Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeistof

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

Volgens mij moet dat zijn..

"Ik heb vorige week die van mij vergeten terug te zetten".

:P
 

renepaul

Donateur 2024
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

Andrew zei:
Na 3 x lezen, begrijp ik wel zo ongeveer wat je bedoelt, Jona. Maar 1 zin is voor mijn "Rotturdamsuh roets" echt een raadsel:

design edition zei:
........ik heb voorige weet mijne wel tr vergenten te zetten.........
:?

Andrew


ik heb vorige week de mijne terug vergeten te zetten.
Is zoiets als: dop vastdraaien en een slagje lossen.
 
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

ja dat bedoelde ik ja mijn dactylo kunsten zijn niet echt top sorry daarvoor ;)
 
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

jack-omegax3.0xe zei:
Zo heb ik ook gestaan na vervangen van de 3-wegklep bij mijn vorige omega. Op gegeven moment maar laten leegkotsen. Daarna bijgevuld en geen problemen meer gehad. Probleem is dat lucht in het systeem blijft zitten waardoor dit kan gaan koken. Goed ontluchten is noodzakelijk bij een omega.

Ik krik vna toen af aan de omega aan de bijrijders kant een stukje op waardoor de lucht wel naar het expansie vat moet.


De Omega heeft toch een zelf ontluchtend systeem ?!
Vorige keer toen ik de befaamde kachelkraan heb vervangen, heb ik gelijk ook nieuwe koelvloeistof op de auto gedaan.
Ik heb het systeem helmaal leeg getrokken, gespoeld met nieuwe koelvloeistof en vervolgens ook opnieuw gevuld met koelvloeistof.

Daarna heb ik de Omega stationeer laten draaien en de dop van het expantievat afgelaten.
Tussendoor nog 2 of 3 keer bijgevuld en na +- 10 a 15 minuten was het systeem helemaal ontlucht.
Ook geen problemen meer gehad, bij moeten vullen of wat dan ook.



Groetjes

Lars
 

Andrew

600.000
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

opel_omega_steinmetz zei:
De Omega heeft toch een zelf ontluchtend systeem ?!
Vorige keer toen ik de befaamde kachelkraan heb vervangen, heb ik gelijk ook nieuwe koelvloeistof op de auto gedaan.
Ik heb het systeem helmaal leeg getrokken, gespoeld met nieuwe koelvloeistof en vervolgens ook opnieuw gevuld met koelvloeistof.

Daarna heb ik de Omega stationeer laten draaien en de dop van het expantievat afgelaten.
Tussendoor nog 2 of 3 keer bijgevuld en na +- 10 a 15 minuten was het systeem helemaal ontlucht.
Ook geen problemen meer gehad, bij moeten vullen of wat dan ook.

Eigenlijk heb ik dezelfde ervaring hiermee als Lars. Na het vullen van het systeem en eerste keer warmdraaien komt de lucht er bij de thermostaat bypass uit en gaat via de gasklephuisverwarming naar het expansievaatje. Af en toe wat bijvullen en na volledig afkoelen van het systeem nog 1 keer het expansievaatje op peil brengen. Daarna nooit meer een druppel hoeven toevoegen. Dat is nu 2 x zo gegaan.

Andrew
 
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

is niet altijd zo. Mijn ervaring bij de 2.5td is dat de 2 weg klep net iets omhoog komt waardoor je niet alle lucht eruit krijgt.

Daaarbij zoals al eerder beschreven heb ik de ervaring gehad dat mijn mv6 niet goed zelf ontluchte en met de krik eronder het wel goed gaat.
 
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

Nogsteeds niks meer eruit gegooid, dus toch lucht geweest zoals ik eigenlijk al dacht.

Vond het al vreemd.
 

Joep

Verbannen
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

Tinuske zei:
Nogsteeds niks meer eruit gegooid, dus toch lucht geweest zoals ik eigenlijk al dacht.

Vond het al vreemd.
Gelukkig is het opgelost Martijn! Daar zal de volgende eigenaar ook blij mee zijn. :Y
 
Re: Balletje opgooien. Lekke Koppakking/Chippen/Koelvloeisto

Dat vind ik ook. Alleen nog andere eigenaar ja. Zal niet makkelijk worden maargoed, we zien wel.
 
Bovenaan