Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Back in town :)

Zo terug van weggeweest d:)b !

Het heeft even geduurd, maar de rust begint weer een beetje weder te keren en dus weer tijd om eens een post te plaatsen.
Afgelopen half jaar zijn echt turbulent geweest, een nieuwe zaak opgezet, studie afgerond en regelmatig naar Maleisie geweest
om het visum voor m'n vriendin in orde te kunnen maken.... pffffffff wat een stress!

Gelukkig is alles nu op z'n pootjes terecht gekomen en gaat het normale leven weer door, uiteraard niet zonder Omega 8)

Zoals veel van jullie weten is het laatste dat voorbij is gekomen deze 2.0:

346e45b0.jpg


Helaas heb ik hier niet zo veel geluk mee gehad op het gebied van het blok :(, na eindelijk gedacht dat alles zo'n beetje vervangen te hebben, eindigde dit op de Duitse Autobahn en een vermakelijk filmpje met Herr Doktor. 7(8)7

Nadat we deze Omega 358 KM naar huis hadden gesleept en in de garage van Ralph hadden bekeken, leek de diagnose eenvoudig... om zeep |:( dit na een 4-5 maanden keihard werken om de Omega zo te krijgen, een hele zure conclusie dus......

Wat te doen??

1. nieuw blok erin
2. andere omega
3. met het openbaar vervoer

optie 1 is op zich interessant, maar gezien mijn rijstijl en verwachting, op advies van de dokter toch maar niet gedaan, omdat een 2.0 niet voldoende zou zijn. Een V6 blok zou een betere optie zijn, maar dan moest er veel meer worden omgebouwd voor deze Omega. Ook omdat m'n bolide van voor tot achter besmeurd was met olie & kv.......

Een beslissing die wat aandacht nodig had dus.....

Meerdere mensen gebeld via het forum en ook via de bekende online aanbieders om of een blok, of een andere Omega te vinden dit heeft enkele dagen geduurd tot mijn oog op een exemplaar was gevallen.. mooi!

In de tussentijd hebben familie en vrienden, zonder mijn wetenschap, allemaal wat geld bij mekaar gestopt omdat ze wisten dat ik er dood en doodziek van was dat m'n bolide was overleden. Ik was namelijk enkele dagen later jarig en zie daar... op mijn verjaardag komt deze bolide voorrijden:

c4756d46.jpg


Voor een aantal van jullie wellicht een oude bekende, daar het de Omega van Egbert is geweest :) een cadeau van mijn naasten om weer door te kunnen gaan met mijn hobby: de Omega dit keer wel een 3.0L V6 8)

Meteen Herr Doktor gebeld natuurlijk om een afspraak te maken en de bolide van voor tot achter na te lopen. In de tussentijd heeft Jacco mij erop geattendeerd dat dit de voormalige Omega van Egbert was en dat deze waarschijnlijk met een lekke kop rondreed.. wederom bedankt voor de tip Jacco!

Dit vermoeden werd bevestigd door Ralph die mij, met de spreekwoordelijke kat in de zak zag arriveren... |:( MEEN JE NIET!!!

OK voordeel was wel dat ik in principe niets voor de Omega had betaald en dus eventueel onderhoud dan maar moest slikken om in ieder geval weer een mooie Omega op de weg te kunnen houden.

Wat te doen?!? de 2e keer nee toch..... Met Ralph een korte berekening gemaakt wat het zou kosten om het huidige blok te fixen en vervolgens maar besloten onze Berry eens te bellen.... TATATADAAAAA! Natuurlijk heeft onze Berry nog een mooi 3.0 V6 liggen met iets meer als 130K op het tellertje uit 2001.... d:)b

Een mooie deal op kunnen maken zoals altijd en dus een afspraak gemaakt om het blok te komen oppikken. Eerst natuurlijk even aan de koffie en vervolgens maar eens kijken of het past.... Ondanks het feit dat de Omega een flinke wagen is, wisten we wel dat moeilijk zou worden om het blok in de kofferbak te knikkeren, dus een karretje geroggeld en zie daar:

IMG_5155_zps47ba6346.jpg


IMG_5157_zps975168f0.jpg


IMG_5154_zps48bf4dbd.jpg


Berry bedankt! _/-\o_

Het blok afgeleverd bij Herr Dokter en een afspraak gemaakt om de komende zaterdag eens een blokje te wisselen >:)

Dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n grote klus zou meemaken en na menigmaal met Ralph in de garage te hebben gestaan, wist ik dat ik waar ik aan begon, maar echt onder de indruk geweest van de snelheid en souplesse waarmee deze blokwissel is uitgevoerd. alle bruggen waren bezet en niemand had verwacht dat het zou lukken:

Wagen de brug op en alle vloeistoffen eruit:

IMG_5176_zpsdf17b12d.jpg


Bak eronderweg:

IMG_5172_zpsd411881f.jpg


Pijpen van de spruitstukken los:

IMG_5174_zpse1dcf86f.jpg


Demontage van het blok en aanbouwdelen:

IMG_5178_zpsb0df5a8f.jpg


Blok eruitgehesen:

IMG_5181_zpsa4f9b13f.jpg


IMG_5182_zps4eea309b.jpg


IMG_5179_zpsb77a095f.jpg


IMG_5180_zps13a393c1.jpg


Nieuwe blok er weer in:

IMG_5183_zps887556b3.jpg


IMG_5184_zpscd6954ab.jpg


Kijk zonder handen :)
IMG_5185_zpsc868b6ee.jpg


Passen en meten:

IMG_5187_zpsafc51908.jpg


zou het, zou het?

IMG_5188_zps069860f7.jpg


Tadaa!:

IMG_5190_zps6c534ef1.jpg


Zoek de stekker:
IMG_5191_zps53366451.jpg


Herr Dokter op z'n best:

IMG_5192_zps819692f1.jpg


IMG_5193_zps16146d9c.jpg


Om vervolgens na 3 uur en 11 minuten de sleutel om te draaien en VROOOEEEEMMM!!! 8) :Y _/-\o_ d:)b Het heerlijke geluid van de 6 cilinders!

Nogmaals een respectabele prestatie en eeuwige dank!!

Nu ben ik dus in het bezit van een dikke B1 3.0l V6 met een aantal gave dingen:

Irmscher voorbumper
Irmscher achterbumper
Irmscher sideskirts
Irmscher kofferbakspoiler
Irmscher uitlaat
Irmscher sierstrips
Steinmetz spiegels

zoals te zien is op de foto's heb ik cosmetisch nog wel e.e.a. te doen en helaas heb ik daar nog niet de tijd voor kunnen vrijmaken die ik wil, maar dat gaat er weer aankomen :)

Plaatje bij het praatje:

3d2ef05f.jpg


962d94e4.jpg


8000ef9e.jpg


8000ef9e.jpg


6de06a07.jpg


b1c86dde.jpg


0a2d4e92.jpg


f9d7ad0a.jpg


f024b0df.jpg


IMG_5004_zps36f49560.jpg


IMG_5005_zps41e7cd47.jpg


IMG_5006_zps3b7dfac8.jpg


IMG_7040_zps3b87b8c3.jpg


IMG_7043_zps470b999f.jpg


IMG_5450_zpsfa9778bf.jpg


A384E665-E3C5-439F-8FB1-0BC6F214E6DD-40448-00002EC0AE4DF7FF_zps3bf78250.jpg


Inmiddels zijn we zo'n 35.000 KM verder en de Omega gaat nog steeds als een tierelier :) 8) Wat een plezier is het om even de Sportstand aan te zetten en de kickdown in te trappen _O- _/-\o_ 8) >:) :9~ niet te vergelijken met de 4 cilinder die ik hiervoor had hahahahaha!! Regelmatig een tripje naar Duitsland gemaakt... gewoon omdat het kan >:) >:) ;) en ik moet altijd weer lachen als er een "petje" naast me komt staan bij het stoplicht >:) :w

Wederom ben ik dus weer de gelukkige eigenaar van een strakke Omega, waar ik met veel plezier in rij 8)

Ik zou haar graag willen laten zien op de komende meeting, maar mijn zusje trouwt de zaterdag en tsja of het dan verantwoord is om te rijden die zondag durf ik nog niet te vertellen. Als de locaties niet te ver uit mekaar liggen, doe ik zeker m'n best om erbij te kunnen zijn want ik mis al dat moois toch wel hoor!!

dat was hem voor nu, ik zal weer regelmatig een berichtje achterlaten hier en hoop de bolide's snel weer in het echt te mogen bewonderen!

Special thanks nog even voor Ralph en Berry, bedankt mannen d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kijk aan, eindelijk op het forum. d:)b
Edit: al mag ik daar volgens mij niets over zeggen. :X

Leuke bolide maistro, ziet er goed uit met al die Irmscher attributen! Die maken zo'n B1 toch weer een stukje bijzonderder. En in mijn ogen ziet hij er met zo'n voorbumper wat jonger uit.

Hoe is de koets eraan toe?
 
De koets kan wel wat aandacht gebruiken helaas :( de bekende plekjes onderaan de deur en net bij het raam, das nog wel te overzien zeg maar. Het ergste is toch wel bij de passagier aan de bestuurderskant, daar is ze helaas flink doorgeroest en ook op afgekeurd. Binnenkort moet daar een stuk ingelast worden want dat kan echt niet meer.

Voor de rest valt het te overzien, Berry heeft nog een spatbord rechtsachter liggen dus daar moet ik binnenkort ook tijd voor maken om die kant op te rijden en heb nog wat kleine dingen nodig aan sensortjes en dat soort spul.

Al met al weer een mooi project om me mee bezig te houden ;) :)

@ Ralph ik zet hem er onder voorbehoud op maat, de kans is groot dat m'n zusje het feest in Belgie gaat geven met overnachting en dan wordt het toch wat ver voor mij na een zware nacht ;) nogmaals ik doe m'n best!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
We verwachten je op de meeting. ;)

Kan er best bij als je in die tijd 35k kan bijklokken. En je kunt gewoon uitslapen, we maken het toch wel laat @ meeting.

Tot de 23ste ;)
 
Leuk verhaal, volgens mijn heb ik die bolide regelmatig zien rijden hier in het buitenland .
Ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet d:)b
 

Joep

Verbannen
Haha! Eindelijk is ie er weer bij! Was toch aardig stil zonder onze sleutelfiguur. _O-

Goed dat je terug bent kerel, dat de Omega niks te kort gaat komen was ik ook niet bang voor. Ziet er zo op de foto's al goed uit. :Y

Leuk verhaal ook overigens! d:)b

Heb je veel onderdelen over kunnen zetten van je 2.0 naar de 3.0 zoals de verlaging en de nieuwe draagarmen? Of komt dat nog? :*)

Nogmaals, goed dat je terug bent! *O*
 
Verlaging ligt nog in de schuur, heb wel m'n blauwe Xenon overgezet. De draagarmen zijn helaas gesneuveld. De buren hadden geklaagd over het feit dat m'n Omi daar zonder voorbumper (en interieur) op straat stond, dus de gemeentereiniging wou hem wegtakelen toen ik in Maleisie zat. Paar vrienden van mij en m'n zwagertje hebben zoveel mogelijk gestript, maar ze hadden maar 5 uur de tijd. dus alarm, verlaging, velgen en Xenon waren gered, de rest helaas niet meer.... doodziek van.

Uiteraard heb ik de desbetreffende buren een vriendelijk bezoek gebracht >:) maar de onderdelen zijn helaas pleite.
 

Joep

Verbannen
Ahaa, oke! Gelukkig nog wel je verlaging gered van de ondergang. Was een mooi setje wat Jacco toen had.

Gemeentereiniging.. ik kan er over meepraten hier bij de de flat... Die kan het niks schelen wat er op of aan een auto of weet ik het wat zit, het moet weg zeggen ze en als dat is gebeurd hebben hun der werk gedaan. |:( Zo was ik ineens m'n oude bankstel kwijt wat tijdelijk in de gezamelijke berging stond... Briefje in de bus met: dit kunt U ophalen TOT zaterdag, stoppen ze op vrijdag in de bus terwijl je een weekendje weg bent...

Maar anyway, ik dwaal enorm af! Binnenkort maar weer eens samen Ralph gek maken in Amsterdam? Jij verlaging en ik voor wat anders... :*)
 

Joep

Verbannen
IN2thaDO zei:
Oeh, daar raak je denk ik een gevoelige snaar van onze Dokter... Schijnt een grafwerk te zijn... Misschien kan ie ons dan wel gebruiken als we hem op z'n huid gaan zitten. _O-
Ralph is niet moeilijk, die kan dat best waarderen. 8)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vooral zo doorgaan. Volgens mij komt Ralph dan op het moment dat je oude naven eruit liggen erachter dat hij de verkeerde heeft en zijn leverancier pas de week erna juiste versies gaat uitleveren. :z
 

Vega

Medewerker
Administrator
Leuk verhaal, wat Herr Doktor toch allemaal niet over heeft voor ons. *O*

Joep zei:
Oeh, daar raak je denk ik een gevoelige snaar van onze Dokter...Schijnt een grafwerk te zijn...

Het is grafwerk, ik heb met een paar auto's meegeholpen en het is zeer zwaar en lastig werkje.

B-Buster zei:
Vooral zo doorgaan.

Inderdaad, wees voorzichtig. _O-
 
R

Ralph

Gast
Joep zei:
IN2thaDO zei:
Oeh, daar raak je denk ik een gevoelige snaar van onze Dokter... Schijnt een grafwerk te zijn... Misschien kan ie ons dan wel gebruiken als we hem op z'n huid gaan zitten. _O-
Ralph is niet moeilijk, die kan dat best waarderen. 8)


heren.................................................. verbrand.
2X plantenbak te koop in de vorm van een opel omega sedan.
gewicht 1.5 ton per stuk keuze uit 2 kleuren zwart en goud.
prijs is incl. beplanting exclu. zand.

ook als BBQ te verkrijgen, geschikt voor grote bijeenkomsten of meetings.
 

Colinh

Donateur 2023
Eindelijk een officieel topic, welkom terug d:)b



En op die meeting ben jij natuurlijk ook, dan kom je maar om 15.00 uur d:)b Zeker met een 3.0 V6 d:)b d:)b
 
Hey, welkom terug! Ik had het 1 en ander gehoord van Ralph over de nieuwe bolide, ziet er netjes uit met het irmscher grilletje erbij. Vind dat een mooie grill voor de B1.
Veel plezier ermee en tot de 23e ;-) :-D.

B-Buster zei:
Hij heeft weinig keus. Die grille zit aan de bumper vast. _O-

Edit:-), ik vind dit een mooie bumper waar de grille aan vast zit. :-D

Gr. Paul
 
Bovenaan