Zo terug van weggeweest !
Het heeft even geduurd, maar de rust begint weer een beetje weder te keren en dus weer tijd om eens een post te plaatsen.
Afgelopen half jaar zijn echt turbulent geweest, een nieuwe zaak opgezet, studie afgerond en regelmatig naar Maleisie geweest
om het visum voor m'n vriendin in orde te kunnen maken.... pffffffff wat een stress!
Gelukkig is alles nu op z'n pootjes terecht gekomen en gaat het normale leven weer door, uiteraard niet zonder Omega
Zoals veel van jullie weten is het laatste dat voorbij is gekomen deze 2.0:
Helaas heb ik hier niet zo veel geluk mee gehad op het gebied van het blok , na eindelijk gedacht dat alles zo'n beetje vervangen te hebben, eindigde dit op de Duitse Autobahn en een vermakelijk filmpje met Herr Doktor.
Nadat we deze Omega 358 KM naar huis hadden gesleept en in de garage van Ralph hadden bekeken, leek de diagnose eenvoudig... om zeep dit na een 4-5 maanden keihard werken om de Omega zo te krijgen, een hele zure conclusie dus......
Wat te doen??
1. nieuw blok erin
2. andere omega
3. met het openbaar vervoer
optie 1 is op zich interessant, maar gezien mijn rijstijl en verwachting, op advies van de dokter toch maar niet gedaan, omdat een 2.0 niet voldoende zou zijn. Een V6 blok zou een betere optie zijn, maar dan moest er veel meer worden omgebouwd voor deze Omega. Ook omdat m'n bolide van voor tot achter besmeurd was met olie & kv.......
Een beslissing die wat aandacht nodig had dus.....
Meerdere mensen gebeld via het forum en ook via de bekende online aanbieders om of een blok, of een andere Omega te vinden dit heeft enkele dagen geduurd tot mijn oog op een exemplaar was gevallen.. mooi!
In de tussentijd hebben familie en vrienden, zonder mijn wetenschap, allemaal wat geld bij mekaar gestopt omdat ze wisten dat ik er dood en doodziek van was dat m'n bolide was overleden. Ik was namelijk enkele dagen later jarig en zie daar... op mijn verjaardag komt deze bolide voorrijden:
Voor een aantal van jullie wellicht een oude bekende, daar het de Omega van Egbert is geweest een cadeau van mijn naasten om weer door te kunnen gaan met mijn hobby: de Omega dit keer wel een 3.0L V6
Meteen Herr Doktor gebeld natuurlijk om een afspraak te maken en de bolide van voor tot achter na te lopen. In de tussentijd heeft Jacco mij erop geattendeerd dat dit de voormalige Omega van Egbert was en dat deze waarschijnlijk met een lekke kop rondreed.. wederom bedankt voor de tip Jacco!
Dit vermoeden werd bevestigd door Ralph die mij, met de spreekwoordelijke kat in de zak zag arriveren... MEEN JE NIET!!!
OK voordeel was wel dat ik in principe niets voor de Omega had betaald en dus eventueel onderhoud dan maar moest slikken om in ieder geval weer een mooie Omega op de weg te kunnen houden.
Wat te doen?!? de 2e keer nee toch..... Met Ralph een korte berekening gemaakt wat het zou kosten om het huidige blok te fixen en vervolgens maar besloten onze Berry eens te bellen.... TATATADAAAAA! Natuurlijk heeft onze Berry nog een mooi 3.0 V6 liggen met iets meer als 130K op het tellertje uit 2001....
Een mooie deal op kunnen maken zoals altijd en dus een afspraak gemaakt om het blok te komen oppikken. Eerst natuurlijk even aan de koffie en vervolgens maar eens kijken of het past.... Ondanks het feit dat de Omega een flinke wagen is, wisten we wel dat moeilijk zou worden om het blok in de kofferbak te knikkeren, dus een karretje geroggeld en zie daar:
Berry bedankt!
Het blok afgeleverd bij Herr Dokter en een afspraak gemaakt om de komende zaterdag eens een blokje te wisselen
Dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n grote klus zou meemaken en na menigmaal met Ralph in de garage te hebben gestaan, wist ik dat ik waar ik aan begon, maar echt onder de indruk geweest van de snelheid en souplesse waarmee deze blokwissel is uitgevoerd. alle bruggen waren bezet en niemand had verwacht dat het zou lukken:
Wagen de brug op en alle vloeistoffen eruit:
Bak eronderweg:
Pijpen van de spruitstukken los:
Demontage van het blok en aanbouwdelen:
Blok eruitgehesen:
Nieuwe blok er weer in:
Kijk zonder handen
Passen en meten:
zou het, zou het?
Tadaa!:
Zoek de stekker:
Herr Dokter op z'n best:
Om vervolgens na 3 uur en 11 minuten de sleutel om te draaien en VROOOEEEEMMM!!! Het heerlijke geluid van de 6 cilinders!
Nogmaals een respectabele prestatie en eeuwige dank!!
Nu ben ik dus in het bezit van een dikke B1 3.0l V6 met een aantal gave dingen:
Irmscher voorbumper
Irmscher achterbumper
Irmscher sideskirts
Irmscher kofferbakspoiler
Irmscher uitlaat
Irmscher sierstrips
Steinmetz spiegels
zoals te zien is op de foto's heb ik cosmetisch nog wel e.e.a. te doen en helaas heb ik daar nog niet de tijd voor kunnen vrijmaken die ik wil, maar dat gaat er weer aankomen
Plaatje bij het praatje:
Inmiddels zijn we zo'n 35.000 KM verder en de Omega gaat nog steeds als een tierelier Wat een plezier is het om even de Sportstand aan te zetten en de kickdown in te trappen niet te vergelijken met de 4 cilinder die ik hiervoor had hahahahaha!! Regelmatig een tripje naar Duitsland gemaakt... gewoon omdat het kan en ik moet altijd weer lachen als er een "petje" naast me komt staan bij het stoplicht
Wederom ben ik dus weer de gelukkige eigenaar van een strakke Omega, waar ik met veel plezier in rij
Ik zou haar graag willen laten zien op de komende meeting, maar mijn zusje trouwt de zaterdag en tsja of het dan verantwoord is om te rijden die zondag durf ik nog niet te vertellen. Als de locaties niet te ver uit mekaar liggen, doe ik zeker m'n best om erbij te kunnen zijn want ik mis al dat moois toch wel hoor!!
dat was hem voor nu, ik zal weer regelmatig een berichtje achterlaten hier en hoop de bolide's snel weer in het echt te mogen bewonderen!
Special thanks nog even voor Ralph en Berry, bedankt mannen
Het heeft even geduurd, maar de rust begint weer een beetje weder te keren en dus weer tijd om eens een post te plaatsen.
Afgelopen half jaar zijn echt turbulent geweest, een nieuwe zaak opgezet, studie afgerond en regelmatig naar Maleisie geweest
om het visum voor m'n vriendin in orde te kunnen maken.... pffffffff wat een stress!
Gelukkig is alles nu op z'n pootjes terecht gekomen en gaat het normale leven weer door, uiteraard niet zonder Omega
Zoals veel van jullie weten is het laatste dat voorbij is gekomen deze 2.0:
Helaas heb ik hier niet zo veel geluk mee gehad op het gebied van het blok , na eindelijk gedacht dat alles zo'n beetje vervangen te hebben, eindigde dit op de Duitse Autobahn en een vermakelijk filmpje met Herr Doktor.
Nadat we deze Omega 358 KM naar huis hadden gesleept en in de garage van Ralph hadden bekeken, leek de diagnose eenvoudig... om zeep dit na een 4-5 maanden keihard werken om de Omega zo te krijgen, een hele zure conclusie dus......
Wat te doen??
1. nieuw blok erin
2. andere omega
3. met het openbaar vervoer
optie 1 is op zich interessant, maar gezien mijn rijstijl en verwachting, op advies van de dokter toch maar niet gedaan, omdat een 2.0 niet voldoende zou zijn. Een V6 blok zou een betere optie zijn, maar dan moest er veel meer worden omgebouwd voor deze Omega. Ook omdat m'n bolide van voor tot achter besmeurd was met olie & kv.......
Een beslissing die wat aandacht nodig had dus.....
Meerdere mensen gebeld via het forum en ook via de bekende online aanbieders om of een blok, of een andere Omega te vinden dit heeft enkele dagen geduurd tot mijn oog op een exemplaar was gevallen.. mooi!
In de tussentijd hebben familie en vrienden, zonder mijn wetenschap, allemaal wat geld bij mekaar gestopt omdat ze wisten dat ik er dood en doodziek van was dat m'n bolide was overleden. Ik was namelijk enkele dagen later jarig en zie daar... op mijn verjaardag komt deze bolide voorrijden:
Voor een aantal van jullie wellicht een oude bekende, daar het de Omega van Egbert is geweest een cadeau van mijn naasten om weer door te kunnen gaan met mijn hobby: de Omega dit keer wel een 3.0L V6
Meteen Herr Doktor gebeld natuurlijk om een afspraak te maken en de bolide van voor tot achter na te lopen. In de tussentijd heeft Jacco mij erop geattendeerd dat dit de voormalige Omega van Egbert was en dat deze waarschijnlijk met een lekke kop rondreed.. wederom bedankt voor de tip Jacco!
Dit vermoeden werd bevestigd door Ralph die mij, met de spreekwoordelijke kat in de zak zag arriveren... MEEN JE NIET!!!
OK voordeel was wel dat ik in principe niets voor de Omega had betaald en dus eventueel onderhoud dan maar moest slikken om in ieder geval weer een mooie Omega op de weg te kunnen houden.
Wat te doen?!? de 2e keer nee toch..... Met Ralph een korte berekening gemaakt wat het zou kosten om het huidige blok te fixen en vervolgens maar besloten onze Berry eens te bellen.... TATATADAAAAA! Natuurlijk heeft onze Berry nog een mooi 3.0 V6 liggen met iets meer als 130K op het tellertje uit 2001....
Een mooie deal op kunnen maken zoals altijd en dus een afspraak gemaakt om het blok te komen oppikken. Eerst natuurlijk even aan de koffie en vervolgens maar eens kijken of het past.... Ondanks het feit dat de Omega een flinke wagen is, wisten we wel dat moeilijk zou worden om het blok in de kofferbak te knikkeren, dus een karretje geroggeld en zie daar:
Berry bedankt!
Het blok afgeleverd bij Herr Dokter en een afspraak gemaakt om de komende zaterdag eens een blokje te wisselen
Dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n grote klus zou meemaken en na menigmaal met Ralph in de garage te hebben gestaan, wist ik dat ik waar ik aan begon, maar echt onder de indruk geweest van de snelheid en souplesse waarmee deze blokwissel is uitgevoerd. alle bruggen waren bezet en niemand had verwacht dat het zou lukken:
Wagen de brug op en alle vloeistoffen eruit:
Bak eronderweg:
Pijpen van de spruitstukken los:
Demontage van het blok en aanbouwdelen:
Blok eruitgehesen:
Nieuwe blok er weer in:
Kijk zonder handen
Passen en meten:
zou het, zou het?
Tadaa!:
Zoek de stekker:
Herr Dokter op z'n best:
Om vervolgens na 3 uur en 11 minuten de sleutel om te draaien en VROOOEEEEMMM!!! Het heerlijke geluid van de 6 cilinders!
Nogmaals een respectabele prestatie en eeuwige dank!!
Nu ben ik dus in het bezit van een dikke B1 3.0l V6 met een aantal gave dingen:
Irmscher voorbumper
Irmscher achterbumper
Irmscher sideskirts
Irmscher kofferbakspoiler
Irmscher uitlaat
Irmscher sierstrips
Steinmetz spiegels
zoals te zien is op de foto's heb ik cosmetisch nog wel e.e.a. te doen en helaas heb ik daar nog niet de tijd voor kunnen vrijmaken die ik wil, maar dat gaat er weer aankomen
Plaatje bij het praatje:
Inmiddels zijn we zo'n 35.000 KM verder en de Omega gaat nog steeds als een tierelier Wat een plezier is het om even de Sportstand aan te zetten en de kickdown in te trappen niet te vergelijken met de 4 cilinder die ik hiervoor had hahahahaha!! Regelmatig een tripje naar Duitsland gemaakt... gewoon omdat het kan en ik moet altijd weer lachen als er een "petje" naast me komt staan bij het stoplicht
Wederom ben ik dus weer de gelukkige eigenaar van een strakke Omega, waar ik met veel plezier in rij
Ik zou haar graag willen laten zien op de komende meeting, maar mijn zusje trouwt de zaterdag en tsja of het dan verantwoord is om te rijden die zondag durf ik nog niet te vertellen. Als de locaties niet te ver uit mekaar liggen, doe ik zeker m'n best om erbij te kunnen zijn want ik mis al dat moois toch wel hoor!!
dat was hem voor nu, ik zal weer regelmatig een berichtje achterlaten hier en hoop de bolide's snel weer in het echt te mogen bewonderen!
Special thanks nog even voor Ralph en Berry, bedankt mannen