Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[b2]motor management lampje (sluiten maar hij doet het)

Weet iemand of het mm lampje gaat branden bij aanzetten van het contact als controle,
Ik heb sterk het vermoeden dat het lampje kapot/of gesloopt is door de vorige eigenaren,

Pas had ik dat er eem gloeistift uit was gesprongen, geen lampje.
Later bleek er een stekker van de injectoren kapot te zijn (Hij liep op 5 cilinders) geen lampje.
Eergister was de slang tussen de turbo en intercooler l os gesloten (in het verleden zijn ze denk ik een slangenklem vergeten, zat er ook niet meer op) ook geen lampje.

Bij een slechte verbranding hoort het lampje toch te gaan branden of een noodloop in werking te laten treden,

Of heeft het te maken dat het een diesel is.

Is er iets wat ik los kan halen zodat het lampje zeker hoort te gaan branden.

THNX ALEX
 
R

Ralph

Gast
Re: [b2]motor management lampje

luchtmassameter, 1 injector, eigenlijk alles wat op het 5V circuit zit.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Re: [b2]motor management lampje

Voor de Y25DT klopt het dat het motormanagement lampje niet aangaat in die meeste omstandigheden...

Heb het met beide al gehad.

5 cilinders; zonder turbo gereden; etc...

Het moet normaal wel even oplichten bij contact aan te schakelen als controle op het lampje.

Vergis je niet tussen het motormanagement lampje en een lampje van service (of automaat?), ik vergis me daar altijd tussen.
Zijn beide oranje.
 
Mijn lampje doet het :s

alleen ben ik er nu achter dat zowel de brandstofmeter als de aangegeven km van de bc niet klopt.

vanmorgen hadden ik haast(lees verslapen :Z )

Het lampje Brande nog niet en volgens de bc kon ik nog 100km rijden. Ik moest naar Hilversum zo'n 60 km.

Op de al begon het mml te branden en in te houden ik de vluchtstrook op.

Onder de kap gekeken geen rare dingen.

gestart en weer lopen wel 30 meter afslaan nooit meer aan willen.
De meter stond daarna wel in het rood en knipperen.
Op de bc gaf die nog 60 km aan.
Wegenwacht gebeld (met schaamte) 7(8)7 |:(
Hij heeft me 5 km gesleept naar de pomp. Volgepakt en weer als een zonnetje lopen.

wegenwacht bedankt _/-\o_

en wel weer de les.

haastige spoed in zelden goed
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
JA klopt, in dat geval reageert het MMlampje wel *O* :+
Ik deel de ervaring :$

Wat je boordcomputer betreft hierom: Er is een serieuze afwijking in verbruik, maar de km-stand moet wel exact kloppen.
Is dat niet, dan moet je een code laten aanpassen met de Tech2 ivm een afwijkende bandenmaat t.o.v. de originele waarop hij geleverd is!
Als het fuel lampje knippert, dan rijd je ongeveer 'on vapours' _O-
 
Bovenaan