Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] originele xenon 1 lamp doet het niet

Mijn vader heeft een b2 met origineel xenon. Nu waren zijn lampen helemaal roze. Dus nieuwe
lampen besteld. Flinke klus om ze te plaatsen maar gelukt.
Na een week of 3 is er 1 lamp uitgevallen.
Zou ik pech hebben dat de lamp stuk is of is het waarschijnlijker dat
de ballast stuk is?
 
Dat is makkelijke te controleren, zet de lamp in de andere unit.
Doet hij het dan wel is het de ballast, doet hij het niet is het de lamp.

Welk merk lampen heb je gebruikt?

Ik heb de units uitgebouwd voor het plaatsen van de lampen.
In 3 kwartier bouw ik de units uit, vervang ik de lampen en bouw ik alles weer terug.
Kan misschien nog wel sneller ;)
 
Heb net ontdekt dat als ik de lampen een keer of 3 a 4 uit en aan zet dan doet ze het ineens beide. :S

Het uitbouwen en lampen wisselen wilde ik juist vermijden ivm je de lichtfilterbak
en de accu er helemaal uit moet halen. Daar is het veels te koud voor haha.
 
Wat voor motor ligt er in de B2?
Bij mijn 3.2 hoef ik alleen 3/4 boutjes per koplamp loshalen en dan heb ik de lampen eruit.
Luchfilterbak en accu blijven gewoon op de plaats.
 
Is een 2.2. Zonder de luchtfilterbak en de accu weg te halen krijg
je die 3 schroefjes niet los.

Maar het rare is dus dat ik het licht aanzet 1 lamp doet het dan niet.
Zet ik het licht dan snel uit en aan en dat 3 of 4 x dan doet ie hrt ineens goed.
 
jack-omegax3.0xe zei:
Er zitten 2 schroeven boven de lampen en eentje eronder. Dan hoef je de luchtfilterbak en accu er niet uithalen.

Voor die onderste schroef kan je het beste even de strip onder je koplamp weghalen.
 
Fijn, nu weet ik hoe ik de lamp er uit moet halen, maar wat ik dus eigenlijk wilde weten is of
het een ballast probleem kan zijn, of een slechte lamp.

Het vreemde is dus dat de lamp snel achter elkaar uit en aan wordt gezet en het dan ineens wel doet.
Duid dat dan op de ballast?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Als je lichtkleur nog goed is zou ik de ballast verdenken, maar je kan dat best even bevestigen met een andere ballast dan die van de andere koplamp.
Je wil niet met 2 slechte ballasten uitkomen in het geval dat hij stuk zou gaan door een slechte lamp.
 
Vega zei:
Martijn zei:
Voor die onderste schroef kan je het beste even de strip onder je koplamp weghalen.

Die moet er toch af, anders krijg je de koplamp er niet uit.

Daarom zei ik dat ook. :*)<br /><br />-- 25 feb 2013 20:33 --<br /><br />
Vega zei:
Martijn zei:
Voor die onderste schroef kan je het beste even de strip onder je koplamp weghalen.

Die moet er toch af, anders krijg je de koplamp er niet uit.

Daarom zei ik dat ook. :*)
 
Bovenaan