Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] lampje brandstofreserve knippert ??!!

Nu heb ik iets voor.:o Ik heb het persoonlijk nog nooit gezien.

Mijn benzinemeter staat net aan het begin van het rode gebied, de reserve dus.

En bij mijn weten brandt dan normaal het reservelampje (het brandstofpompje) konstant mooi oranjerood.

Nu knippert dat lampje bij mij met regelmatige interval.

Ik heb het zowel bij m'n vorige als bij deze omega nog nooit gezien.

Heeft iemand anders dit misschien ooit opgemerkt ??
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bij mij gaat hij volgens mij knipperen als je écht lang doorrijdt in het rood. Hij begint idd met gewoon constant te branden. Pas als hij echt zenuwachtig wordt zou hij dan kunnen gaan knipperen. Ik heb het 1x meegemaakt toen ik m'n B2 uit Duitsland ophaalde. Die was na de proefrit vrijwel helemaal leeg.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als de tank leegraakt dan gaat eerst het lampje branden, als je eigenwijs bent en niet gaat tanken dan gaat na verloop als de tank nog leger raakt het lampje knipperen.
Een teken dat je toch echt een pomp moet gaan opzoeken.
 
Als het eventjes kan zou ik mijn tank ook niet zover leegrijden, als ik jou was. Er blijft toch altijd wat residu achter onderin de tank, en dat kan zeker na ettelijke jaren toch wel wat rotzooi zijn. Wat vervolgens weer problemen kan gaan opleveren, denk o.a. maar eens aan je benzinefilter.

Ik laat mijn tank nooit zover leegraken. Lampje heeft tot nu toen nog nooit überhaupt gebrand onder het rijden. Tank hem meestal vol als er nog een kwart ofzo inzit. Dan LIJKT het tenminste alsof er wat minder ingaat. _O-
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Inderdaad, daarom tank ik eigenlijk altijd als hij onder de helft zakt volgens de meter. Dan heb ik meestal weer zo'n 400km gereden (lekker accuraat dus die meter) en vind ik het wel prettig als ie weer vol is.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
...
Een teken dat je toch echt een pomp moet gaan opzoeken.

Beter kan je het niet omschrijven...
Heb het ook wel eens voor.
Gebeurd bij de automaat-Caravan nu wat sneller dan met de handbak-Limousine blijkbaar.

Je moet op dat moment gewoon op de reactie van je passagiers letten.
Die worden pas echt zenuwachtig _O-
 
Illuminat0r zei:
Je moet op dat moment gewoon op de reactie van je passagiers letten.
Die worden pas echt zenuwachtig _O-

Ja, want zij zijn dan degene die mogen beginnen te duwen, terwijl jij heerlijk op de bestuurdersstoel de auto overal tussendoor manoeuvreert. _O-
 
Vega zei:
Als de tank leegraakt dan gaat eerst het lampje branden, als je eigenwijs bent en niet gaat tanken dan gaat na verloop als de tank nog leger raakt het lampje knipperen.
Een teken dat je toch echt een pomp moet gaan opzoeken.

Lees effe de post nog eens deftig door.
Hij zit nog maar amper aan het rode gebied van de meter, net zoals hij al ontelbare keren heeft gedaan.
Volgens de BC heb ik nog een rijbereik van 85 km.
 
Bovenaan