Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

banden als messen

Hallo oop

Tis weer zover nadat ik een Bridgestone banden had laten leggen op mn 18ers gelijk uitgelijn ook met de verlaging weer nodig die er nu onder staat...

Vertoont mn omi weer zoekerig gedrag en piepende banden als je steentje in de weg raakt klapt het stuur zowat uit je handen...

Rare is met remmen gaat ie mooi recht uit...

Precies zelfde rijgedrag als in oktober jl.

Vandaag weer bij de banden man geweest voor uitlijning... alles stond het zelfde als voorheen.. maar hoe verklaar je die banden vroeg ik m... ja teveel toespoor zegt ie maar aan de uitlijning ligt het niet. ..

Omi op de brug krik eronder rubbers check.. pu bussen niks aan te zien achterste vertonen scheurtjes maar hangen niet door... volgens ralph zijn dit teflon bussen maar ik weet niet waar ik dit aan kan zien...


Dus nu maar weer nieuwe rubbers zetten hele voortrein is nieuw.. mss speling in het stuurhuis...

Wie denkt te weten wat er scheelt

25ovqqg.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wielen recht laten zetten. Uitlijnen volgens de computer resulteert niet altijd in een goed rijdbare afstelling. Ik heb 5 uitlijners gehad met mn verlaagde B1..
 
B-Buster zei:
Wielen recht laten zetten. Uitlijnen volgens de computer resulteert niet altijd in een goed rijdbare afstelling. Ik heb 5 uitlijners gehad met mn verlaagde B1..

In de zin van wat jacco recht zetten het camber of het stuur..

Ik hoorde al iets over een kerel in mijdrecht... al de waardes zijn groen...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is ook precies het probleem. Tenminste voor het weggedrag dat ik zou willen. Het zijn geen bochtenridders, daarbij rij ik vaker rechtdoor dan dat ik een bocht neem dus rechtdoor moet zo strak mogelijk.

Elke uitlijncomputer komt aanzetten met een vrij negatief camber. Waarom ze dat doen vraag ik me af, ik zie het overal zo op het scherm. Ik laat ze sinds enige tijd op .10 zetten en dan is dat gedoe opgelost. Stuurt iets zwaarder maar veel strakker.
Overigens kun je daarna nog steeds prima snel door bochten en is het nog steeds de achterkant die er op enig moment genoeg van krijgt.
 
R

Ralph

Gast
die in mijdrecht gooit er met zij pet na.
bij inspectie bleek dat zijn uitlijnbank scheef op de vloer stond.
tot gevolg een aantal omega,s die er niet meer goed vandaan kwamen.
 

tonboy

Verbannen
B-Buster zei:
Dat is ook precies het probleem. Tenminste voor het weggedrag dat ik zou willen. Het zijn geen bochtenridders, daarbij rij ik vaker rechtdoor dan dat ik een bocht neem dus rechtdoor moet zo strak mogelijk.

Elke uitlijncomputer komt aanzetten met een vrij negatief camber. Waarom ze dat doen vraag ik me af, ik zie het overal zo op het scherm. Ik laat ze sinds enige tijd op .10 zetten en dan is dat gedoe opgelost. Stuurt iets zwaarder maar veel strakker.
Overigens kun je daarna nog steeds prima snel door bochten en is het nog steeds de achterkant die er op enig moment genoeg van krijgt.
Goeie tip Jacco, Ik ga dit weekend nieuwe veerpoten en een verlagingsset monteren, zal hem daarna moeten laten uitlijnen en vragen het volgens jouw spec. te doen.
 
Ralph zei:
die in mijdrecht gooit er met zij pet na.
bij inspectie bleek dat zijn uitlijnbank scheef op de vloer stond.
tot gevolg een aantal omega,s die er niet meer goed vandaan kwamen.

zal het dan aan de rubbers liggen of aan het camber ik zal straks een foto erop zetten van het uitlijn rapport..
 
R

Ralph

Gast
de camber staat bij mij in ieder geval op 0 of bijna 0. voor de voorzijde.
RA zou hij zeker bij moeten stellen. die staat te ver negatief.
houd in dat je bocht naar links overstuur veroorzaakt.
 
Ralph zei:
de camber staat bij mij in ieder geval op 0 of bijna 0. voor de voorzijde.
RA zou hij zeker bij moeten stellen. die staat te ver negatief.
houd in dat je bocht naar links overstuur veroorzaakt.

Hey ralph

Het camber is toch niet regelbaar achter.. als ik goed kijk staat ie er 0.01 boven het limiet en die uitlijning is met de 18ers... maar hij had mn banden gezien voor en hij zei je rijd op de buitenkant van de band
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Niet helemaal Ton. Daarmee pas je de 'toe-in' aan, wat uiteraard effect heeft op het camber. Maar het is geen rechtstreekse aanpassing daarvan. Heb je een Omega op standaard dempers / veren, dan krijg je hiermee de wielen vrijwel recht. Bij gebruik van verlagingsveren is dat uitgesloten.
 

tonboy

Verbannen
Ja, met verlagingsveren is het inderdaad een heel ander verhaal. Toch zul je hiermee wel wat kunnen compenseren. Maar ideaal wordt het nooit.
 
tonboy zei:
Dat zijn de spoorstangen, die zijn dus bij mij van de week gangbaar gemaakt want die zaten helemaal vast, links tenminste rechts viel best mee. Staat nu goed maar dat is inderdaad de sporing en niet de camber, hier is niks aan te doen. Verlagen "verergert" de camber en daarmee slijtage aan de banden, zeker met 18". Kijk eens naar die oude BMW's, staat wel mooi vind ik maar niet best voor de banden.

Gr. Paul
 
We spreken hier over de voorbanden de achterbanden boeien me niet want als je met 3 man achter in rijd staan ze ook vol negatief van achter
 
Bovenaan