Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

banden vraag

hoi, simpele vraag, passen 255/45/18 banden achter en 245/45/18 voor op 8j velgen met een et 42 op een omega. :Y of :N
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hmm, twijfel.

255 zou nog wel kunnen als ik kijk naar de 245'ers op mijn 8J wielen. De combinatie 255/45 lijkt me niet te gaan werken, dan zou je voorop ook erg hoge banden moeten nemen wat weer niet goed gaat komen in je wielkasten. Wijken de maten voor/achter teveel af, dan gaat je ABS computer en daaraan gekoppelde zaken als TC in de stress.

Tenslotte verwacht ik dat je met ET42 niet lekker uitkomt achter met de genoemde maat zonder spacers.

Wellicht heeft iemand het al eens geprobeerd en voor uitsluitsel zorgen.
 
volgens de banden calculator zit er 9mm verschil in diameter tussen de 245/45 en 255/45, echter met mijn huidige 225/40 zit er 40mm voor en 49mm achter verschil. :s<br /><br />-- 17 feb 2012 18:12 --<br /><br />even aan het passen geweest. gaat niet lukken zonder hele dikke spacers. loopt tegen de schokbrekers aan. :N
 
Bovenaan