Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] klokje

Heb vandaag de nieuwe omega in bezit genomen :D
Tis een b2 2.2 16V Elegance automaat.
144.000 op de teller (bij 143.000 is de distributie vernieuwd)

Nu heb ik vandaag toch een mankementje gevonden (ondanks de zorgvuldige proefrit en speurtocht naar ongeregeldheden).
Het klokje blijft op 0:00 staan.
Ik krjg er met de 2 knopjes geen bewegin in.

iemand een idee?
 
haha ja en de bal is rond :)

Maar tis zo irri dat ik nu telkens mn phone uit mijn broekzak moet halen om te kijken hoe laat het is.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Welke type radio zit er in?

Het kan zijn dat je op een rds zender moet afstemmen

Of de knopje met afbeelding van een klok indrukken tot het display gaat knipperen


Grt. Hans
 
omega_cruiser zei:
Welke type radio zit er in?

Het kan zijn dat je op een rds zender moet afstemmen

Of de knopje met afbeelding van een klok indrukken tot het display gaat knipperen


Grt. Hans

Ik zal die RDS eens proberen.
Dat had ik nog niet gedaan.

Het klokje ingedrukt houden kende ik al wel uit mijn vorige omega en corsa's en calibra :D
Dat werkt niet.

Maar die RDS had ik niet aan gedacht d:)b
 

Joep

Verbannen
Zondag kijk ik wel even met je mee goed als we toch je ECC wisselen? Heb de boel al eens in moeten stellen toen de accu eraf was geweest. ;)
 
R

Ralph

Gast
met die onzin van accu los gooien, reset je de boel echt niet mee, alles blijft staan in de computer.
dit is echt een fabel. kijk de boel eens na. pakken de contact punten van het display nog wel, heeft e.e.a. verbinding met de sataliet enz. enz.<br /><br />-- 25 mei 2013 00:40 --<br /><br />
Joep zei:
Zondag kijk ik wel even met je mee goed als we toch je ECC wisselen? Heb de boel al eens in moeten stellen toen de accu eraf was geweest. ;)

en ecc unit wisselen gaat ook niet zomaar, ww glas, diesel met verwarmingspomp de d3dw alles staat ingelezen in de ecc. die kun je niet zomaar wisselen tenzij deze uit een gelijk voertuig komt.
 

Joep

Verbannen
Ralph zei:
met die onzin van accu los gooien, reset je de boel echt niet mee, alles blijft staan in de computer.
dit is echt een fabel. kijk de boel eens na. pakken de contact punten van het display nog wel, heeft e.e.a. verbinding met de sataliet enz. enz.

-- 25 mei 2013 00:40 --

Joep zei:
Zondag kijk ik wel even met je mee goed als we toch je ECC wisselen? Heb de boel al eens in moeten stellen toen de accu eraf was geweest. ;)

en ecc unit wisselen gaat ook niet zomaar, ww glas, diesel met verwarmingspomp de d3dw alles staat ingelezen in de ecc. die kun je niet zomaar wisselen tenzij deze uit een gelijk voertuig komt.
Dat over de accu losgooien bedoelde ik mee: toen bij mijn omega de accu los was geweest moest ik ook t klokje weer instellen, misschien is dat bij de topicstarter nog niet gebeurd.

ECC komt inderdaad uit een soortgelijk voertuig, moet geen probleem zijn. Komt goed! d:)b
 
Er zit inderdaad een instelling in de radio waar je de klok via rds kan laten lopen of niet. Misschien pakt hij het signaal niet goed. Dan moet je de klok via rds uitzetten en werkt het handmatig misschien wel via de 2 knopjes.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Er zit inderdaad een instelling in de radio waar je de klok via rds kan laten lopen of niet. Misschien pakt hij het signaal niet goed. Dan moet je de klok via rds uitzetten en werkt het handmatig misschien wel via de 2 knopjes.

Gr. Paul

Zie het net idd in de handleiding (pagina 38).
Nieuw model, nieuwe functies haha
 
Volgens mij had ik trouwens dat hij pas goed ging lopen toen ik een simkaartje in de unit had gedaan.... Misschien toeval.

Gr. Paul
 
Hij doet het!!!

Jullie raden het nooit.
Het knopje met het klok icoontje is een beetje lam haha. _O-
Toen ik per ongeluk het knopje verkeerd aanraakte (schuin ipv recht) lukte het wel om
in te stellen.
 
Bovenaan