Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Storing airbag/gordelspanner

Beste OOP'ers,

Heb al een beetje onderzoek gedaan naar dit probleem maar zit toch met een aantal vragen.
Bij het vervangen van het interieur er voor gekozen om lederen Recaro stoelen + achterbank te monteren.
Uiteindelijk gelukt om de voorstoelen aan te sluiten zodat ze elektrisch verstelbaar zijn.
De passagiersstoel was geen probleem, bestuurdersstoel was iets lastiger omdat de voorbereiding er niet geheel aanwezig was.
Dit opgelost door uit een sloper een deel van de bekabeling weg te halen.
Echter heb ik zonder gordelspanners gereden, was ze namelijk vergeten en begrijp nu dat daardoor een storing in het airbag systeem is opgetreden en daardoor het lampje is gaan branden.
Nu weet ik vrij zeker dat de zij-airbags en gordelspanners goed aangesloten zijn en wil het lampje/storing graag verhelpen.
Ik begrijp dat de enige mogelijkheid is om het bij de VOD op te laten lossen door middel van Tech 2.
Heeft iemand een idee wat dit gaat kosten?
En klopt het dat dit een afkeurpunt bij de APK is?

Hoor het graag!
Groet,
Frederik
 
ligt eraan sommige dealers doen het zo voor niets als je klant bent de andere zal er misschien een half uur voor tellen, als het een kwestie is van resetten, en gordelspanner is een veiligheidsitem dus denk ik dat het een afkeur punt kan zijn, dit zal Ralph nog beter weten
 
Bovenaan