Ik gooi effe een balletje op.
Vorig jaar mijn Omega laten chippen. 25Pk erbij maar wel 70Nm erbij. Volgens de curve komt alles wel op druk maar kan het niet vasthouden. Al een klein lek in de koppakking?
Daarna lekte de 2-weg klep. Misschien door de druk van een klein lek in de koppaking? De 2-weg klep al wat ouder en daardoor zwakker?
Na het vervangen van de 2-weg klep begon dus het op druk komen van het koelvloeistof reservoir en het "lekken"van koelvloeistof langs de dop. Omdat ie eerst de druk kwijt kon via het lek in de 2-weg klep, en nu niet meer?
Het is een beetje speculeren maar er zit wel in beetje logica in lijkt mij zo.
Temperatuur blijft netjes onder de 90 graden met 120 km/h, ga ik richting 140km/h dan word de temp 90 graden.
Heb iig al een mail weggedaan naar diegene die de dieselpomp kan reviseren of hun ook de koppakking kunnen vervangen omdat dan toch het meeste open ligt. Zou zonde zijn als ik eerst ergens anders (bv. bij Ralph) de koppakking laat maken en dan daar weer de boel open om het te reviseren/ af te stellen.
Vorig jaar mijn Omega laten chippen. 25Pk erbij maar wel 70Nm erbij. Volgens de curve komt alles wel op druk maar kan het niet vasthouden. Al een klein lek in de koppakking?
Daarna lekte de 2-weg klep. Misschien door de druk van een klein lek in de koppaking? De 2-weg klep al wat ouder en daardoor zwakker?
Na het vervangen van de 2-weg klep begon dus het op druk komen van het koelvloeistof reservoir en het "lekken"van koelvloeistof langs de dop. Omdat ie eerst de druk kwijt kon via het lek in de 2-weg klep, en nu niet meer?
Het is een beetje speculeren maar er zit wel in beetje logica in lijkt mij zo.
Temperatuur blijft netjes onder de 90 graden met 120 km/h, ga ik richting 140km/h dan word de temp 90 graden.
Heb iig al een mail weggedaan naar diegene die de dieselpomp kan reviseren of hun ook de koppakking kunnen vervangen omdat dan toch het meeste open ligt. Zou zonde zijn als ik eerst ergens anders (bv. bij Ralph) de koppakking laat maken en dan daar weer de boel open om het te reviseren/ af te stellen.