Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] + ??[B1]?? - Memory binnenspiegel

Illuminat0r

KnuffelBelg
Waartoe dienen de roze-rood en roze-zwart (resp. pin 5 en 6) op X69 van de binnenspiegel met memory?
Deze staan niet in de schema's bij de spiegel, maar zitten wel aangesloten IN de spiegel zelf...
Dus van X69 tot in de spiegel.

Ben men memory bekabeling aan het bijsteken en kwam daar op uit...
 

yoyo

The UK brothers
Hadie Stijn,
Was dat niet voor de afstand bediening voor een garage deur oid? :S
Vega heeft er een werkend exemplaar van dus die kan je vast verder helpen. :Y

gr,
Aart
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik dacht dat dat volledig intern geregeld werd in de spiegel,
maar het kan, had ik nog niet aan gedacht terug.

Peter? kom erin :D

*edit: Waarom heb ik toch geen nummertjes gemaakt aan de draadjes toen ik in april die draden uit de andere kabelboom gehaald heb -O- 7(8)7 :?
Wat een warboel...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Stijn,

Dit is het schema, die twee worden niet gebruikt, ik weet ook nog niet waarvoor ze zijn.
Dan zou ik de spiegel moeten zien en kijken of ik er dan achter kan komen.

wu136t.jpg
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Hmm, ok.
Ja ik heb het schema ook (TIS2000) en vond ze nergens terug, ook niet bij interieurverlichting bvb.
Dat gaat wss via pin 9 komen.

Dus die roze kabeltjes blijven voorlopig een raadsel...

dank ;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mocht er iemand nog zo'n spiegel hebben liggen dan wil ik er wel eens naar kijken waarvoor die zijn, ben eigenlijk ook wel benieuwd, mede omdat het al eens ter sprake gekomen is.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Heb de spiegel dan maar eens opengedaan.
Curieusiteit kan ver gaan he :)

Volgens mij komt het rechtstreeks van de Electrochromatische spiegel.
Het Roze-rood draadje hangt rechtstreeks aan het rode draadje naar de spiegel
en het Roze-zwart draadje hangt rechtstreeks aan massa.

De bedoeling snap ik niet goed maarja, het is dan ook niet voorbereid in de chassis-kabelboom.

img6093v.jpg

By illuminat0r, shot with Canon EOS 350D DIGITAL at 2010-02-28
img6094o.jpg

By illuminat0r, shot with Canon EOS 350D DIGITAL at 2010-02-28
img6095v.jpg

By illuminat0r, shot with Canon EOS 350D DIGITAL at 2010-02-28
img6096.jpg

By illuminat0r, shot with Canon EOS 350D DIGITAL at 2010-02-28
 
Moet je deze niet aansluiten op de binnenverlichting,zodat de spiegel niet donker wordt als je deze aanhebt??

Op de Catera spiegel die ik heb gehad zat die aansluiting er ook op.(Roze/Groen)

gr

Danny
 
Ik kan mij nog herinneren dat in mijn zwarte deze draad ook niet aangesloten zat (op de kabelboom).
In die Omega zat nog geen spiegel met 'sfeer verlichting' (jullie weten wel: zo'n SMD-LED die de middentunnel verlicht).
Via Sjors heb ik zo'n spiegel gescoord en door hem laten aansluiten (omdat de kabelboom in mijn Omi een andere stekker had en omgesnoldeerd moest worden).
Destijds ook geprobeerd te achterhalen waar die draad nu voor is... nog steeds niet duidelijk :?
 
Bovenaan