan de gang gegaan. Luchtfilterbak en accu eruit, alletwee de lampen verwisseld en ze werken ook nog. O-) De auto wou ook weer starten. Ook dit probleem is weer opgelost. d:)b
Groeten,

Jacco.
 
Bovenaan