Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B2 koplampen

Joep

Verbannen
Hallo Allemaal,

Zojuist een zeer nette orginele set Xenon-koplamp units met lampen/balasten/en nog zonder afgebroken nokjes op de kop getikt. Zijn die gewoon plug & play over te zetten en makkelijk werkend in te bouwen? Ik heb nu Business Edition koplamp units, met gewoon halogeen lichten dus. Welliswaar nu omgebouwd met 8000K Xenon, maar orginele Omega Xenon verlichting wil ik ook wel eens proberen.

Wie O wie kan en wil me op weg helpen met duidelijke uitleg? :$ Wil het graag zelf proberen namelijk.

Alvast bedankt. d:)b
 
Wat Jacco zegt.
Je hebt sowieso een andere lichtschakelaar nodig.
Daarnaast heb je sensoren nodig op je voor en achteras.
En daarnaast zal er ook wel aan de auto verteld moeten worden dat de Omega Xenon heeft.
Misschien heeft Xenon zelfs wel een eigen stuurapparaat.

Ik zou er zelf niet zomaar aan beginnen want dan gaat het niet goedkomen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je kunt ook de stelmotoren van de handmatige hoofdregeling gebruiken, dan kun je de sensoren e.d. overslaan.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Marcel3.2 zei:
Je hebt sowieso een andere lichtschakelaar nodig.

Nee is niet nodig. Bij Xenon heb je geen wieltje voor handmatige hoogteverstelling.

Ik zou er zelf niet zomaar aan beginnen want dan gaat het niet goed komen.

Ja hoor, heb ik allemaal al uitgevoerd. Niet Xenon Omega naar volwaardig Xenon uitvoering.

B-Buster zei:
Je kunt ook de stelmotoren van de handmatige hoofdregeling gebruiken, dan kun je de sensoren e.d. overslaan.

Inderdaad, je hebt dan hoogteverstelling met de hand.
 

yoyo

The UK brothers
Joep,
Om je een berg ellende en frustraties te bewaren kan je (zoals Jacco en Peter al zeggen) gewoon de huidige schakelaar (hoogte met de hand)
behouden, dan hoef je de best wel ingrijpende werkzaamheden met de hoogte sensoren niet uit te voeren.
Daarbij komt ook nog eens dat de sensoren best wel vrij gevoelig zijn voor storingen.

Ik heb de originele xenon erin zitten met de ORIGINELE OOP bixenon uitvoering (door Ruud vakkundig geïnstalleerd) met 50 w 5000K.
Dit is één van de mod's waarvan ik elke keer weer zit te genieten.
Maar om even op de vraag terug te komen , ik zou voor de xenon units gaan met handmatige hoogte verstelling.
(Wel de hoogte regelunits van je oude set plaatsen)

Succes.
 

Joep

Verbannen
Zoiezo ga ik de hoogteregeling op de voor en achteras niet toepassen, en behoud ik de lichtschakelaar. Dat plan lag er al. ;)

Hoop dat het bij de koplampen zelf beetje easy is. :)
 

Colinh

Donateur 2023
Maar wat is het nut? Je kan toch gewoon Xenon lampen 4300k nemen en in je eigen unit stoppen ??? Dan heb je hetzelfde.
 

yoyo

The UK brothers
Dan krijg je een ander lichtbeeld.
(waarbij je in bochten best wel mensen kan pesten met een berg licht.)
Joep gewoon die xenon units erin hangen , de oude hoogte verstelling overzetten en de dimlicht draden aansluiten op je ballast.
Daarna wel even laten stellen
 
Bovenaan