Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Beetje laat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello peepz,

Sorry dat ik niks meer van mij heb laten horen! Het is alweer oktober dacht ik voor het laatst. Voor de gene die me nog kan herinneren ik was opzoek naar een omega station 2.2. Uit eindelijk heb ik die gekocht maar er begon heel wat problemen na ca. ander halve maand!

Me auto starte niet lekker na een poosje dus nokkenassensor vervangen want dat gaf de dealer aan maar te vergeefs het ging steeds slechter met de auto. Ook ging de auto verschrikkelijk tikken (alleen als die koud is). Maar of dat nog niet erg genoeg was ben ik op de snelweg met 120 km/h over een metalen balk gereden alle 4 de velgen kon ik weggooien en 3 banden waren lek! Dus ik was in een dieptepunt gezakt! Na 3 maanden stopte de auto er helemaal mee althans de hoogste snelheid de gereden kon worden was 30 km/h. Toen moest ik hem weg wegbrengen ik had al een afspraak maar dat is vervroegt gelukkig heeft een kennis naar de auto gekeken. Hieruit is gebleken dat de laatste persoon die eraan heeft gesleuteld een echte beunhaas is geweest.

Deze beunhaas had zogenaamd de uitlaatpakking vervangen maar 2 bouten scheef getapt in het blok, de bout van de distributie spanner heeft ie er scheef in gekregen daardoor is de auto van tijd geraakt en door dat grapje is uiteindelijk de radiateur gesprongen en de katalysator dicht gesmolten.

Ik heb de katalysator, radiateur en de uitlaat pakking vervangen maar door de klap op de snelweg moesten de draagarmen, schijven en stabilisatorstang ook vervangen worden.

Maar bijna alles is gemaakt! Ik heb andere velgen gekocht van een signum alleen de auto start nog niet helemaal lekker denk zelf dat het de krukassensor nog is dus die moet nog vervangen worden.

Binnenkort apk en daar zal vast nog iets uitkomen bij de voorwielen want er zit nog een kleine trilling in het stuur wat vast door die klopt komt op de snelweg.

Maar we blijven positief!
 
Hallo Stephan,

wat een verhaal, man... daar wordt je niet vrolijk(er) van :N
Gelukkig is het bijna allemaal weer gerepareerd, maar ik kan mij voorstellen dat je je het anders had voorgesteld.
De Omega heeft dus wel wat goed te maken... hoewel, als ik die praktijken van die 'beunhaas' zo lees, kan de Omi er weinig aan doen.
Desalniettemin wens ik je toch een goed verblijf hier en hoop ik dat ons enthousiasme jouw frustraties nog een beetje de andere kant op kunnen draaien.

:w Ruud
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is een valse start. Jammer dat die persoon er zo mee om is gegaan. Daar wordt je niet vrolijk van.

Hopelijk is de ellende nu achter de rug!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zo Stephan, je moet wel heel erg veel geduld en energie hebben gehad als ik dit hele verhaal lees.
De ene tegenslag na de andere, hulde voor je doorzettingsvermogen. :f
We gaan er vanuit dat het goed gaat komen.

Hou ons op de hoogte.
 

yoyo

The UK brothers
Hey Stephan,

Ik zat ook nog te denken aan je lmm die kan ook nogal eens verkeerde waardes doorgeven en daardoor kan hij ook wel slecht starten en zelfs afslaan bij koude motor.
Het is idd kan vervelend als alles achterelkaar kapot gaat (en daarbij ook nog eens dat pech geval op de rijksweg met die balk.) maar geloof mij als ik zeg dat het op een gegeven moment wel minder wordt.
Maar een Omega is best wel gevoelig voor bepaalde klachtjes, en dat kan je hier terug vinden en ook hoe je sommige dingen zelf kunt verhelpen (ook wel handig)

Nou succes maar weer, en nu niet zo lang wachten met posten hier he ;)

ene.....heb je een fotootje van je Bolide? (daar zijn ze gek op, en ik weet waar ik naar uit moet kijken :) )
 
Ja we blijven positief hoewel het soms moeilijk is! Maar Aart jij gaf lmm aan mag ik weten wat dat is?

Die storing van mij geeft ie alleen aan tijdens het starten, op het moment dat de auto moeilijk aanslaat springt de storing erin dan start ik de omega overnieuw en dan is het weg en blijft het weg.

Tuurlijk heb ik een foto met signum velgen.


if5rnc.jpg
 
Nou Steef dat is nou niet bepaald een start die je zou willen maar gelukkig is het allemaal weer wat meer positief nu. d:)b
De Signum velgen staan um rete goed zeg. :Y

Aart heeft het over de luchtmassameter. ;)
 
Die luchtmassameter is wel aan de prijzig kant -O- even kijken wat het is denk dat de krukassensor nog vervangen moet worden en misschien toch de luchtmassameter.

Sorry van de foto ik had die even snel genomen maar volgende keer zal ik de auto wassen. Bedankt voor het compliment over me velgen 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan