Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B2 Zomerbanden Opel Omega 2.5ltr sedan 2000

Goedemiddag Omega,s.

Misschien een beetje vroeg onderwerp om hierom te beginnen,maar heb een vraag omtrend de zoemerbanden voor mijn Omega.
Graag zou ik van ons leden of forum het volgende advies willen ontvangen over nieuw aan te schaffen zomerbanden,graag jullie advies of ervaring.
Michelin/Pirelli,s enz zegt u het maar word er gek van al die merken en consumenten info.s.
Pirelli Cinturato P7 of ea ander ander merk,zeker wil de type met velgrand bescherming

Gr Henk
 
Hier komt er alleen maar michellin premacy hp onder in de maat 205 voor en 225 achter.

Pirelli's heb ik eens ooit onder mijn cooper gehad nooit meer. Rubber bleef gewoon op de weg liggen,.
 
Ik heb er als zomerset de primacy hp's opliggen maar die zitten op de slijtindicatie en ik moet zeggen dat de auto hier nu
mee dweilt als een gek.
Het gaat hier wel over de 235 breed.
 
Hier altijd de goedkoopste die er te vinden zijn, zijn meestal Khumo's waarvan de naam en type per maand verschillen :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Over mijn Michelin Primacy HP's was ik erg tevreden (235/45 17). Met deze had ik in tegenstelling tot mijn Pilot Sport 2 banden geen last van trekken / gevoelig voor spoorvorming. Uiteraard wel wat meer dan met een 16 inch band, maar niet vervelend. René rijdt er nu mee, banden zijn met de velgen mee verkocht vorig jaar. Wellicht kan hij nog een aanvulling geven op het rijgedrag naarmate ze wat meer slijten.

Pirelli's P7 zou ik niet nemen, ik vind het vreselijke banden. M'n vader heeft er 2 van onder zijn GTS zitten. Slijten behoorlijk snel en cuppen als een gek. Wat een herrieband.

Ruud is erg blij met zijn Good Year banden. Het precieze type heb ik even niet paraat.

Als ik komende zomer nieuw rubber om m'n 18" set laat doen worden het dezelfde Good Years of Continental's. Van die laatste heb ik nu m'n winterbanden (235/45 17), ben er erg blij mee. Ook vrijwel geen last van spoorzoeken.
 

yoyo

The UK brothers
En uiteraarg ben ik weer een buitenbeetje omdat ik er dus "All Season banden"van Goodyear onder heb.
Deze Goodyear Vector 4 Seasons hebben de maat 225/55/16 en bevallen mij uitstekend!

Geen rare verplaatsingen bij spoorvorming oid gewoon super!
Deze banden ziJn niet de goedkooptste maar wel de beste in zijn klasse.
 
Ik heb er Br.Stone ER300 95V Turan er onderliggen, met de banden maat 225-55-16 ben er zeer tevreden over.

Maar ja ik rijd niet zoveel km als sommige hier op het forum. :)
 
Ik heb een setje goodyear excellence 235/45/17 eronder liggen voor de zomer. Fijne band maar na 35k heb ik ze achter compleet versleten.
 
Ik heb de oude banden van omegauser er zinds de zomer onder. continental sportcontact 3. zeer over te spreken. goede grip en wegligging. 235 voor en 255 breed achter op 17 inch. nu een paar duizend kilometer mee gereden en zie nog weinig meer slijtage als dat ze al hadden bij aankoop. ik rij er echt niet alleen zachtjes mee.
 
B-Buster zei:
Ruud is erg blij met zijn Good Year banden. Het precieze type heb ik even niet paraat.
Dat zijn Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Jacco :)
En bevallen erg goed.
Lekker mee in de bochten kunnen hangen zonder wazig gevoel of poging tot uitbreken. Ook geen gejank/gegil.
Prima banden, voor zover ik nu kan oordelen.
Zitten er nu een paar duizend km onder (ik rij tegenwoordig niet zo veel meer). Dus hoe ze het na ~15.000 km doen, kan ik nog niet zeggen.
Dit zijn overigens ook niet de goedkoopste banden.
Ten tijde van aanschaf betaalde ik €220,- per band, incl. erop leggen (en dat gebeurde érg nauwkeurig, bij van der Valk in Berlicum).
Lees ook even het 'Ervaringen topic' :)
 
MetalRush zei:
B-Buster zei:
Ruud is erg blij met zijn Good Year banden. Het precieze type heb ik even niet paraat.
Dat zijn 2Goodyear Eagle F1 Asymmetric, Jacco :)
En bevallen erg goed.
Lekker mee in de bochten kunnen hangen zonder wazig gevoel of poging tot uitbreken. Ook geen gejank/gegil.
Prima banden, voor zover ik nu kan oordelen.
Zitten er nu een paar duizend km onder (ik rij tegenwoordig niet zo veel meer). Dus hoe ze het na ~15.000 km doen, kan ik nog niet zeggen.
Dit zijn overigens ook niet de goedkoopste banden.
Ten tijde van aanschaf betaalde ik €220,- per band, incl. erop leggen (en dat gebeurde érg nauwkeurig, bij van der Valk in Berlicum).
Lees ook even het 'Ervaringen topic' :)



euhhhh welke maat ?? die Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 kan ik in 235-45-17 er normaal voor 180 euro inc op draaien en dan houdt ik er nog iets aan over
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
245/40 18

Dit was een behoorlijk nette prijs voor een bandenboer, via internet waren ze niet veel goedkoper te vinden.
 
B-Buster zei:
245/40 18

Dit was een behoorlijk nette prijs voor een bandenboer, via internet waren ze niet veel goedkoper te vinden.


ahh vandaar ik zat al zeer verbaasd te kijken das inderdaad netjes
 
Dag allen bedankt voor jullie verschillende reacties, ben nog niet echt ver gekomen qua keuze, nu las ik echter op de ervaringen site, dat iemand Vikins had aangeschaft en beweerde dat dit Noorse banden waren en een Goodyears product is, klopt dit?
Ik denk zelf dat dit wel betrouwbare banden zijn maargoed we gaan het onderzoeken, iemand nog suggesties voor de aan te schaffen 235x45x17 zomerbanden adres?

Hoor graag van njullie kant bij wie ik terecht kan voor een redelijk normale prijs.

Groeten Henk
 
Bovenaan